beantwoord

Weekendje weg

• 2 januari 2020
  • 8 reacties
  • 188 Bekeken

Goedenavond,

Ik ga een weekend weg met mijn vriend. Beide zijn we geen student meer, maar nog wel in het bezit van een persoonlijke ov. 

Ik wil van Eindhoven naar Haarlem reizen met de trein en terug.

Deze reis kost 22,80 euro enkel. Daarom ben ik op zoek naar een goedkoper alternatief. 

Mag mijn vriend een meereis ticket van 8,95 gebruiken als ik met mijn ov chipkaart reis en wel 22,80 betaal? Er staat geldig vervoersbewijs, neem aan dat dat een ov is? Of betekent dit een ns abonnement?

Ik hoor het graag. 

icon

Beste antwoord door Thom 2 januari 2020, 18:51

Al uw vragen worden hier beantwoord. 

Er staat:

• Het Meereisretour mag gecombineerd worden met een abonnement, keuzedag of studenten OV en is ook geldig in combinatie met een treinkaartje uit de automaat of een e-ticket.

Bedenk wel dat dit geen e-ticket van een actiekaartje mag zijn.  

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Al uw vragen worden hier beantwoord. 

Er staat:

• Het Meereisretour mag gecombineerd worden met een abonnement, keuzedag of studenten OV en is ook geldig in combinatie met een treinkaartje uit de automaat of een e-ticket.

Bedenk wel dat dit geen e-ticket van een actiekaartje mag zijn.  

Badge +3

Antwoord is ja. Als jijzelf voltarief reist mag vriend mee die dag voor €8,95.

Zie ook https://www.treinreiziger.nl/category/treinkaartjes voor alternatieven, maar daarbij is het Meereisretour niet geldig.

Als je allebei een goedkoop retourtje koopt voor €19 ben je alsnog goedkoper uit dan 2×€22,80 + €8,95.

Of als je een andere dag terug wilt ieder voor €11,50 een enkeltje.

Reputatie 6
Badge +2

Zoals @Thom en @Robert B al gezegd hebben mag dat.

Op welke dag wil je precies reizen (vrijdag en zondag?) en hoe laat ongeveer heb jij eventueel een kortingsabonnement? Misschien kom je nog in aanmerking voor een jaar gratis DalVoordeel voor ex-studenten? Daarmee zou je op deze reis 18,25 euro kunnen besparen of anders zijn er misschien passende actiekaartjes.

Er zijn dus misschien betere opties dan vol tarief + meereisretour, afhankelijk van je reistijdstip/dag. Als je niet door de week voor 9.00 uur in de trein hoeft dan zou je vier enkele reizen voor 48 euro kunnen bestellen. Als je ook de middagspits op vrijdag kunt ontlopen, dan zijn kaartjes van @Robert B voor 11,50 per stuk net iets goedkoper.

Reputatie 7
Badge +3

Op welke dag van de week wil je reizen en heb jij eventueel een kortingsabonnement (DalVoordeel)? Daarmee zou je op deze reis 18,25 euro kunnen besparen of anders zijn er misschien passende actiekaartjes.

Er zijn dus misschien wel wat goedkopere opties dan vol tarief + meereisretour, afhankelijk van je reistijd/dag.

TS wil in het weekend reizen…

2x 22,80+8,95= 54,95. In de Spoordeelwinkel zijn vaak dagretours voor ca. €19 te verkrijgen.

Een andere optie is dat een van beiden Flex weekend vrij neemt. Dat kost €31 per maand en mag gecombineerd worden met de Meereisretour van €8,95. Na een maand kan weekendvrij omgezet worden in Flex zonder abonnement als er niet meer met de trein gereisd zal worden.

Badge +3

Topic titel zegt Weekend. Eventueel op vrijdagavond wel rekening houden met de spits van 16:00-18:30

Reputatie 6
Badge +2

TS wil in het weekend reizen…

Een 'weekendje weg' is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde. Sommige mensen vertrekken vrijdagmiddag of vrijdagavond al en voor sommigen is een retour op zaterdag al een weekendje weg. Dag/tijdstip van heen- en terugreis weten lijkt me essentiële informatie voor een goed advies. :slight_smile:

Reputatie 5

Mag het meereisretour op twee dagen gebruikt worden? Volgens mij niet. Dan zou er dus voor de terugweg een ander kaartje moeten worden gekocht of ook 22,80.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, het Meereisretour is een dagretour, dus zelfde dag heen en terug (of 2 keer kopen en allebei als enkele reis gebruiken).  Maar het is uit de vraag niet duidelijk of het weekendje weg op dezelfde dag heen en terug is of op 2 verschillende dagen.  Is het op 2 verschillende dagen dan lijkt me de enkele reis kaartjes van €11,50 per stuk het goedkoopst.

Reageer