beantwoord

Wat gaat er met DDZ gebeuren?

  • 8 februari 2017
  • 28 reacties
  • 2314 Bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties

Dan maak je het instapbalkon toch gelijkvloers met het perron
Maar dan is er geen ruimte meer voor de bovenetage. Probleem van de Nederlandse perronhoogte is dat het te hoog is om op het benedendek uit te komen, ter hoogte van de deur moet het dus enkeldeks zijn. Echter het perron is te laag om het balkon boven de wielen de situeren, dus de deuren moeten tussen de draaistellen in zitten. Dan blijft er weinig ruimte over voor een dubbeldekstrein, want juist het gedeelte tussen de draaistellen wordt gebruikt voor het dubbeldeksdeel van de trein.

Er zijn heus nog wel methoden om toch een tweede niveau in te passen, maar de efficiëntie van een dubbeldekstrein met de Nederlandse afmetingen is lager dan in het buitenland. Dan kan je naar mijn idee beter investeren in een trein met 20% gelijkvloerse instap en 80% ongelijkvloers, dan kunnen mindervaliden zelfstandig reizen met de trein, maar verlies je niet enorm aan efficiëntie van de indeling.
Vanaf september van dit jaar gaat het onderhoud in elk geval over van ondershoudsbedrijf Leidschendam naar onderhoudsbedrijf Onnen (nabij Groningen), dus dit zal hoogstwaarschijnlijk betekenen dat we ze vaker tegen gaan komen in die contreien.
Reputatie 3
Was in post 8 ook al gezegd 😉

Reageer