weekendtas achtergebleven in trein | NS Community
beantwoord

weekendtas achtergebleven in trein

  • 9 October 2022
  • 6 reacties
  • 175 Bekeken

Ra ra, waar is de weekendtas van onze zoon? Vrijdag achtergebleven in de Intercity Leeuwarden-Rotterdam. Zit een label aan, want we wisten dat het een keer ging gebeuren. Maar niemand neemt de moeite om even te bellen. Conducteur dus ook niet, als die hem heeft aangetroffen. Mag hij/zij zeker niet. Uiteraard online melding gedaan, maar inmiddels al bericht ontvangen dat hij niet gevonden is. Alles gaat online, we konden niet eens even bellen naar de NS zodat een medewerker contact kon leggen met dienstdoende conducteur. Wat een slechte service. Moeten we nu zelf contact opnemen met centraal depot? 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 9 October 2022, 12:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6

Hey Familie Kosters. Welkom bij de NS Community! 

Helaas kunnen we je hier niet verder helpen met de afdeling gevonden voorwerpen. Het is goed dat je het online al doorgezet hebt. Ik kan je alleen aanraden om ons te bellen op 030-7515155 optie 4 - 1 om meer informatie in te winnen. Als het nog niet gevonden is dan zal het helaas wachten worden. 

Reputatie 7
Badge

Uiteraard online melding gedaan, maar inmiddels al bericht ontvangen dat hij niet gevonden is.

Zolang die weekendtas niet gevonden is zal er ook geen contact met u gezocht worden en heeft het geen zin om zelf contact te zoeken. Ik hoop dat de tas alsnog gevonden wordt maar er bestaat ook een mogelijkheid dat iemand anders het meegenomen heeft.

En vaak als het treinpersoneel een nummer ziet van de eigenaar, zal het gros een belletje plegen.

Badge +3

In zo’n geval (trein is nog onderweg) is het verstandig om het te melden op Twitter, daar kan men contact opnemen met de conducteur.

Reputatie 6

U wist dat het een keer ging gebeuren schreef u al. Een hele tas kwijtraken is best kano. Ben je vergeetachtig… parkeer m dan op je schoot. Conducteurs roepen altijd om denk bij het verlaten van de trein aan uw persoonlijke eigendommen… dat blijft natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid. Als er een volledig adreslabel op staat en er zitten huissleutels in dan zou ik overwegen uw sloten te vervangen. Tas kan zo maar in verkeerde handen zijn gevallen, helaas is niet iedereen eerlijk. Hij kan natuurlijk zomaar door iemand zijn meegenomen, NS treft geen blaam hierin. Ik hoop voor u dat het goed afloopt !

De tip van NS moderator om te bellen heeft vruchten afgeworpen. De tas is terecht. Een medewerker heeft goed  speurwerk verricht in het systeem en de juiste tas gevonden. Daarvoor moesten we best veel details doorgeven, we hebben geleerd héél precies te zijn in het beschrijven van een verkoren voorwerp bij online melding. Omdat de tas is gevonden in Zwolle en daar niet kan worden bewaard en opgehaald binnen 3 dagen,  zal de NS hem kosteloos toesturen vanuit het depot. Dat is goede service, mag ook gezegd worden. 
We verheugen ons al op het uitpakken van het stinkende wasgoed van onze nonchalante vergeetachtige puberzoon….

Reageer