beantwoord

Wederom een te korte, en daardoor te volle trein naar Den Bosch

• 19 januari 2015
  • 24 reacties
  • 610 Bekeken

Vanochtend de trein van 7:31 gepakt op Nijmegen Dukenburg,
een trein die normaal uit 3 koplopers (zo heten die oude wrakken toch?) bestaat, kwam aanrijden met 2.
De trein is al overvol en komt elke dag (geen uitzondering echt elke dag te laat aan "door het niet dicht kunnen van de deuren" ja he he gek he bij een overvolle trein). Alleen zie je deze vertraging niet heel vaak terug omdat de NS heel slim/uitgekookt 10 minuten 'wachttijd' heeft op Den Bosch (welke die niet gebruikt want met 10 minuten vertraagd moet je wel gelijk door he). De trein naar schiphol, waar je een overstap van 5 minuten voor hebt, is NOOIT te halen.
Dit was al zo, en zal ook wel zo blijven melden de NS mij eerder.

Maargoed, vandaag dus een extra korte trein en de conducteur (die zo te horen ook wel een beetje simpel werd van zijn werkgever) gaf middels het omroepsysteem aan dat het drama vandaag inderdaad nog erger is dan normaal. Dat hij het had doorgeven en het verzoek of wij (de reizigers), het ook nogmaals door zouden kunnen geven.

Bij deze. NS wanneer wordt het spitsdrama tussen Nijmegen/Den Bosch nou eens niet erger en/of opgelost? Dat kon naar Arnhem toch ook!!
icon

Beste antwoord door Herman NS 19 januari 2015, 18:12

Beste JvdLoop,

Vervelend dat je een nare reiservaring hebt gehad. Je kunt in een privébericht je NAW-gegevens en geboortedatum vermelden. Vervolgens kan ik je klacht doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Indien er meerdere meldingen over bepaalde trajecten binnenkomen, zal er worden gekeken of er bij een nieuwe dienstregeling wijzigingen aangebracht kunnen worden, waardoor je bijvoorbeeld wel je aansluiting kunt halen. Uiteraard wil ik je adviseren om niet zonder geldig vervoerbewijs te gaan reizen. Over acties die NS onderneemt om drukte in de trein te voorkomen of te beperken kun je lezen op onze website.

Je topic heb ik verplaatst naar ons subforum 'in de trein' om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 6
Er is ook nog de website www.volletreinen.nl
Reputatie 1
Hoi Bart NS,

Helaas heeft niet iedereen die app en heeft al helemaal niet iedereen een geschikte telefoon. Mocht de NS gratis smartphones zal ik de honderden treinen waar ik het komende jaar inzit wel beoordelen.
Waarom dan Bart NS, je kan de melding toch gewoon registreren onder Anoniem en zodoende doorgeven aan de betreffende afdeling.

NAW gegevens zijn volkomen overbodig in deze, het gaat om het registreren van de klacht en niet van de persoon die de klacht indient. Wat maken die gegevens dan compleet aan het beeld ?
Als je drukte wil doorgeven zonder je NAW-gegevens adviseer ik je dit aan te geven via de druktemelder in onze app. Je persoonlijke gegevens zijn niet noodzakelijk voor een correcte registratie maar dragen wel bij aan een compleet beeld.
Het ezelsbruggetje is dat een treinstel plan V niet uit Vier bakken bestaat en dat een treinstel plan T niet uit Twee bakken bestaat. (Precies omgekeerd dus) 😉
Plan T is wederom mislukt!
Als het over het materieel gaat, is het plan V.

Tis vast om mijn met terugwerkende kracht een boete te geven over het zwartrijden van vanochtend 😉
Wees gerust: Je kunt in Nederland niet veroordeeld worden enkel en alleen op basis van je eigen verklaring.

