beantwoord

wat kost een trein kaartje

• 30 juni 2015
  • 16 reacties
  • 24304 Bekeken

Ik reis nooit met de trein nu wil ik van Limburg naar Hoogeveen op 3 augustus voor 2 weken mijn vader bezoeken ik heb geen Ov-kaart maar ik kan nergens vinden wat een enkele reis kost en ook niet hoe ik moet reizen waar overstappen en zo. Hoe kom ik dan van a naar b erg makkelijk is het niet om iets op te zoeken zelfs niet een prijs niets van dat al. De NS houd geen rekening met oudere mensen die zelden of nooit met de trein reizen laat staan geld hebben om een Ov-kaart aan te schaffen
icon

Beste antwoord door Thom 30 juni 2015, 09:01

Ga naar ns.nl Aan de rechterkant kunt u uw vertrekplaats en uw bestemming invullen. NS geeft dan de prijs van de reis als u op de blauwe knop drukt van Geef reis en prijs.

Makkelijker is: klik maar met uw muis op de blauwe letters hieronder:

http://www.ns.nl/reizigers/home

U hoeft geen OV-kaart aan te schaffen. U kunt ook een kaartje kopen op het automaat. Op grotere stations kunt u ook nog een kaartje aan het loket kopen maar ik durf niet te zeggen of dat in Hoogeveen nog kan.

Meestal reist u van Maastricht naar Utrecht zonder over te stappen. In Utrecht moet u naar Zwolle, dat is de trein naar Leeuwarden of Groningen. In Zwolle moet u dan overstappen op de stoptrein in de richting Groningen naar Hoogeveen.

In Zwolle is het verstandig de lift te nemen.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ga naar ns.nl Aan de rechterkant kunt u uw vertrekplaats en uw bestemming invullen. NS geeft dan de prijs van de reis als u op de blauwe knop drukt van Geef reis en prijs.

Makkelijker is: klik maar met uw muis op de blauwe letters hieronder:

http://www.ns.nl/reizigers/home

U hoeft geen OV-kaart aan te schaffen. U kunt ook een kaartje kopen op het automaat. Op grotere stations kunt u ook nog een kaartje aan het loket kopen maar ik durf niet te zeggen of dat in Hoogeveen nog kan.

Meestal reist u van Maastricht naar Utrecht zonder over te stappen. In Utrecht moet u naar Zwolle, dat is de trein naar Leeuwarden of Groningen. In Zwolle moet u dan overstappen op de stoptrein in de richting Groningen naar Hoogeveen.

Reputatie 1
Badge
OF druk de kosten en kijk uit naar voordelige aanbiedingen die niet via NS, maar bvb de HEMA, AH en anderen worden verkocht, dan mag je een dag zo vbeel je wilt reizen in NL, vanaf 9.00-scheelt een slok op een borrel. Op de site van treinreizger staan altijd de laatste aanbiedingen. Je kan ze ook vaak via marktplaats overnemen.
En in H.veen is al jaren geen kaartverkoop meer aan een loket, enkel via automaat.
En een kaartje aan een loket of automaat kopen kost 1 euro extra
Reputatie 7
Badge +4
52,40 is natuurlijk redelijk veel. Voor 74,50 kunt u een dalvoordeelabonnement met keuzedagen kopen als oudere. U bent dan twee kaartjes kwijt voor deze reis maar kunt dan nog 5 dagen vrij reizen binnen een periode van een jaar. Zo gerekend heeft u voor 22 euro extra vijf vrije reisdagen.
Ik reis nooit met de trein nu wil ik van Limburg naar Hoogeveen op 3 augustus voor 2 weken mijn vader bezoeken ik heb geen Ov-kaart maar ik kan nergens vinden wat een enkele reis kost en ook niet hoe ik moet reizen waar overstappen en zo.
Tip: Voor €7 kunt u via Facebook al een enkele reis naar Groningen kopen.
Niemand houdt u tegen, als u al in Hoogeveen uitstapt 😉

2 weken later kunt u met een nieuw E-ticket ook weer voor €7 terug.
Voordeel: U hoeft géén OV-Chipkaart aan te schaffen, en bespaart daarmee
dus €7,50 aanschafkosten én €20 om er een bedrag op te zetten van €20.
Reputatie 7
Badge +4
Ik raad u dit af Antonpstaal, al zult u het toch al niet doen vanwege de complexiteit ervan. Het is waarschijnlijk illegaal en NS verbiedt het. Bovendien komt mogelijk de continuïteit van het zo aantrekkelijke groepsretour in gevaar, waar goedwillenden de dupe van zijn.
Ik raad u dit af Antonpstaal, al zult u het toch al niet doen vanwege de complexiteit ervan. Het is waarschijnlijk illegaal en NS verbiedt het. Bovendien komt mogelijk de continuïteit van het zo aantrekkelijke groepsretour in gevaar, waar goedwillenden de dupe van zijn.

Thom,
Waaruit maak jij op, dat het samen aanschaffen van een NS Groepsretour verboden is?
Als dat zou zijn, dan zou de website www.grouptickets.nl allang uit de lucht zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is een onzinnige redenering. Het wordt niet vervolgd dus het is legaal? Zo werken de dingen niet. Een site uit de lucht halen is veel gedoe. Als NS dat zou willen geeft het ook ongewenste publiciteit en men zal dus tactisch opereren.
Ik vind het buiten de orde iemand die op leeftijd is en al moeite heeft met het kopen van een kaartje en het reizen dat er mee annex is, dit als optie aan te bieden. Het is een risico er gebruik dan wel misbruik van te maken en NS verbiedt het ook om dit met haar product te doen.

