Weer met de trein na anderhalf jaar: wat een deceptie

• 14 September 2021
  • 5 reacties
  • 260 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Afgelopen zaterdag (11 september) ging ik na anderhalf jaar voor het eerst met de trein, van Groningen naar Zwolle.

Het was een deceptie!

Volle coupe,bij veel mensen was het mondkapje af en er werd lekker om me heen gehoest. 

De stoelbekleding was tot op de draad versleten en vies.

De (neerklap)tafeltjes waren vies van etensresten.

Op de terugweg had ik vertraging.

Niet zo gek dat veel mensen de trein mijden.

5 reacties

Hoi BronM. Welkom bij de Community.

Leuk dat je na zo'n lange tijd weer met de trein hebt gereisd! Erg jammer dat jouw treinreis geen positieve ervaring is geweest :disappointed_relieved:. Uiteraard hopen wij dat je treinreizen toch nog weer een kans geeft!

Reputatie 5
Badge

Er staat eigenlijk een tegenstelling. Enerzijds zegt TS dat de trein bomvol was. Anderzijds zegt TS te begrijpen dat mensen de trein mijden. Dat strookt niet met elkaar. =D

Reputatie 2

Misschien moet TS nogmaals een treinreis maken. Op een ander moment (verschil spits-daluren, maar ook verschil 10.00 en 14.00) kan een reis heel anders zijn. Dat de reis nu niet prettig was is vervelend, maar is een momentopname, terwijl het op een ander moment heel anders kan zijn.

Reputatie 6

Er staat eigenlijk een tegenstelling. Enerzijds zegt TS dat de trein bomvol was. Anderzijds zegt TS te begrijpen dat mensen de trein mijden. Dat strookt niet met elkaar. =D

Dit is weer te verklaren doordat door het ontbreken van de DDZ veel treinen zijn ingekort. Dus ondanks dat veel mensen de trein nog mijden zijn de treinen wel behoorlijk gevuld, maar dan vooral omdat er met minder materieel (lees zitplaatsen) dan voorheen gereden wordt.

Overigens ik reis momenteel met Dalvrij 1e klas. Mij valt echt de relatieve stilte in de 1e klas op. Gisteren dan wel tussen Den Bosch en Utrecht 4 jongeren die onterecht in de 1e klas zitten, maar gelukkig kwam er toen een ploeg van V & S langs die wel doorpakten.

Reputatie 7
Badge +3

Wat betreft dat mensen de trein mijden, het aantal check-ins in het openbaar vervoer (dus inclusief bus/tram/metro) is sinds begin september het hoogst sinds het begin van de Corona crisis. Ook is er weer wat meer verschil tussen spits en dal, vooral de ochtendpsits is weer toegenomen. Het is alleen nog lang niet wat het was. En als straks na 25 september de college zalen weer vol mogen en meer mensen in overleg met hun werkgever naar kantoor gaan, zal het nog wel wat drukker worden.

Reageer