Wat een service

  • 24 February 2024
  • 27 reacties
  • 762 Bekeken

Reputatie 1

Mijn vrouw en ik wilden van Amersfoort terug naar Bilthoven, Op de heenweg gebruikten we een extra trein die i.v.m. werkzaamheden tijdelijk reed tussen het Maliebaanstation en Amersfoort. Voor de terugweg namen we een trein op deze route. Bij controle bleken twee dingen;:we hadden ingecheckt Syntus (RRRs) in plaats van bij de NS en de trein zou niet in Bilthoven stoppen..
De controleurs zorgen ervoor dat de trein toch even, alleen voor ons, in Bilthoven stopte. Ze vertelden ons hoe we bij een informatiezuil op het perron konden vragen een poortje te openen en dat we niet moesten vergeten ons geld terug te vragen. Het poortje ging vlot open. Wat een geweldige service! Hopelijk gaat het terugvragen van het instaptarief net zo vlot. Maar een compliment voor beide controleurs!  


27 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Persoonlijk vind ik het erg prettig om te lezen dat in de huidige tijd waarin alles geprotocolleerd is er toch nog ruimte is voor de menselijke maat.

Dit is zo’n situatie die bijna nooit voorkomt. Want hoe vaak per jaar rijdt de trein naar het Spoorwegmuseum vanaf Amersfoort? En wat was het alternatief geweest? Dat de reizigers eerst hadden moeten meereizen naar het Spoorwegmuseum en vervolgens weer mee terug naar Amersfoort? Want op de retourrit zou de trein ook niet in Bilthoven gestopt hebben.

Ik heb niks tegen regels maar er moet heel af en toe wel een uitzondering gemaakt kunnen worden.

Reputatie 1

Leuk: de positieve reacties, want mijn ervaringen waren inderdaad bedoeld als tegengas tegen al die kritiek waaraan de NS blootstaat. Minder leuk: de zuurpruimen en de betweters die ook meenden te moeten reageren. De incheckvergoeding hebben we, na enig geduld te hebben beoefend, netjes terug gekregen via Uitcheck Gemist.

Al met al: prima service! En ja, de volgende keer letten we beter op, want we reizen pas iets meer dan 60 jaar met de trein.😂 

Reageer