beantwoord

Wel WiFi, GEEN internet

• 25 augustus 2018
  • 20 reacties
  • 3240 Bekeken

Gisteren in 5 treinstellen gezeten, verschillende overstap, WEL GOEDE WiFi, doch GEEN internet, getest met 2 toestellen, Samsung S3 en MOTO 4+
icon

Beste antwoord door Miriam NS 26 augustus 2018, 13:54

Hallo jagerde, vervelend dat de WIFI niet optimaal werkt. Ik wil je adviseren dat als je dit weer opmerkt een bericht te sturen via Twitter of Facebook. Als je dan het traject, tijdstip, treinstelnummer + probleem doorgeeft dan kunnen mijn collega's direct actie ondernemen en een reset aanvragen.
Bekijk origineel

20 reacties

Welkom bij de Community, jagerde.

Vreemd! Kan je nog vertellen welke treinen (traject + vertrektijd) en de betreffende treinstelnummers dit waren? Wat wellicht helpt is bij de WiFi instellingen van je telefoon de netwerken van de WiFi in de trein even te verwijderen en daarna opnieuw verbinding te laten maken.
Alkmaar-N (09.20), Amsterdam C.S. -Amersfoort (10.30) i.v.m. storing kapotte trein, Amersfoort-Zwolle (11.35), Zwolle-Haren Gr. (12.12) en de terugreis Haren-Zwolle (18.30), Zwolle-Amsterdam C.S. (19.37), Amsterdam C.S.-Alkmaar (21.07).
Helaas weet ik de treinnummers niet
Tevens diverse keren, de WiFi laten vergeten en opnieuw verbonden, doch steeds een goede WiFi en geen internet.
Hallo jagerde, vervelend dat de WIFI niet optimaal werkt. Ik wil je adviseren dat als je dit weer opmerkt een bericht te sturen via Twitter of Facebook. Als je dan het traject, tijdstip, treinstelnummer + probleem doorgeeft dan kunnen mijn collega's direct actie ondernemen en een reset aanvragen.
Bedankt, er werd door mijn dochter verteld dat je een tijdje moest wachten om de voorwaarden te accepteren, maar ik had dus al wel een goede WiFi maar GEEN internet
Zag trouwens helemaal geen voorwaarden ?
Reputatie 7
Badge +4
Het is geen echte oplossing maar ik werk zelf met een 4G-abonnement. Dat werkt niet altijd en overal, maar meestal wel, en als u het goede abonnement heeft ook in het buitenland.

Het kost geld maar veel mensen hebben het al. U kunt het ook gebruiken als Wifi in de trein het niet goed doet, maar met deze constructie heeft u altijd Internet, en daar denken we niet meer zonder te kunnen.
Ik reis slechts 7 x per jaar (oudere met 7 kaartjes) en heb een PrePaid smartphone, dus het loont ook niet,
daar we alleen op reis bereikbaar willen zijn en niet vaak mobiel bellen, maar bedankt voor de reactie
Reputatie 7
Badge +3
Het is mij de laatste tijd ook opgevallen dat ik in de trein wel steeds Wifi heb maar geen Internet. Ik heb nog een Samsung S4 dus ik dacht dat het wellicht daar aan ligt. Bij Arriva werkt het overigens wel.
Heb een redelijk nieuwe (Moto 4 +) met Android 7.1, maar ook geprobeerd met een oudere Samsung S3, wel met Android 7.1.2, beiden geen ander resultaat
Soms kan het inderdaad ook aan het toestel liggen. Wanneer wij via Social Media een melding ontvangen dan zetten we deze door en wordt gecheckt waar het probleem zit. Als wij constateren dat er meerdere berichten over een bepaald traject binnenkomen dan zal er zeker een reset worden aangevraagd. Gaat het om een enkele meldingen dan doorlopen we een aantal stappen om na te gaan waar het probleem zich voordoet en zetten we dit door.
Badge
Wat bij mij gek genoeg wel eens helpt is de telefoon uitschakelen en dan opnieuw aanzetten. Dan wil het internet ineens wél activeren bij het wifinetwerk.
Het is een lapmiddel, dat geef ik toe, maar zolang het maar werkt, klaag ik niet. 😉
Ik zou niet weten waar ik in de trein internet voor nodig heb.
Reputatie 7
Badge +4
Veel reizigers gebruiken de tijd in de trein voor de dagelijkse dingen op Internet en hoeven dat thuis niet te doen. Internet is inmiddels een onlosmakelijk deel van ons leven, en dat gaat op voor de grote meerderheid van de bevolking. Het is uw goed recht daar heel anders in te zijn, maar NS zal hier toch echt met de grote getallen werken.

