beantwoord

Wat is echte stilte in de stiltecoupé?

Toon eerste bericht

32 reacties

Badge +3
Haha, guilty! 😃

Ik had nog een paar van die Treinpakkers 2-1 upgrades maar besefte later pas dat die alleen geldig waren op zaterdag en zondag.

Ik praat het niet goed, maar had wel een trein later dan gepland en reisde dus voltarief (middagspits) dus dat compenseert het dan een beetje, nou ja precies eigenlijk want de reis was € 17,50 en 1e klas met korting is € 17,33 volgens de planner 🙂

En het was (wegens de vakantie) sowieso zo goed als uitgestorven dus in ieder geval niemand van een 1e klas zitplaats 'beroofd'. De HC knikte overigens vriendelijk bij het servicerondje 😛
Reputatie 3
Controleren doen ze niet so snel in de 1e klas nee, ze zullen het wel nonverbaal zien maar ik zou toch als student en jongere verwachten dat ze me niet standaard vriendelijk knikkend voorbij lopen. Niet dat ik klaag, maar als ik 5-6 ritten maak zonder gecontroleerd te worden voelt het toch een beetje alsof ik mijn geld heb weggegooid met die toeslag.
Badge +3
Mee eens, meer controle is wenselijk!

Voor mij (die illegale 1e klas reiziger dus) was het wel gunstig. Weggegooid geld was het ook niet want die 2-1 upgrade was zo'n weggevertje dus.

In andere gevallen zou ik het ook zonde vinden om niet gecontroleerd te worden. Op Eindhoven - Woerden vv. ongeveer 10% kans op een vrijdagmiddag. Later op de avond of op zaterdag of zondag terug nog nooit gecontroleerd eigenlijk, terwijl je dat juist wel (wegens de rust) zou verwachten! 🤔

De UvB zie ik wel tegemoet, klantnummer 20599849 en @Momo mag dan de verificatie wel aanleveren (NAW gegevens en geboortedatum en zo) 😃

Maar goed, het ging over stiltecoupés eigenlijk... 😛
Reputatie 7
Badge +2
Ja, het ging over de stiltecoupe. Toevallig zat ik daar eerder deze week ook weer eens een keer in 's morgens op weg naar werk en ik hoorde ook iemand een pagina van een krant omslaan. Dat kan toch echt niet, zo irritant😡🤣

Maar zelf kampte ik nog met de naween van een flinke verkoudheid of griep en heb nog wel 1 of 2 keer gehoest🤧
Reputatie 3
Twee keer hoesten mag maar bij de derde haal ik de conducteur erbij 😂
Reputatie 5
Badge
MJL schreef:

Controleren doen ze niet so snel in de 1e klas nee, ze zullen het wel nonverbaal zien maar ik zou toch als student en jongere verwachten dat ze me niet standaard vriendelijk knikkend voorbij lopen. Niet dat ik klaag, maar als ik 5-6 ritten maak zonder gecontroleerd te worden voelt het toch een beetje alsof ik mijn geld heb weggegooid met die toeslag.

Je betaalt voor het reizen in de 1e klas en dat heb je gedaan. Of er wel of geen controle is geweest doet daar niets af.
Reputatie 7
Badge +2
Op een hoe lange reis mag dat van je? Ik reis maar een stukje van 11 minuten in de IC. Dan is 2 keer hoesten dus grofweg om de 5 minuten, bij een uur reizen komt dat op 12 keer hoesten. Wel handig om even te weten.

Reageer