He ik weet ook niks van treinen 😞 maar ik leer 🙂
Oh het is die zwartrijder weer, die heb nog het lef om te klagen ook dat ie niet kan zitten......:D
hahaha (stiekum, heel stiekum) durfde ik het niet aan 😛 😉 De NS geeft me nu al genoeg stress dus als daar ook nog eens zwartrijden bij komt kan ik denk ik daarna per ambulance vervoerd worden 😉
Oh het is die zwartrijder weer, die heb nog het lef om te klagen ook dat ie niet kan zitten......:D
Als wij klachten registreren dan doen we dit het liefst onder bepaalde klantgegevens. Mocht je er vaker contact over opnemen, dan hoef je het verhaal namelijk niet opnieuw uit te leggen.

Zodat chronische klachten maar één keer als klacht worden geteld.
Plan T is wederom mislukt!
Als het over het materieel gaat, is het plan V.

Tis vast om mijn met terugwerkende kracht een boete te geven over het zwartrijden van vanochtend 😉
Wees gerust: Je kunt in Nederland niet veroordeeld worden enkel en alleen op basis van je eigen verklaring.

@ Herman, waarom moet ik mijn NAW gegevens geven om een klacht door te kunnen geven?? Ik hoor vaak zat hier op het forum 'ik heb de klacht doorgegeven' zonder dat op NAW gegevens worden gevraagd??

Tevens verplaats je het topic om "de vindbaarheid te vergroten" , nee Herman, dan ben jij er van af en dat is heel wat anders. Want mijn vraag is nog niet beantwoord hoor. Met het standaard riedeltje "Bezetting in de trein" komen we er niet, want die is er al de hele tijd. Maar de problemen zijn er nog steeds.

Mag ik al mijn vertraging van deze week optellen? Dan kan ik namelijk wel een keer het geld terug vragen want binnen de 30 minuten weten jullie steeds wel te blijven, echter 10x per week minstens 10-15 minuten maakt in het slechtste geval toch 150 minuten...
"

Als wij klachten registreren dan doen we dit het liefst onder bepaalde klantgegevens. Mocht je er vaker contact over opnemen, dan hoef je het verhaal namelijk niet opnieuw uit te leggen. Als ik jou begrijp is jouw frustratie over het zitplaatstekort niet alleen van gisteren, dus vandaar. Jouw suggesties en opmerkingen kan ik doorgeven aan de planners. Als zij meerdere opmerkingen over een bepaald traject krijgen, kunnen zij kijken of er meer inzet van materieel wenselijk en haalbaar is.

Het topic heb ik verplaatst, omdat dit topic in dat subforum beter tot zijn recht komt. Iedereen kan erop blijven reageren 😉

Vriendelijke groet,
Herman NS
@ Seravee nee ik had de trein van 7:30, echter wederom vertraging (13 minuten) en wederom een stampvolle trein (ivm defecte trein tussen Arnhem/Nijmegen), wel 3x mat'64. Plan T is wederom mislukt!

Tja en ook die extra mensen worden niet op die lijn geboekt omdat ze vaak inchecken in Nijmegen en uitchecken in Utrecht.

@ Herman, waarom moet ik mijn NAW gegevens geven om een klacht door te kunnen geven?? Ik hoor vaak zat hier op het forum 'ik heb de klacht doorgegeven' zonder dat op NAW gegevens worden gevraagd??

Tevens verplaats je het topic om "de vindbaarheid te vergroten" , nee Herman, dan ben jij er van af en dat is heel wat anders. Want mijn vraag is nog niet beantwoord hoor. Met het standaard riedeltje "Bezetting in de trein" komen we er niet, want die is er al de hele tijd. Maar de problemen zijn er nog steeds.

