beantwoord

Wederom te korte trein.

• 15 februari 2018
  • 18 reacties
  • 522 Bekeken

Ik dacht dat men bij de NS zo langzamerhand wel wist dat 8 deeltjes in de spits tussen Amsterdam en Rotterdam te kort is, of niet? We staan weer eens hutje mutje voor je €400 per maand 😞
icon

Beste antwoord door Thomas NS 15 februari 2018, 09:20

Wat vervelend om te lezen dat je last hebt gehad van drukte in de trein Cor, dat zien wij liever ook anders.
Helaas blijft materieelverdeling in de spits elke dag een uidaging. Omdat er ontzettend veel trajecten zijn die in de spits voldoende materieel nodig hebben, waarbij de overige trajecten niet teveel hieronder mogen lijden, zal de spits altijd het drukste moment van de dag blijven. Dat haalt niet weg dat wij dit willen verhelpen, waarbij we kijken naar verschillende oorzaken en oplossingen van/voor dit probleem. Vooralsnog raad ik je aan Trein-D's advies op te volgen en de Druktemelder in de NS-app in te vullen. Als je voor mij jouw vertrektijd en vertrekstation doorgeeft, zal ik persoonlijk ook een melding maken van de drukte. Ik hoop dat de terugweg vandaag beter zal zijn.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Vul de druktemeter in. En zou je misschien ook wat meer informatie kunnen geven, zoals treinnummer en tijdstip van vertrek?
Reputatie 7
Wat vervelend om te lezen dat je last hebt gehad van drukte in de trein Cor, dat zien wij liever ook anders.
Helaas blijft materieelverdeling in de spits elke dag een uidaging. Omdat er ontzettend veel trajecten zijn die in de spits voldoende materieel nodig hebben, waarbij de overige trajecten niet teveel hieronder mogen lijden, zal de spits altijd het drukste moment van de dag blijven. Dat haalt niet weg dat wij dit willen verhelpen, waarbij we kijken naar verschillende oorzaken en oplossingen van/voor dit probleem. Vooralsnog raad ik je aan Trein-D's advies op te volgen en de Druktemelder in de NS-app in te vullen. Als je voor mij jouw vertrektijd en vertrekstation doorgeeft, zal ik persoonlijk ook een melding maken van de drukte. Ik hoop dat de terugweg vandaag beter zal zijn.
Zo'n soort reactie had ik wel verwacht, ik reis dit traject tenslotte al 25 jaar..... Druktemelder had ik al ingevuld.
En een week later trein op dezelfde tijd, maar nu 6 deeltjes IN DE SPITS tussen Rotterdam en Amsterdam. Mensen moeten blijven staan op het perron ????
Reputatie 5
De druktemeter is een gimmick en werkt niet.
Wij zetten ons materieel zo optimaal mogelijk in. Dat geldt voor iedere trein en ieder traject. Dat er mensen blijven staan op een perron is kwalijk en niet de bedoeling. Vanuit klantenservice is hier vanochtend al contact over geweest met de 'Regisseur Reisinformatie' zodat iedereen die het moet weten nu op de hoogte is. Er wordt gekeken of er acties ondernomen kunnen worden op dit gebied, maar dit is niet hard toe te zeggen.
Als je op misschien het drukste spitstraject in Nederland op een maandagochtend dit aan materieel inzet weet je van te voren dat er mensen blijven staan. Dan zitten er op die 'afdeling' toch echt mensen die er niets van snappen of er gewoon - een soort van - maling aan hebben.
Reputatie 2
Wij zetten ons materieel zo optimaal mogelijk in.

Nee, Klaas-Jan, dat doen jullie NIET. Hoe kun je het anders uitleggen dat, wanneer in het geval van gisteren (2/3 van de intercity's tussen Den Haag en Rotterdam geschrapt), de overgebleven treinen ook korter zijn dan normaal?
-----

op·ti·maal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
heel goed; op de beste manier
NS probeert de lengte van de treinen zo efficiënt mogelijk aan te passen aan de vraag.
Het moge duidelijk zijn dat dit een erg ingewikkeld logistiek proces is, dat nog wel eens niet geheel optimaal wil verlopen door oorzaken buiten de schuld en verantwoordelijkheid van NS.
Het kan soms voorkomen dat de reizigeraantallen zich niet aan de planning houden. In dat geval is er sprake van een reizigersoverschot. Dat is waarschijnlijk ook wat in uw geval gebeurd is. Het zou prettig zijn als ook de reizigers zich zo efficiënt mogelijk zouden aanpassen aan de lengte van de trein, bijvoorbeeld door een trein eerder of later te nemen.

😃
Reputatie 5
Aldus: Hét perfecte standaardantwoord van NS.
Reizigers die zich moeten aanpassen aan NS, fantastisch 😛
Ja exact MarkM93. De omgekeerde wereld. "Reizigersaantallen die zich niet aan de planning houden" ??, op maandagochtend ???. Mensen neem jezelf toch eens serieus in plaats van alleen maar dit soort standaardantwoorden op te lepelen.
En die trein later moest ik wel nemen want ik (en ik niet alleen) pasten er niet meer bij......
Reputatie 5
Ik snap natuurlijk wel wat Henk bedoelt.
Er zijn namelijk zat situaties waarbij de trein wel gewoon lang genoeg is, maar de reizigers te lui zijn om niet verder dan 5 meter van de trappen te lopen. In dat geval is de volledige concentratie van de reizigersaantallen ter hoogte van de trappen en zijn (bijvoorbeeld) de uiteinden van de trein vrijwel helemaal leeg.

Ideaal voorbeeld: Station Den Haag Centraal.
Ideale oplossing: Ledstrips waar de trein precies stopt (of zal gaan stoppen). Het is beter iets dan niets.
Reputatie 5
Ook een geweldig voorbeeld van onkunde van NS:
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/1653/2018-02-20T16:00:00+0100

Midden in de spits (NS snapt niet dat ie in oost NL wat eerder begint) een ICM3'tje! Fantastisch!
"Ja we zetten ons materieel zo efficiënt mogelijk in"
"Gewoon de druktemelder invullen"

Dat laatste doe ik al 3 jaar ofzo, maar het is toch een gimmick wat nooit helpt.
Reputatie 5
Het leuke is: alleen op Deventer staan al 100-110 mensen te wachten. Dan nog niet te spreken over al die mensen die al in de trein zitten.

Ns denkt: oh kunnen we ook wel een stel laten staan waar we de rest vd dag niks mee doen
En wederom, nu de in de avond de andere kant op, 4 deeltjes in de spits tussen Amsterdam en Rotterdam (Vlissingen). En ga nu niet beginnen over drukte meters invullen, of teizigersaantallen die zich niet aan een planning houden, 4 deeltjes in de spits past gewoon niet! Dit is nu de 3e keer van de week. Maar jullie (de NS) verwacht wel iedere maand €400 van mij.
Sorry niet de IC naar Vlissingen maar naar Den haag CS, maar de ellende blijft hetzelfde.....
Reputatie 5

Er zijn namelijk zat situaties waarbij de trein wel gewoon lang genoeg is, maar de reizigers te lui zijn om niet verder dan 5 meter van de trappen te lopen.

Dan zou het niet uitmaken of je 10 of 6 stellen inzet ... ze lopen even ver als ze altijd even lui zijn. Maar blijkbaar maakt de lengte (en dus aantal plaatsen) wel degelijk uit.

Reageer