beantwoord

Weer eens vertraging !!

• 8 October 2014
  • 4 reacties
  • 208 Bekeken

Vandaag woensdag 8 okt. vroeg opgestaan om de trein van 6.00u te nemen van Sittard-Eindhoven
wegens diverse omstandigheden kwam ik pas om 8.00u op het werk. De deathline die ik moest halen haalde ik niet door deze 1 uur vetraging.
Ik ben behoorlijk boos dat het weer eens mis gaat met de NS. Het is nog geeneens herfst !!!! Ik houd mijn hart vast als straks de herfst weer begint.
icon

Beste antwoord door Hertog 8 October 2014, 10:30

U weet ongetwijfeld dat u bij een vertraging van 30 minuten of meer een beroep kunt doen op de regeleing Geld terug bij vertraging .

Overigens hoorde ik gisteravond diverse meteorologen in hun weerpraatje al zeggen dat het nu echt herfst is.

Kan natuurlijk altijd dat het in het veel zuidelijker gelegen Zuid-Limburg nog volop zomer is en de herst daar nog moet beginnen.

Troost u met de gedachte dat de verstoring niet werd veroorzaakt door de herfst, maar door een sein- en wisselstoring.

En ja, als het seinstelsel niet goed functioneert beslist ProRail (niet NS) dat er om veiligheidsredenen geen treinen mogen rijden.
Bekijk origineel

4 reacties

U weet ongetwijfeld dat u bij een vertraging van 30 minuten of meer een beroep kunt doen op de regeleing Geld terug bij vertraging .

Overigens hoorde ik gisteravond diverse meteorologen in hun weerpraatje al zeggen dat het nu echt herfst is.
Kan natuurlijk altijd dat het in het veel zuidelijker gelegen Zuid-Limburg nog volop zomer is en de herst daar nog moet beginnen.

Troost u met de gedachte dat de verstoring niet werd veroorzaakt door de herfst, maar door een sein- en wisselstoring.
En ja, als het seinstelsel niet goed functioneert beslist ProRail (niet NS) dat er om veiligheidsredenen geen treinen mogen rijden.
Beste banthoni, ik kan mij goed voorstellen dat dit balen was. Zoals Hertog aangeeft is de metreologische herfst net begonnen. In de herfst kan gladheid op de rails ontstaan door onder andere bladeren, roest, vet en olie, vaak in combinatie met vocht. Hierdoor krijgen treinen minder grip op de rails. Gevolg kan zijn dat treinen doorglijden bij het remmen. Of je trein hierdoor vertraging had dat weet ik niet maar wat ik wel kan zeggen is dat wij samen met ProRail ons best doen verstoringen zo veel mogelijk te voorkomen. Je kunt nu gebruikmaken van de regeling Geld terug bij vertraging.
Ik zou graag gebruik willen maken van geld terug bij vetraging , echter via mijn NS kan ik mijn reishistorie niet inzien.
waarschijnlijk is mijn OV-chipkaart nog niet gekoppeld.
dit wil ik alsnog gaan doen, maar ik moest een Kaartservicecode invoeren! Waar zou ik die kunnen vinden???
op mijn oV kaart vind ik uiteraard alleen mijn OV-chipkaartnummer.
Echt handig is het niet als je nog om een Kaartservicecode gevraagd wordt. Aanmeldingsbrief van de NS heb ik helaas niet meer. misschien stond het daarop ?????
Wie kan mij hiermee helpen ????
Na 24 uur kun je je reizen inzien in je Mijn NS account en een claim indienen. De kaartservicecode vind je onder de knop 'OV-chipkaart koppelen' in je Mijn NS account.

Reageer