Welkom (terug) in Nederland!

• 3 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 396 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Goede vlucht gehad? Mooi! Er vertrekken zometeen nachttreinen naar Utrecht en naar Gouda. Die naar Utrecht vertrekt om 2.03 uur van spoor 1 of 2, dat weten we nog niet. De trein naar Gouda vertrekt om 2.05 uur van spoor 1 of 2, dat weten we nog niet.
O wacht, de trein naar Utrecht heeft een paar minuten vertraging.
Ah, nu komen ze tegelijk binnen. Wij weten nu dus welke trein van welk spoor vertrekt. Nee, we houden het nog even geheim voor jullie.
Ok, nu de deuren open zijn, zullen we verklappen welke trein op welk spoor staat.
Waarom er op de trein staat dat-ie naar Rotterdam gaat i.p.v. naar Gouda? Ja mensen, treinreizen in Nederland is een beetje puzzelen.
Ja? Iedereen aan de goede kant van het perron? Mooi! Nu wel opschieten, want we hebben al vertraging.
Sorry dat u met al uw koffers in het gangpad moet staan. Zoveel mensen passen er nou eenmaal niet in een ICM-3.
Ah, we hebben Amsterdam Centraal bereikt. Maar dat vertellen we niet, moet je maar naar buiten kijken.
U heeft het gezien? Goedzo, maar wel een beetje laat, want nu stappen er alweer tientallen mensen in. Zie zelf maar hoe je elkaar met de koffers passeert.
Ik fluit vast, want we moeten de vertraging inhalen. Och, heeft u nu niet op tijd uit kunnen stappen? Geen nood, in Utrecht kunt u wel weer overstappen op een trein naar Amsterdam ...

Dit is toch niet hoe je mensen hun eerste treinreis in Nederland wil laten beleven?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
En wees dan nog maar blij dat je naar Amsterdam ging, want die naar Gouda, oh nee toch Rotterdam maar dan via Gouda vanwege werkzaamheden, pikte op Leiden wat feestvierders op, stopte vervolgens op alle sprinter stations tot aan Den Haag en liep daarbij nog een flinke vertraging op. Misschien moest niet Leiden ontzet worden maar de trein. Wellicht was ook daar een ICM3 ietwat aan de korte kant. Zal een gezellige boel geweest zijn. Vanavond herkansing, met als ik het goed zie een VIRM6.
Ik zou met de huidige situatie in Leiden niet minder dan een VIRM inzetten, nee, het is namelijk niet erg druk maar extreem druk.
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben vanmiddag alleen door het station gelopen, was er op de fiets heengegaan en aan de zeezijde fiets gestald, zag er al redelijk druk uit. Ook liep er veel V&S.
Maar de beloofde gratis snoepsleutels heb ik niet gezien.

Er was ook beloofd dat verschillende treinen langer zouden zijn.

Maar zo te zien hebben ze afgelopen nacht / vanmorgen heel vroeg nog een extra trein ingezet met Traxx/ICR9. Die stond volgens mij gisteravond nog niet in de planner, was het nog zo druk om die tijd?
https://treinposities.nl/ritinfo/20191003/29450
Dat is wel heel zeldzaam, een ICD-stam op een reguliere treindienst.
Reputatie 7
Badge +3
Waarschijnlijk was die ICD ingezet omdat die toevallig snel voorhanden was en genoeg capaciteit had om Leiden te verlossen van de bezoekende Hagenezen.
Eerder die nacht tweette iemand die naar Delft wilde al dat de trein zo propvol was dat ze er uit werd geduwd, dat was dan zo te zien die van 2:23 met ICM3. Als het dan bij de trein van een uur later ook het geval was, dan krijg je ze ook niet weg met de ICM3 van 4:23. Dan maar last minute wat grof geschut. inzetten
In de nacht van 3 op 4 oktober is er al eerder nog een extra trein met DDZ6 gaan rijden.

Maar dit was natuurlijk eigenlijk het topic van @mrfreeze 😆

Wat betreft zijn eerste punt, het niet aangeven of een trein van spoor 1 of 2 vertrekt, dat is ook het punt van dit topic van @VIRM
https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/gezocht-betrouwbare-reisinformatie-op-schiphol-60769

Reageer