NS heeft het niet aangekondigd maar het groepsretour is een actie. Dit soort activiteiten dragen het risico dat deze uiterst sympathieke en voordelige actie niet wordt verlengd. En daarvan is de goedwillende reiziger dan de dupe, die deze mogelijkheid om goedkoop te reizen uit handen wordt geslagen. Je weet zelf als 'slimme' reiziger wel wanneer dingen worden dichtgetimmerd. De normale reiziger wordt hierdoor met aanscherpingen geconfronteerd en ik vind dat niet erg sociaal naar deze reizigers toe. Wat mij betreft worden wetten gehandhaafd en gaat deze site zo snel mogelijk uit de lucht, ook al is het succes ervan maar matig. Het uitchecken met een pedopas om op die manier de vervoerders te benadelen is al helemaal om je dood voor te schamen, om nog niet te spreken van je vier euro 'krediet' . Ik weet niet wat je achtergrond is maar je zou met enige ontwikkeling kunnen weten dat krediet 'vertrouwen' betekent. Hoe je daar mee omgaat en of je dat waard bent, mag je zelf invullen op basis van je eerdere bijdragen. De reguliere reiziger betaalt uiteindelijk.
Een pedo pas ? Vind ik wel erg ver gaan Thom.

Stephan NS gaf eerder aan dat deze acties gewoon een optie waren, dus NS is er niet tegen dan lijkt me en verbiedt het dus niet bij monde van zijn medewerkers.

Zie deze link, NS raadt het alleen af, verbiedt het niet

https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/zijn-vervoersbewijzen-op-basis-groepsretour-gekocht-op-facebook-groep-geldig-13568
Reputatie 7
Badge +4
Het is depreciërend geformuleerd en zo is het ook bedoeld, Macca. Voor de goede verstaander is het heel helder en die weet het ook te plaatsen. Niet mijn gewoonte maar ik vind deze handelwijze niet alleen frauduleus maar vooral laf. Ik ben inderdaad van een generatie die dat nogal hoog opvat en vind dat mensen de verantwoordelijkheid voor hun handelen in dit soort zaken moeten nemen. Het is in die zin wat de sociale wetenschappers een waardenconflict noemen.

https://www.ns.nl/producten/static/BOS/ns-Site/website-ns-b2c-webshop/ns-website-ns-b2c-webshop/nl_NL/Overig/Actievoorwaarden%20NS%20Groepsretour.pdf

Een derde is in dit geval iemand anders dan NS. En nu maar hopen dat de actie na 2015 toch wordt verlengd, daar zouden veel mensen plezier van hebben.
Inmiddels is de nieuwe tunnel in gebruik en kunnen reizigers gewoon met de (rol)trap.
Reputatie 7
Badge +4
Dank Luchtmacht voor je actualisering, goed dat die trappen worden vervangen. Zwolle is voor het Noorden erg belangrijk en al heeft het even geduurd, het is een hele verbetering. De hoge trappen bleken voor veel mensen een hindernis en roltrappen horen ook op een dergelijk druk station. Winkeltjes in de tunnel zijn aangenaam omdat de trein er even stilstaat, nu lang genoeg om even een slabak in de tunnel te scoren of zo. Ik wilde zaterdag even kijken maar kijk de warmte nog even aan.
Ik geloof dat de tijdelijke trappen tussen 6 en 19 juli worden afgebroken. Gelijktijdig wordt volgens mij een groot deel van de perrons opnieuw bestraat en wordt de hoogte ervan aangepast. Ook moeten er nog grote stukken overkapping worden geplaatst en ook de Kiosk's op de perrons worden verplaatst. Dan is het station bijna klaar. Ik geloof dat er ook nog winkels vanaf het station naar de tunnel verhuizen.
Reputatie 2
Bah, Thom. Misschien een eye opener voor jou: iemand een pedo noemen is strafbaar. Een groepticket aanschaffen met een groep is dat niet. Ik zou op geen enkele manier kunnen bedenken waarom deze werkwijze strafbaar is. Je bent een grote groep mensen aan het criminaliseren. Daarnaast is de NS geen leuk klein bakkertje om de hoek maar een groot internationaal bedrijf met een miljarden omzet. Daarom hoeven wij met z'n allen echt niet medelijden te hebben om een paar goedkope treinkaartjes.
Hoi allen,

Hieronder onze voorwaarden omtrent de groepsretour. Het bijeenbrengen van een groep is dus niet toegestaan. De facebook pagina en de website zijn doorgegeven aan onze Legal afdeling en zij zullen de check doen en contact opnemen met de eigenaar.

Voorwaarden
-Het NS Groepsretour is bedoeld voor mensen die er samen een dagje op uit gaan.
-De groep bestaat dus uit personen die een vooraf gedefinieerd, gezamenlijk reisdoel hebben, dat wil zeggen met elkaar een activiteit gaan uitoefenen op de plek van bestemming (hierna ‘de Groep’).
-Het is niet toegestaan te reizen op het NS Groepsretour als de Groep bijeen is gebracht door middel van bemiddeling door een derde, tenzij NS hiervoor toestemming verleent.
-Het bijeen brengen van de Groep door middel van bemiddeling door een derde is niet toegestaan, tenzij NS hiervoor toestemming verleent.

Groet, Merel
Zie verder in https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/ns-verklaart-de-oorlog-facebook-groepen-oproepen-inzake-gezamenlijk-kopen-ns-groups-tickets-14562

NS verklaart de oorlog aan Facebook groepen met oproepen inzake gezamenlijk kopen NS Groups-tickets

Reageer