Mag ik al mijn vertraging van deze week optellen? Dan kan ik namelijk wel een keer het geld terug vragen want binnen de 30 minuten weten jullie steeds wel te blijven, echter 10x per week minstens 10-15 minuten maakt in het slechtste geval toch 150 minuten...
Reputatie 1
Als je over een kwartier de trein hebt, als ik t goed zie komt er weer maar een enkel tweedelig treinstel aan.
Reputatie 1
Badge
een hele schrale troost: dat mat 64 (dat zalwel bedoeld zijn met die wrakken), overigens wat nog rijdt gebouwd vele jaren na '64, gaat er in de loop van dit jaar uit-volgens de planning. Oud ,materiaal is nu eenmaal sterker storingsgevoelig en NS (alweer die geldschrapers in HGB) rekent precies uit waar ze mee uitkunnen als alles meezit-wat het vrijwel nooit doet.
Reputatie 1
Ook 's avonds zou het niet druk zijn, maar alleen al even gekeken naar vanavond (ook mede omdat ik ff langs de NXP moest en daardoor 2 keer richting Nijmegen de trein had) omdat ik dit topic eerder vandaag las.

4470 : 2 tweetjes mat64 als ik het me goed herinner, er waren nog wel zitplaatsen toen ik in Wijchen opstapte
maar toen ik op Nijmegen Goffert eruit ging was het maar goed dat er niet nog een tussenstop was
4472 : enkel een tweetje mat64. Compleet vol, zelfs op de twee middelde balkons. De eerste klas was nog wel leeg
4479 : even niet gelet op hoeveel rijtuigen er stonden (mat64) omdat ik moest rennen om de (niet bestaande) overstap van de trein uit Roermond op Nijmegen te halen. Geweldigde conducteur overigens, want het was duidelijk vanaf perron1 te zien dat ie doorhad dat er nog mensen vanaf de andere kant aankwamen. De trein was achterin propvol qua zitplaatsen, maar mensen hadden op Nijmegen niet echt de moeite genomen om door te lopen: er waren nog genoeg plaatsen voorin
4485 : een DD-AR getrokken door de 1740. Eindelijk een goede trein, mooi ruim op tijd en een hoop zitplaatsen vrij(of in ieder geval tussen Dukenburg en Wijchen). De 4485, 4489 en 4491 kunnen normaal best druk zijn. Zeker op vrijdagen, wanneer deze treinen topdruk kunnen zijn aangezien de trein naar Dukenburg/Wijchen goedkoper is en een half uur (voor Wijchen zelfs een uur) sneller dan de bus
Dat is het sowieso niet als die knakkers van NS-onderzoek op het perron achter moeten blijven...
Reputatie 4
Badge
Hoe vaak ik mensen hoor zeggen dat ze nog nooit een kaartje hebben gekocht op dit traject. 1 a 2x een sporadische boete per jaar is veeeel goedkoper

En op basis van de reisgegevens is het dus helemaal niet druk in die treinen. 🙂
Beste JvdLoop,

Vervelend dat je een nare reiservaring hebt gehad. Je kunt in een privébericht je NAW-gegevens en geboortedatum vermelden. Vervolgens kan ik je klacht doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Indien er meerdere meldingen over bepaalde trajecten binnenkomen, zal er worden gekeken of er bij een nieuwe dienstregeling wijzigingen aangebracht kunnen worden, waardoor je bijvoorbeeld wel je aansluiting kunt halen. Uiteraard wil ik je adviseren om niet zonder geldig vervoerbewijs te gaan reizen. Over acties die NS onderneemt om drukte in de trein te voorkomen of te beperken kun je lezen op onze website.

Je topic heb ik verplaatst naar ons subforum 'in de trein' om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Laat dan geen trein tijden, dit brengt mensen echt in gevaar!!!
Dan zit de volgende trein nog voller...
Morgen reis ik overigens zwart, ter compensatie. Voor een mens onterende rit hoef je niet te betalen vind ik. En controleren kan toch niet in de drukte (en wordt dan ook nooit gedaan). Hoe vaak ik mensen hoor zeggen dat ze nog nooit een kaartje hebben gekocht op dit traject. 1 a 2x een sporadische boete per jaar is veeeel goedkoper
Serieus??!!! Ik sta nu in een spitstrein naar Nijmegen. 1!!! 1 mat'64!!!! De helft kon niet mee. Weer het riedeltje "ik hoop dat u begrip op kunt brengen, een aantal storingen en bla bla"!!! NS kom nou toch! Dat ik moet staan tijdens mijn rit ben ik wel gewend maar dit is gewoon niet gezond meer. Mensen om mij heel zijn serieus onwel aan het worden!!!! Laat dan geen trein tijden, dit brengt mensen echt in gevaar!!!
Pe_pe, je hebt gelijk, de trein van 7:30 en het is idd een mat'64 ppfff 50 jaar oud?

