beantwoord

wat gaan jullie doen aan al die mensen die hun mondkapjes afdien als de controkeur is geweest?

• 4 juni 2020
  • 4 reacties
  • 310 Bekeken

Van de week met de trein, constateer steeds hetzelfde jeugd die dikke schijt heeft aan het dragen van mondkapjes, constant zitten te ouwehoeren in een stilte coupé en geen controle plaats vindt

icon

Beste antwoord door Loes 5 juni 2020, 09:42

Ik ontvang steeds meer signalen van collega's die hun werkzaamheden als controle en service door de trein weer aan het oppakken zijn. We worden nog niet gepland op de bekende servicenorm ivm het hoge ziekteverzuim, dus we hebben meer trein te bedienen met 1 HC dan wanneer we normaal met 2 zouden zijn. 

Bekijk origineel

4 reacties

Ik ontvang steeds meer signalen van collega's die hun werkzaamheden als controle en service door de trein weer aan het oppakken zijn. We worden nog niet gepland op de bekende servicenorm ivm het hoge ziekteverzuim, dus we hebben meer trein te bedienen met 1 HC dan wanneer we normaal met 2 zouden zijn. 

De eerste weken van corona-crisis had ik inderdaad wel een beetje een wild-west gevoel in de treinen maar ik heb de indruk dat dat al heel sterk is afgenomen. De treinen waar ik in zit reizen vrijwel alleen mensen die rustig met hun eigen ding bezig zijn. Controle heb ik overigens sinds het begin van de corona-crisis niet meer gezien, nu de mondkapjesplicht er is zou dat wellicht wenselijk zijn (hoewel de controle ook maar een momentopname is, NS kan moeilijk in elke coupé iemand heen en weer laten lopen).

Reputatie 3

@Tamzin 

Hoe vaak heb je afgelopen tijd zelf met de trein gereisd om tot de conclusie te komen dat er “wildwest toestanden” zijn, want ik heb die ervaring namelijk niet. Of is dit de zoveelste aanname die je doet en kom je zelf niet verder dan station 's-Hertogenbosch om te kijken hoe leeg de treinen rondrijden en je weer een negatief bericht kunt plaatsen op dit forum.

Reputatie 7
Badge +3

De trein is al sinds maanden een wildwest toestand doordat er niet gecontroleerd wordt. Daarnaast is de sociale controle weggevallen omdat de treinen vrijwel leeg zijn. Er geldt nu het recht van de sterkste, dus misschien omzien naar ander vervoer. 

Reageer