De NMBS was te laat met het invoeren van Wifi en doet het nu niet meer vanwege het 4G-verhaal, waardoor investeringen niet nodig zijn. NS had en heeft wat dit betreft misschien wel een remmende voorsprong.

Het staat u vrij Internet in de trein niet te gebruiken en de grote massa staat het vrij dat wel te doen.
@Pejeka, dan kunnen we je dat misschien maar beter niet in detail vertellen ☺️
Veel reizigers gebruiken de tijd in de trein voor de dagelijkse dingen op Internet en hoeven dat thuis niet te doen. Internet is inmiddels een onlosmakelijk deel van ons leven, en dat gaat op voor de grote meerderheid van de bevolking. Het is uw goed recht daar heel anders in te zijn, maar NS zal hier toch echt met de grote getallen werken.

De NMBS was te laat met het invoeren van Wifi en doet het nu niet meer vanwege het 4G-verhaal, waardoor investeringen niet nodig zijn. NS had en heeft wat dit betreft misschien wel een remmende voorsprong.

Het staat u vrij Internet in de trein niet te gebruiken en de grote massa staat het vrij dat wel te doen.

Ik kan me voorstellen dat in zaken/stiltecoupé's van de trein internet wordt aangeboden om te kunnen werken (inbegrepen in de meerprijs die men betaalt), maar waarom moet er in de normale 2e klasse overal Wifi zijn? Opdat de meute zich kan vermaken met Facebook en andere onzin? Niks mis mee, maar laat hen daar dan maar voor betalen. Ik neem tenminste aan dat het overal aanbieden van Wifi een investering met zich heeft meegebracht. Allerlei voorzieningen zijn inmiddels uitgekleed, zowel IN de trein als op de stations, omdat het te duur zou zijn, maar dan wel investeren in Wifi zodat Janneke met de pet vooral tijdens de reis haar Facebook kan checken? Sorry hoor...
Reputatie 7
Badge +4
Nou nou nou, dat onderscheid gaat me veel te ver. Internet is geen luxe maar een basisvoorziening. Er moet geen onderscheid tussen de eerste en de tweede klas zijn op dat punt.

Ik reis altijd eerste klas en zie ook daar veel mensen op de mobiel of de iPad kijken, al wordt de eerste klas zeker bevolkt door rustige lezers en werkers in de praktijk. Betalen voor deze voorziening is uit de tijd. Het hoort standaard te zijn, en het komt de rust in de trein ten goede. Ik heb de indruk dat het stiller is, doordat veel mensen bezig zijn met de mobiel in plaats van met elkaar, naast veel mensen met een koptelefoon of oortjes. Het komt de communicatie niet ten goede, de rust wel.

Ik beantwoord zelfs vragen van het forum in de trein. 😉
Reputatie 5
Ik ben het er mee eens dat NS het geld dat ze uitgeeft aan het aanbieden van WiFi in de treinen beter ergens anders aan kan besteden. Wat de NS precies aan kosten heeft aan deze service weet ik niet, en ik snap dat NS dat niet zomaar naar buiten wil brengen.

Als je afhankelijk bent van een internet verbinding dan moet je zelf voor een bundel zorgen van voldoende MB's of overleggen met je werkgever.

Kan het ook aan het mobiel liggen? Mijn vrouw en ik hebben verschillende oude Samsung mobieltjes. Bij haar lukt wifi in de trein heel goed. Bij mij heb ik heel vaak wel prima wifi, maar toch geen internet.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, oude mobieltjes hebben vaak problemen. 

Reageer