beantwoord

Wat is het verschil tussen intercity en intercity direct

• 15 juli 2015
  • 4 reacties
  • 15128 Bekeken

Wat is het verschil tussen intercity en intercity direct
i.k.v. het meenemen van een fiets waarvoor een dagkaartje fiets voorzien
icon

Beste antwoord door Sivan NS 17 juli 2015, 14:22

Hoi Lydiabrosens, en welkom!

Goeie vraag. Voor de volledigheid vat ik alles nog even samen en vul ik aan waar nodig:

Met de Intercity direct kun je 2x per uur tussen Amsterdam Centraal, Schiphol, Rotterdam Centraal en Breda reizen, en vice versa. Van maandag tot en met vrijdag rijden er extra spitstreinen tussen Amsterdam en Rotterdam. Om met deze trein te reizen, heb je behalve een NS-vervoerbewijs ook een toeslag nodig, wanneer het traject Schiphol-Rotterdam deel uitmaakt van de treinreis.

Verder klopt het dat je niet met je fiets in de ID mag.
Bekijk origineel

4 reacties

Intercity Direct is de treindienst Amsterdam - Breda die over het hogesnelheidsspoor rijdt sinds het wegvallen van de Fyra.
Reputatie 7
Badge +4
De fiets mag niet mee in de Intercity direct en uw fietskaartje is ook niet geldig voor deze trein. U kunt het traject ook afleggen met de reguliere intercity-treinen waar de fiets wel in mee mag.
Er is weinig verschil tussen ICD en IC. Alleen bij ICD, het treinmaterieel zijn omgebouwde ICM's en je moet tussen SHL en RTD toeslag betalen. In werkelijkheid kom je daardoor ook bedrogen uit. Ook heeft ICD weleens waar goedkoop personeel waardoor het niet klantvriendelijk is. En er zijn weleens vaker problemen met de ICD vanwege defect materieel en/of door storingen. Dus hoe leuker kun je het voor maken? En je fiets mag nooit mee in de ICD.
Hoi Lydiabrosens, en welkom!

Goeie vraag. Voor de volledigheid vat ik alles nog even samen en vul ik aan waar nodig:

Met de Intercity direct kun je 2x per uur tussen Amsterdam Centraal, Schiphol, Rotterdam Centraal en Breda reizen, en vice versa. Van maandag tot en met vrijdag rijden er extra spitstreinen tussen Amsterdam en Rotterdam. Om met deze trein te reizen, heb je behalve een NS-vervoerbewijs ook een toeslag nodig, wanneer het traject Schiphol-Rotterdam deel uitmaakt van de treinreis.

Verder klopt het dat je niet met je fiets in de ID mag.

Reageer