beantwoord

Wekelijks reizen van Maastricht naar Leuven en terug

• 28 augustus 2014
  • 8 reacties
  • 772 Bekeken

Hallo iedereen,

Binnenkort begin ik mijn studie in Leuven. Nu ben ik van plan om iedere vrijdag naar huis te gaan en zondag weer terug naar Leuven, want ik zit daar gewoon op kot. Nu zit ik dus met een probleem. Ik weet niet hoe ik het goedkoopst kan reizen vanuit Maastricht naar Leuven. Ik heb al eens gekeken naar een Go Pass 10, maar ik kan nergens vinden of deze kaart werkelijk geldig is tot aan Maastricht.
Is er voor studenten een ( redelijke ) goedkope manier om op dit traject te reizen, want als ik iedere week een kaartje op NS-Highspeed moet bestellen moet ik bijna een extra lening af gaan sluiten, omdat dat gewoon veel te duur is.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

gr. Alexander
icon

Beste antwoord door Thom 28 augustus 2014, 12:28

Er is een Gopass naar Maastricht. Dan reis je voor 7,40 enkele reis. Een Campuskaart kan voordeliger zijn, maar daar zijn wel voorwaarden aan verbonden.
Klik hier voor extra informatie over de Gopass1 Maastricht.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er is een Gopass naar Maastricht. Dan reis je voor 7,40 enkele reis. Een Campuskaart kan voordeliger zijn, maar daar zijn wel voorwaarden aan verbonden.
Klik hier voor extra informatie over de Gopass1 Maastricht.
Ik zal dus iedere rit een kaartje moeten kopen? Dus er is geen maandelijks abonnement of iets dergelijks?
Reputatie 7
Badge +4
Er is ook een reguliere Gopass voor tien ritten. Maar die geldt alleen binnen België, in jouw geval tot Visé. Dan moet je Visé-Maastricht nog kopen, en dat is aanmerkelijk duurder samen dan de Gopass1 Maatricht. Bedenk dat het prijssysteem bij de zuiderburen heel anders is dan in Nederland.
Badge +3
Als je in het buitenland studeert, kun je in plaats van een studentenreisproduct een vergoeding van 102,29 euro per maand krijgen. Dat zal de kosten toch wel enigszins dekken?
Ok, bedankt Thom. Dan zal ik daar eens wat meer over gaan zoeken
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat Akaigamer zeker wat aan deze uitstekende suggestie heeft, Tochjo. Hij kan daar in ieder geval 8 x 7,40 = 59,20 voor ongeveer een maand reizen wel mee betalen 😉
Jazeker, daar zal ik inderdaad wel mee rondkomen! Maar ik ben er alleen achter gekomen dat ik deze vergoeding apart moet aanvragen. Dat gaat volgens DUO nog eens 2 maanden duren
Reputatie 7
Badge +4
Mogelijk het je hier wat aan: http://www.belgianrail.be/nl/klantendienst/~/media/F1BF1FF59C6E4743B8A3E435DB5A8DF5.ashx

Ik ben er niet geheel mee op de hoogte dus even onder voorbehoud. Ik vraag me af of dit kan met een Nederlandse identiteitskaart. Je hebt in ieder geval een verklaring nodig van je onderwijsinstelling. Het is een kwestie van rekenen dan.

Klik hier voor extra informatie.

Reageer