Goedemiddag,
Naar aanleiding van mijn autisme en Autipas, heb ik een vraag.
Is de NS bekend met de Autipas en Autipaspoort? Wordt elke medewerker, die enig klantcontact heeft, geïnstrueerd wat te doen wanneer een Autipas(poort) wordt getoond?
Deze strikt persoonlijke bewijsmiddelen voor autisme kunnen onwenselijke situaties en misverstanden voorkomen, bijvoorbeeld bij ogenschijnlijk ongewenst of afwijkend gedrag. Dan is onmiddellijk duidelijk wat de oorzaak hiervan is (autisme), en kan de bejegening tegenover de klant hierop worden aangepast.
Diverse instanties hebben de Autipas en Autipaspoort intussen in haar procedures opgenomen. Ik ben erg benieuwd of de NS dat ook heeft gedaan.
Groet,
JoeyG
Beste antwoord door Loes
Ik heb nog niet echt wat gevonden over de Auditpas. Zou zeker handig zijn om daar meer info intern over te verkrijgen. We worden dus wel getraind in omgang, maar dit soort hulpmiddelen is voor mij altijd welkom.