beantwoord

Welke trein op vrijdag van Utrecht CS naar Eindhoven is het meest rustig?

• 8 september 2016
  • 11 reacties
  • 221 Bekeken

Ik reis vrijwel wekelijks op vrijdag van Amersfoort naar Horst-Sevenum. In de trein van Utrecht CS naar Eindhoven is het vaak druk op vrijdag. Is er een tijdstip waarop deze verbinding relatief rustig is? Voor andere trajecten heb ik zeer informatieve grafieken gezien waarbij zichtbaar is welke trein extra druk is, en welke minder. Kan ik die grafieken ook zien voor dit traject?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 12 september 2016, 16:27

Helaas Erik, deze mooie grafieken zijn er niet voor dit traject. Wie weet dat dit in de toekomst nog gaat komen, maar dat durf ik niet te zeggen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
In dit reisplanner wordt dit aangegeven door de poppetjes helemaal rechts in beeld

Het is dus even wat zoekwerk, maar volgens mij bestaat hier geen grafiek voor. Maar zover ik weet komt de data veelal overeen met de data in de planner.
Dag Slidestops,

Dank voor je reactie.
Dit gaat al de goede kant op ... Maar je hebt hier een smartphone voor nodig en die heb ik niet.
Die grafieken bestaan trouwens heus: ik heb ze op het forum gezien.
Reageert er wellicht iemand van de NS? Zij kunnen die grafieken zeker leveren.

Groeten,
Erik
Reputatie 7
Dat klopt, maar dan zijn specifieke grafieken gemaakt voor bijvoorbeeld Utrecht ri Den Haag en Rotterdam. Ik weet niet of die ook ooit gemaakt zijn voor Amf- Utrecht - Den Bosch - Eindhoven (waarbij Ut - Db het drukst is)
Maar anders ben ik inderdaad ook benieuwd 🙂
Hallo ErikJ, allereerst welkom op het Serviceforum.
Ik ga even voor je navragen of er ook specifieke grafieken zijn voor dit traject. Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen hoor je van mij.
Thanx Miriam. Ik verneem het graag!
Groeten,
Erik
Helaas Erik, deze mooie grafieken zijn er niet voor dit traject. Wie weet dat dit in de toekomst nog gaat komen, maar dat durf ik niet te zeggen.
Hai Miriam,

Das spijtig ...
Het voorbeeld dat Slidestops laat zien waarbij een aantal 'mannetjes' de drukte in de trein aangeven, is dat ook beschikbaar als je alleen een pc gebruikt?

Groeten,
Erik
Reputatie 6
Badge
Je kan op www.ovtijden.com zien welk materieel er rijdt en op welke tijd. Het is wat meer voor de gevorderde reiziger, maar aan de hand van het materiaal kunnen sommigen hier heel goed bepalen hoe druk het zal zijn.
Ter duiding van de schaalverdeling: Bij één mannetje is de trein lang genoeg, bij twee mannetjes zijn er onvoldoende zitplaatsen, bij drie mannetjes is het dringen om een sta-plaats.
Reputatie 6
Badge
Pe_Pe dat is niet helemaal waar, ik heb vaal genoeg meegemaakt dat ik bij 3 poppetjes nog makkelijk een plek kon vinden zelfs dichtbij de roltrap, en met maar 1 poppetje dat het druk was. Het verschilt per traject, de NS kan dit echt niet goed inschatten. Hoe goed ze ook hun best doen.
Ik vergelijk het met recente reizen op het traject in de topictitel, maar dat die scores weinig relatie hebben met de werkelijkheid, wil ik ook best geloven.

Reageer