beantwoord

Wat is de versnelling van een intercity?

• 6 oktober 2014
  • 59 reacties
  • 10563 Bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 7
Badge

Haha, ik heb op het moment een VW Transporter TDI uit 2015 met 180.000 km. Wel redelijk luxe inrichting maar om te zeggen strak.... :P

Volkswagens zijn altijd wel mooie auto´s vind ik. 🙂
Ik vind 90-95 sec van 0 naar 130 niet bepaald snel. Hij trekt wel snel op t/m 60-70 km/u, maar daarna doet ie er een eeuwigheid over.
Niet snel? De VRIM doet er 3 minuten over hoor.

De VRIM? 🆒

Maar de verschillen zijn zo vreemd niet, de verhouding tussen vermogen en gewicht ligt bij ICM veel hoger dan bij VIRM. De onverlengde IRM drietjes zullen waarschijnlijk ook sneller geweest zijn dan de viertjes en zesjes om diezelfde reden. Overigens is er ook een verschil tussen ICM drietjes en viertjes, drietjes hebben minder vermogen, bij een dragrace tussen 4xICM3 en 3xICM4 zullen de viertjes het winnen. Tenminste, als de bovenleiding voldoende vermogen kan leveren 😃
Er worden hier wel hele scheve opmerkingen gedaan. Ik geniet stiekem, maar laten we het wel netjes houden.

Tijddilatie is best interessant Thomas. ? :8
Badge +3
Volkswagens zijn altijd wel mooie auto´s vind ik. :)
Ik mis alleen de automaat en de cruise control maar goed, da's off topic.

Mijn 'busje komt zo' is gisteren door de APK gekomen. En de ECOdrive intelligente snelheids-, acceleratie- en toerenbegrenzer die staat UIT want anders... dan ga ik staken!
Reputatie 7
Badge

Maar de verschillen zijn zo vreemd niet, de verhouding tussen vermogen en gewicht ligt bij ICM veel hoger dan bij VIRM. De onverlengde IRM drietjes zullen waarschijnlijk ook sneller geweest zijn dan de viertjes en zesjes om diezelfde reden. Overigens is er ook een verschil tussen ICM drietjes en viertjes, drietjes hebben minder vermogen, bij een dragrace tussen 4xICM3 en 3xICM4 zullen de viertjes het winnen. Tenminste, als de bovenleiding voldoende vermogen kan leveren :D

Hoe weet jij dat allemaal? 🙂
Reputatie 7
Badge

Mijn 'busje komt zo' is gisteren door de APK gekomen. En de ECOdrive intelligente snelheids-, acceleratie- en toerenbegrenzer die staat UIT want anders... dan ga ik staken!

Hahahaha leuk. 😉 Automaat schijnt inderdaad helemaal relaxt te zijn.
Ik heb helaas zelf nog nooit in een automaat gereden helaas. Alleen handgeschakeld heb ik wel gereden. 🙂
Badge +3
Automaat leuk (flink intrappen om terug te schakelen dus) is leuk maar een ECOdrive doet gewoon zijn eigen ding (begint misschien eens te accelereren soms).

Als 'chauffeur' wil je dat niet.. en met handschakelen kom je ook niet vooruit als je 2500 RPM mag met een TDI diesel. Laat dat ding soms maar gewoon even werken zelfs (even die slome vrachtwagen voorbij met je rechtervoet!)

Dat dus, maar goed dit is off topic. Het (de ECOdrive) staat lekker uit bij mij en ik verbruik nog geen liter extra per 100 km t.o.v. alle anderen die het wel (intelligente rijstijl begrenzer dus super traag) hebben.
Reputatie 7
Badge
Automaat leuk (flink intrappen om terug te schakelen dus) is leuk maar een ECOdrive doet gewoon zijn eigen ding (begint misschien eens te accelereren soms).

Als 'chauffeur' wil je dat niet.. en met handschakelen kom je ook niet vooruit als je 2500 RPM mag met een TDI diesel. Laat dat ding soms maar gewoon even werken zelfs (even die slome vrachtwagen voorbij met je rechtervoet!)

Dat dus, maar goed dit is off topic. Het (de ECOdrive) staat lekker uit bij mij en ik verbruik nog geen liter extra per 100 km t.o.v. alle anderen die het wel (intelligente rijstijl begrenzer dus super traag) hebben.

Waarom heb je eigenlijk een begrenzer op je taxi auto zitten? Zo kun je toch ook nooit snel optrekken als je bijv op de auto en/of snelweg zit en je snel op snelheid wilt komen. Of stel nou dat je haast hebt(iets waar taxichauffeurs vaak last van hebben volgens mij) ...dan lijkt mij zo´n begrenzer erg vervelend hoor.
En als er mensen achter je rijden die snel willen zijn dan worden die waarschijnlijk ook erg ongeduldig. :P

(sorry voor de off-topic trouwens)

Reputatie 5
Nog wel een geinige:
Flirt van Keolis deed van 0-60 in 15 seconden, waarbij die van 0-20 heel zacht optrok.
Daarna van 60-130 in minder dan 30 sec.

Reageer