beantwoord

Wat is er aan de hand bij Utrecht?

• 11 september 2015
  • 17 reacties
  • 392 Bekeken

Reputatie 4
"veel minder treinen door meerdere verstoringen" "omreizen via Deventer" :S

Aanvankelijk zou de verstoring tot 14:00 duren, maar nu is de status onbekend. Ik wil graag in kunnen schatten wat er aan de hand is: blijven waar ik ben (eigenlijk geen optie) en hopen dat het opgelost wordt, of een treinreis van minimaal 3 uur gaan ondernemen...
icon

Beste antwoord door Sivan NS 11 september 2015, 12:42

Hoi Niek. Erg vervelend inderdaad. NS is druk bezig om alles in goede banen te leiden.

Rond 11:15 uur is een goederentrein defect geraakt op Utrecht Centraal, waardoor de stroom op een groot deel van het spooremplacement is weggevallen. Dit gebeurt uit voorzorg. Inmiddels is er op een aantal sporen wel weer treinverkeer mogelijk, maar nog lang niet overal. Hierdoor is op dit moment zeer beperkt treinverkeer mogelijk. ProRail inspecteert de bovenleidingen op dit moment op eventuele schade. Wij adviseren reizigers ns.nl te raadplegen voor de meest actuele reisinformatie. Het is nu nog niet bekend hoe lang deze situatie gaat duren, wij houden u op de hoogte.

Helaas kan ik je op dit moment niet meer informatie bieden dan dit. Hopelijk valt het mee voor je als je gaat reizen.
Bekijk origineel

17 reacties

Er staat een defecte goederentrein in de weg, met als gevolg dat het blijkbaar één grote chaos is en het nog wel eens heel lang zou kunnen duren voor de treinen weer volgens dienstregeling rijden.
Reputatie 4
En iets met een bovenleiding?

Inmiddels rijdt er niks meer, gaat dit uit de hand lopen net als het begin van het jaar dat om 23:00 de dienstregeling nog steeds ernstig verstoord was?

Als dat de prognose is dan zal wachten geen zin hebben en is zo snel mogelijk de weg naar Deventer vinden waarschijnlijk het beste...
Hoi Niek. Erg vervelend inderdaad. NS is druk bezig om alles in goede banen te leiden.

Rond 11:15 uur is een goederentrein defect geraakt op Utrecht Centraal, waardoor de stroom op een groot deel van het spooremplacement is weggevallen. Dit gebeurt uit voorzorg. Inmiddels is er op een aantal sporen wel weer treinverkeer mogelijk, maar nog lang niet overal. Hierdoor is op dit moment zeer beperkt treinverkeer mogelijk. ProRail inspecteert de bovenleidingen op dit moment op eventuele schade. Wij adviseren reizigers ns.nl te raadplegen voor de meest actuele reisinformatie. Het is nu nog niet bekend hoe lang deze situatie gaat duren, wij houden u op de hoogte.

Helaas kan ik je op dit moment niet meer informatie bieden dan dit. Hopelijk valt het mee voor je als je gaat reizen.
Reputatie 4
Bedankt voor de extra informatie, ik zie dat dit inmiddels ook op de website vermeld staat. Ik hou het in de gaten.

De problemen worden veroorzaakt door een kapotte goederentrein op spoor 5. De trein kampt met een kapotte stroomafnemer, die verbonden is met de bovenleiding. Uit voorzorg heeft Prorail de stroom van alle bovenleidingen op Utrecht CS gehaald.
http://www.nu.nl/binnenland/4123762/geen-treinverkeer-van-en-utrecht-centraal.html

Vreemd, alles moet op zwart door 1 kapotte trein? De bovenleidingen kunnen niet afzonderlijk uitgeschakeld worden?

De reisplanner app geeft een melding van de storing, klasse! De ICTers hebben blijkbaar eindelijk iets gerepareerd.

*edit* bron vermeld
Reputatie 5

De problemen worden veroorzaakt door een kapotte goederentrein op spoor 5. De trein kampt met een kapotte stroomafnemer, die verbonden is met de bovenleiding. Uit voorzorg heeft Prorail de stroom van alle bovenleidingen op Utrecht CS gehaald.

Waar staat dit soort mededelingen ?? Bij storingen staat alleen maar "door meerdere verstoringen. " ...
De informatie over deze storing vind je hier.
Reputatie 4
Waar staat dit soort mededelingen ?? Bij storingen staat alleen maar "door meerdere verstoringen. " ...
Goed punt, ik had de bron erbij moeten zetten: ik heb de post is aangepast.
Geen punt 🙂.
Waarom is de IC Direct niet toeslagvrij als het enige alternatief dat de Reisplanner geeft een omreis met de ICD is?
Wanneer wij nu het beleid omtrent deze reis zouden aanpassen, leidt dit alleen maar tot verwarring bij (andere) reizigers.
Reputatie 4
De ICE toeslag krijg je volledig terug bij vertraging: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/meer-dan-een-uur-vertraging.html

De ICD ken ik niet, maar het lijkt mij dat je dat ook terug krijgt?

Ik zal ook maar een eenmalig kaartje aanschaffen ipv met mijn abonnement te reizen, dat zal voordeliger zijn.
Wanneer wij nu het beleid omtrent deze reis zouden aanpassen, leidt dit alleen maar tot verwarring bij (andere) reizigers.

Persoonlijk denk ik dat het moeten betalen van een toeslag om veel langer over je reis te doen tot meer verwarring (en onbegrip) leidt.
@Niek: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/geld-terug-bij-vertraging-intercity-direct.html
En waarom doet de reisplanner steeds alsof de trein die over een half uur vertrekt (in dit geval die van 15:08 uit Amsterdam Centraal) nog rijdt, terwijl OVTijden al weet dat dit niet het geval zal zijn?
Reputatie 4
Inmiddels rijdt er niks meer, gaat dit uit de hand lopen net als het begin van het jaar dat om 23:00 de dienstregeling nog steeds ernstig verstoord was?
Juist, via de NS geen update, maar via nu.nl:

Tot na avondspits geen treinverkeer rond Utrecht CS
Reputatie 4
Ok, tegenstrijdige informatie. Volgens de enige NS medewerker rijdt de trein gewoon, terwijl online reisplanner aangeeft dat niks rijdt: "Tussen Utrecht C. en Breukelen rijden geen treinen door meerdere verstoringen." :?
En natuurlijk wachten die paar treinen die wel rijden niet een paar minuten op elkaar...

Reageer