Seravee ook met jou ben ik het volledig eens, ik zie heel vaak dat mensen niet meekunnen (vooral s'ochtends op het station van Ravenstein en op het station van Den Bosch oost).

De overstap naar schiphol is echt alleen in de schoolvakanties te halen, of je nou rent of niet. En als dat nou eenmaal zo is dan prima, maar de NS blijft met zijn reisplanner maar weergeven dat het wel mogelijk is. Geef dan gelijk eerder en eerlijk aan dat het niet te doen is, dat zal voor een hoop (vooral ouder mensen welke makkelijker gestresst raken omdat zij niet kunnen rennen enz.) mensen veel gehaast voor niks schelen.
Reputatie 1
Ik rij zelf altijd op hetzelfde traject Wijchen-DenBosch-AmsterdamBijlmerArenA, dus ik stap een halte later op met een trein eerder. Zelfs dan is het vaak een chaos. De overstap haal ik vaak nog wel op Den Bosch, zij het vaak maar net. Dus ik kan me goed indenken dat die met de drukkere trein van een half uur later maar net te halen is. En omdat de alternatieve route via Nijmegen en Utrecht niet veel beter is, blijft het toch een kwestie van proberen.

Het was natuurlijk altijd drukker tussen Wijchen en Nijmegen in de richting van Nijmegen in de ochtend. Daar heeft de NS nu iets aan proberen te doen met de nieuwe sprinter tussen Wijchen en Nijmegen. Persoonlijk vind ik dat een passeerspoor in Wijchen handiger was geweest zodat er op het hele traject tussen Nijmegen en Den Bosch een kwartierdienstregeling zou gereden kunnen worden in de spits, maar de NS zal met de betrokken partijen wel een eigen prioriteiten hebben gesteld en maatregelen getroffen hebben.

Ook gisteravond, toen ik vanuit Nijmegen kwam, reedt er een mat64 met 2 rijtuigen richting DenBosch. Op zowel Goffert als Dukenburg moesten er mensen buiten blijven staan. Ook op zondag (zeker bij de laatste zondag van die actie-dagkaarten) zie ik het nog vaak genoeg gebeuren en dan moet er zelfs een uur gewacht worden. Het is gewoon al jaren zo dat de NS de indruk wekt dat de lijn maar een 3de rangs prioriteit heeft wat betrefd materiaalinzet. Van de geleende belgische treinstellen ruim 20 jaar geleden tot de huidige mengelmoes. Of dit ook daadwerkelijk zo is kan ik niet zeggen aangezien ik niet bij de NS werk, maar kijkend naar het geklaag van het personeel rondom de lijn zelf is die indruk er in ieder geval ook bij een deel van het personeel. Maar als ze ouder materieel hier inzetten, hebben ze nieuw materieel vrij in de randstad waar het voor het imago (meer reizigers, meer politici) natuurlijk beter is. De trips het land in van de directie van de NS vorige maand mbt de nieuwe dienstregeling geeft ook wel een beetje zo'n indruk: ze namen niet de moeite ook eens naar 'de nieuwe nevelijnen' te komen. Dit geeft niet de indruk dat er echt veel grote verbeteringen op korte termijn gaan komen. Op langere termijn: de NS heeft nieuw materieel in bestelling liggen. Zodra deze opgeleverd zijn zullen ze waarschijnlijk oud materieel buiten dienst stellen en langzaam ook op lijnen als Nijmegen-DenBosch langer materieel inzetten.

Dus ik voel helemaal met je mee, maar ik heb zelf de hoop opgegeven dat een vlekkeloze reis in de spits meer dan een uitzondering wordt.
Ik denk dat u de trein van 7:30 bedoelt. Die reed met 2x mat'64, niet met koplopers.

Reageer