beantwoord

Werking Wi-Fi in de trein

• 2 januari 2020
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

Op dit moment volg ik de minor Railtechniek aan de Hogeschool Utrecht. Voor deze minor moeten wij onder andere een individueel profileringsproject doen. Aangezien ik de opleiding HBO-ICT volg, heb ik ervoor gekozen om mijn individuele project over het Wi-Fi in de trein en mogelijke alternatieven daarvoor te laten gaan.

Waar ik op dit moment mee bezig ben is hoe het Wi-Fi in de trein nu werkt. Ik ben meerdere keren iets tegengekomen over 4G maar niks specifieks. Is er iemand die mij zou kunnen uitleggen hoe het Wi-Fi in de trein precies werkt?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Sanne NS 2 januari 2020, 21:20

Hoi 112fan en welkom op de NS Community! 

Wat onwijs interessant dat je voor je project aan ons hebt gedacht. Ik heb even een korte search gedaan en kom dit artikel tegen waarvan ik denk dat het je de antwoorden geeft die jij zoekt. Het legt je precies uit hoe de WiFi werkt en heeft nog een begeleidende video ook. Is dit de informatie waar je naar op zoek was? 

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi 112fan en welkom op de NS Community! 

Wat onwijs interessant dat je voor je project aan ons hebt gedacht. Ik heb even een korte search gedaan en kom dit artikel tegen waarvan ik denk dat het je de antwoorden geeft die jij zoekt. Het legt je precies uit hoe de WiFi werkt en heeft nog een begeleidende video ook. Is dit de informatie waar je naar op zoek was? 

Het is een vrij brede vraag die je stelt, er valt een boek over te schrijven. De Wifi-voorziening is een deelsysteem van het geheel “OBIS”. Op internet zijn nog wel wat (oudere) artikelen te vinden over de werking van dit geheel.

Eventuele specifeke vragen zou je in dit topic kunnen knallen natuurlijk.

Reageer