Weer wordt gefloten terwijl men nog instapt

  • 17 december 2017
  • 2 reacties
  • 215 Bekeken

Reputatie 2
De Sprinter van 00.20 naar Den Haag Centraal op station Delft. De trein heeft enige minuten vertraging. De conducteur fluit enkele seconden nadat de deuren open zijn gegaan. Bij diverse deuren moeten nog meerdere mensen instappen. De fluit blijkt nog steeds regelmatig te worden gebruikt om mensen aan te sporen snel in te stappen. Nogmaals, dat kan dus niet, als je tegelijkertijd verkondigt dat bij instappen na fluiten een boete van 230 euro kan volgen. De NS moet het personeel gewoon veel beter instrueren zodat dat soort zaken niet voor kunnen komen. Conducteurs lijken structureel dezelfde fout te maken. Dus NS, of het personeel duidelijke instructies geven, of stoppen met de "Wat doe jij om je trein te halen"-campagne. Want deze situatie is klantonvriendelijk en leidt tot willekeur: de ene keer kan het laat instappen een boete van 230 euro betekenen, de andere keer vindt de NS het blijkbaar prima als men na het fluitsignaal instapt.

2 reacties

Goedemiddag Steven91. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg verwarrend overkomt. Helaas ben je ook niet de enige die dit soort situaties meld, de laatste tijd komt het vaker voor, wat we ook betreuren gezien dit inderdaad de campagne tegenspreekt. Het is bij ons onder de aandacht, en ook van jouw situatie zal ik een melding maken.
De Sprinter van 00.20 naar Den Haag Centraal op station Delft. De trein heeft enige minuten vertraging. De conducteur fluit enkele seconden nadat de deuren open zijn gegaan. Bij diverse deuren moeten nog meerdere mensen instappen. De fluit blijkt nog steeds regelmatig te worden gebruikt om mensen aan te sporen snel in te stappen. Nogmaals, dat kan dus niet, als je tegelijkertijd verkondigt dat bij instappen na fluiten een boete van 230 euro kan volgen. De NS moet het personeel gewoon veel beter instrueren zodat dat soort zaken niet voor kunnen komen. Conducteurs lijken structureel dezelfde fout te maken. Dus NS, of het personeel duidelijke instructies geven, of stoppen met de "Wat doe jij om je trein te halen"-campagne. Want deze situatie is klantonvriendelijk en leidt tot willekeur: de ene keer kan het laat instappen een boete van 230 euro betekenen, de andere keer vindt de NS het blijkbaar prima als men na het fluitsignaal instapt.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Bovendien had ik het ook een keer meegemaakt. Een sprinter vertrok naar Dordrecht, alle deuren behalve die waar de conducteur zijn sleutel in had, waren dicht. Er mochten nog mensen instappen, maar toen er iemand aan kwam rennen deed de conducteur de deurtjes dicht en er werd tractie gegeven. Nogmaals, Eens Steven91!

Reageer