beantwoord

Wat te doen bij het signaleren van verdachte situaties?

• 24 september 2015
  • 3 reacties
  • 623 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Gezien NS niet de mogelijkheid biedt de klant gemakkelijk een e-mail te laten versturen naar de klantenservice wil ik via deze weg mijn vraag stellen. Vandaag, 24-09-2015, stapte ik in de Intercity richting Dordrecht vanuit station Delft om 13:10 waarna ik werd benaderd door twee personen die een kaartje in mijn hand duwden. Het kaartje had een A6-formaat en was felgeel van kleur met een bericht erop dat er armoede heerst in het land waar zij vandaan komen en dat zij geld nodig hebben voor het betalen van rekeningen e.d. Het kaartje bevat ook zinnen waarin 'God' bij wordt betrokken om emotie op te wekken bij de ontvanger van het bericht die zich dan verplicht voelt om wat kleingeld te doneren. Er wordt misbruik gemaakt van de huidige situatie van de vluchtelingen en het bedelen was duidelijk vals. Van wat ik heb gezien zijn er reizigers die toch kleingeld hebben gegeven. De bedelaars stapten uit bij Schiedam Centrum waarna werd geseind naar een derde persoon, die ook bij de groep hoorde, om uit te stappen. De heren waren handig en professioneel in dit soort oplichterij wat mij een zorg moet lijken van de NS voor haar klanten. Mijn vraag is wat de reiziger kan doen op het moment dat er iets gesignaleerd wordt, niet zo zeer alleen bedelaars, maar wellicht ook andere gevallen? En eigenlijk ook, is er niet een manier waarop NS al haar klanten kan bereiken en hierdoor kan waarschuwen over dit soort praktijken, i.v.m. ook de veiligheid van reizigers? Wellicht levert het meer informatie op over de bedelaars als reizigers weten van deze situatie zodat er wat aan gedaan kan worden. Overigens heb ik het vermeld bij een conducteur die het zelf ook door zou geven en mij adviseerde de situatie vooralsnog naar de klantenservice te mailen.

Alvast bedankt! 🙂
icon

Beste antwoord door John de Jong 25 september 2015, 10:03

U kunt het beste de conducteur benaderen. Hij / zij is de baas op de trein. Kunt u de conducteur niet direct vinden, kijk dan even bij een stop op een station uit de deuren bij welke deur de conducteur zich bevindt.

Verder kunt u contact opnemen met de klantenservice: telefonisch op 030-7515155 of - meestal sneller - via Twitter @NS_online . Beide zijn 24 uur per dag bereikbaar.

U kunt in een vervelende situatie natuurlijk ook de politie bellen: 0900 8844

en als er sprake is van ernstige bedreiging of van geweld belt u 112
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge
U kunt het beste de conducteur benaderen. Hij / zij is de baas op de trein. Kunt u de conducteur niet direct vinden, kijk dan even bij een stop op een station uit de deuren bij welke deur de conducteur zich bevindt.

Verder kunt u contact opnemen met de klantenservice: telefonisch op 030-7515155 of - meestal sneller - via Twitter @NS_online . Beide zijn 24 uur per dag bereikbaar.

U kunt in een vervelende situatie natuurlijk ook de politie bellen: 0900 8844

en als er sprake is van ernstige bedreiging of van geweld belt u 112
Welkom op het forum mww! John de Jong heeft je al duidelijk aangegeven hoe je in verdachte situaties het beste kunt handelen. Via de klantenservice kunnen wij er voor zorgen dat je melding terecht komt bij de afdeling die meteen actie kan ondernemen. Schroom dan ook niet om contact met ons op te nemen als er weer gebedeld wordt terwijl de conducteur niet in de buurt is.
Reputatie 4
Badge
Beste Inge,

eigenlijk vind ik het reguliere nummer van de Klantenservice geen reële optie in dergelijke gevallen. De wachttijd is vaak te lang.
Misschien kunnen jullie hier eens over nadenken. Een speciaal nummer?

Bedankt.

John

Reageer