WCs in de sprinters zijn onbegrijpelijk voor iedereen



Toon eerste bericht

54 reacties

Badge +3

Tijd geleden alweer dat ik in een Flirt zat dus ik kan het mis hebben, maar naar mijn beleving zat de knop aan de buitenkant wat hoger en was meteen het indicatielampje of de WC vrij (groen), bezet (rood) of in storing (knippert rood) was?

Nu ik er over nadenk zat dat indicatielampje/schermpje toch ergens anders, en gaf een ❌als de WC buiten gebruik was.

Hoe dan ook, zodra je eenmaal weet waar de knoppen zitten wijst het zichzelf want thuis zul je ook de deur op slot moeten doen nadat je hem dicht gedaan hebt. In dit geval (trein) is dat met een drukknop 🔑 die dan rood wordt, in plaats van een draaiknop of haakje (of schuifje in een vliegtuig) op de deur zelf.

Reputatie 7
Badge +3

Ik baseer me op onderstaande foto. De knop die Marjan Rintel gebruikt zit dan ongeveer ter hoogte van haar middel. Dan kun je best aan de andere kant van dat wandje ook knoppen hebben op dezelfde hoogte. Zover ik het heb gezien van SLT en SNG is dat daar wel zo. 

 

Badge +3

Ja, dat is 'm met de knoppen onder de wasbak. Dat het een Flirt is zie je ook aan de twee beeldschermen.

Misschien is het toch een goed idee om zo'n boekje te maken over:

Trein toiletten voor DUMMIES 😁

Ik heb zelf werkelijk waar nooit problemen gehad met een treintoliet.



In een ander topic heb ik vanuit mijn oogpunt als nagenoeg blinde reiziger uitgelegd dat per treintype die knopjes weer op een andere plek zitten. Dus… wanneer kan ik je boekwerkje verwachten in mijn PM-inbox, met een linkje naar een audioversie die jij hoogstpersoonlijk hebt ingesproken? ;)
 
 

Reageer