Weer trein gemist

• 20 april 2017
  • 9 reacties
  • 280 Bekeken

Voor de zoveelste keer trein gemist. Door 1 min vertraging. Sta je in amersfoort op het perron. Half uur te wachten.

9 reacties

Vervolgtrein heeft 5 min vertraging. Moet niet gekker worden
Welkom op het NS Serviceforum Trudy. Ik kan me jouw frustratie goed voorstellen. We zien dit liever niet, maar wachten kan meestal niet. De overheid heeft ons opgelegd dat we zo veel mogelijk (precies) op tijd moeten vertrekken en dat doen we zelf natuurlijk ook graag. Het steekt soms nauw, zoals je zelf nu ervaart. We doen er echt alles aan op tijd te rijden en overstappen mogelijk te maken. Hopelijk gaat het vaker goed dan fout.
Reputatie 2
Het gaat helaas te vaak fout. De overstaptijden van 4-5 minuten (cross platform) garandeerden toch meer overstapsucces dan de huidige overstaptijden van 2-3 minuten. Dit is gewoonweg te krap, zeker als de vertrekprocedures echt strak worden gevolgd en van de 2-3 minuten er al snel bijna 1 minuut af gaat. De wil is er, dat geloof ik wel, maar verschillende omstandigheden blijven het moeilijk waar te maken.
Reputatie 1
De overheid heeft ons opgelegd dat we zo veel mogelijk (precies) op tijd moeten vertrekken

Is dat zo?
Je zou denken dat op tijd aankomen belangrijker is dan op tijd vertrekken, zijn er werkelijk regels wat betreft te laat vertrekken?
Reputatie 1
Telt het op deze manier missen van een aansluiting niet als een half uur vertraging in de punctualiteitscijfers?
Die zijn er echt Thor89. Indien wij een trein laten wachten, dan zal deze ook de hele dag met een vertraging verder rijden. Het tegenhouden van een trein brengt veel consequenties met zich mee.
Reputatie 7
Een dienstregeling is gemaakt om meerdere treinen en niet alleen de jouwe. Om even een voorbeeld te noemen:

In Roosendaal heb je de trein Vlissingen -> Amsterdam(Noem ik voor het gemak even A) en Roosendaal -> Zwolle.(noem ik even B)

In Roosendaal kun je overstappen vanuit trein A naar B. Die overstap is 3 minuten (half cross-platform).
Als trein B niet op tijd vertrekt, om op A te wachten, kan een andere trein níet binnenkomen.

In dit geval is dit de trein Zwolle -> Roosendaal die aansluiting geeft op Amsterdam ->Vlissingen. Ook deze overstap is 3minuten.

Als je dus met de eerste trein wacht, hinder je de trein die binnenkomt en missen mensen de aansluiting in de andere richting.

Wat ik hier mee wil aangeven is dat de dienstregeling enorm complex is en dat inderdaad soms een minuutje heel veel verschil kan uitmaken.
Reputatie 6
Waarom kan tegenwoordig de aansluiting in Roosendaal dan vaak wel 1 of 2 minuutjes wachten? In het begin reed men wel stipt op tijd weg, Is dat nu veranderd omdat er zoveel over geklaagd werd?
Reputatie 7
Het ging in dit geval over de achterliggende gedachte en niet de specifieke situatie in Roosendaal.

In Roosendaal zijn er idd veel klachten geweest. De PLP houdt soms de heen en terug trein vast om de aansluiting over te nemen. Hierdoor wordt vaak met vertraging gereden rii Breda en Vlissingen. Niet ideaal.
Ook blijven dit beslissingen die wij eigenlijk niet mogen nemen, het is de verantwoordelijkheid van de Treindienstleider van ProRail..

Reageer