beantwoord

Wel wifi maar nstrein.ns.nl werkt niet (Macbook)

• 3 december 2018
  • 8 reacties
  • 1331 Bekeken

Dag, ik zat vorige week in de trein van Groningen naar Utrecht; de wifi was er maar ik kreeg geen popup op mijn Macbook voor toegang tot het internet. Ik zit nu weer in de treibvan Gronjngen naar Utrecht, en weer speelt hetzelfde. Ik heb eerdere tips van het forum geprobeerd maar niets helpt.
icon

Beste antwoord door Treinstudent 3 december 2018, 15:36

Dag, ik zat vorige week in de trein van Groningen naar Utrecht; de wifi was er maar ik kreeg geen popup op mijn Macbook voor toegang tot het internet. Ik zit nu weer in de treibvan Gronjngen naar Utrecht, en weer speelt hetzelfde. Ik heb eerdere tips van het forum geprobeerd maar niets helpt.
Browser gegevens al eens geprobeerd te verwijderen?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Ik heb dit op mijn laptop en telefoon ook al vaker gehad; het systeem geeft wel aan dat er een verbinding is, maar je krijgt niet die NS-pagina waar je dan voorwaarden moet accepteren. Resultaat; een verbinding waar je niets mee kunt.
Tegenwoordig doe ik het gewoon met 4G op mijn telefoon. En als ik mijn laptop wil gebruiken, stel ik mijn telefoon in als wifi-hotspot.
Reputatie 1
Browser gegevens al eens geprobeerd te verwijderen?
Dag, dank voor de tips! Op de terugweg (beide keren) was er niets aan de hand, ik kreeg zonder problemen toegang tot wifi. Dan kan ik niet anders dan concluderen dat het probleem bij de NS ligt en niet bij mijn laptop.

Ik heb ditzelfde probleem sinds enkele weken. Het werken via een hotspot is wel een soort van oplossing, maar niet in sommige delen van het land waar de dekking van de mobiele providers niet zo geweldig is. Iemand die een andere oplossing weet? N.B. ik werk met het meest recente OS (Catalina).

Als een hotspot niet werkt a.g.v. slechte dekking, dan werkt NS wifi ook niet. Ze gebruiken beiden namelijk hetzelfde mobiele netwerk.

Als een hotspot niet werkt a.g.v. slechte dekking, dan werkt NS wifi ook niet. Ze gebruiken beiden namelijk hetzelfde mobiele netwerk.

Bedankt. Ik heb desondanks de ervaring dat de NS Wifi het in dat soort gebieden het net iets beter trekt dan mijn hotspot.

Los daarvan, mijn initiële probleem blijft: ik kan niet inloggen op de NS Wifi...

Indien je dit op meerdere locaties in Nederland ervaart dan lijkt het eerder op een probleem aan jouw zijde dan aan ons netwerk, hoe naar ik het ook vind dat aan te moeten geven. Er zijn een aantal dingen die je kunt proberen zoals het verwijderen van cookies of handmatig naar nstrein.ns.nl te navigeren, maar wellicht heb je dat al geprobeerd.

Indien je dit op meerdere locaties in Nederland ervaart dan lijkt het eerder op een probleem aan jouw zijde dan aan ons netwerk, hoe naar ik het ook vind dat aan te moeten geven. Er zijn een aantal dingen die je kunt proberen zoals het verwijderen van cookies of handmatig naar nstrein.ns.nl te navigeren, maar wellicht heb je dat al geprobeerd.

Ik denk ook dat het aan mijn zijde ligt, namelijk bij de MacBook. Op mijn telefoon werkt het netwerk prima. Ik hoopte vooral op mensen die dezelfde ervaring hadden en wèl een oorzaak of oplossing hebben gevonden.

Reageer