beantwoord

Werkzaamheden Arnhem-Nijmegen

• 13 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Binnenkort rijden er weer eens geen treinen op mijn vaste traject Elst-Deventer in verband met werkzaamheden. Na werkzaamheden in Zutphen (oktober 2014) en Dieren (augustus 2015), gaat het nu om werkzaamheden in Elst. Een en ander wordt altijd heel handig in de vakantie gepland. Er wordt dan voor het gemak vergeten dat Deventer en verder tot de regio Noord behoren en dus helemaal geen vakantie hebben. Ik snap bovendien niet goed waarom de afsluiting in Elst en Dieren niet in dezelfde periode plaats konden vinden. Dan ben je er als reiziger in ieder geval in één keer vanaf.
icon

Beste antwoord door Loes 13 oktober 2015, 22:44

Daar heb ik ook geen antwoord op en ik denk dat u deze vraag beter aan Prorail kan stellen, aangezien zij over de infra gaan en de werkzaamheden inplannen. NS heeft net als de reizigers en andere vervoerders last van deze werkzaamheden, die wel uitgevoerd zullen moeten worden.
Bekijk origineel

5 reacties

Daar heb ik ook geen antwoord op en ik denk dat u deze vraag beter aan Prorail kan stellen, aangezien zij over de infra gaan en de werkzaamheden inplannen. NS heeft net als de reizigers en andere vervoerders last van deze werkzaamheden, die wel uitgevoerd zullen moeten worden.
Reputatie 1
Het lijkt me ook niet handig om twee trajecten (die redelijk dicht bij elkaar liggen) tegelijk te sluiten. Er is dan een impact op veel meer treindiensten tegelijk, en dat zorgt alleen maar voor grotere chaos.
Hallo Joris,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is dat er werkzaamheden zijn die niet tijdens de vakantie worden ingepland. Loes heeft hier gelijk. Prorail is verantwoordelijk voor de werkzaamheden. Als je contact met hen wilt opnemen vind je meer info op hun website.
Reputatie 1
Badge
PR heeft iets wat je misschien zal verbazen, of wat je ook zelf makkelijk zat had kunnen bedenken: personeelsgebrek-vooral hoog gekwalificeerd personeel dat onmisbaar is voor spoor-sein-veiligheid-techniek.
En in jouw redenering kan je het nooit goed doen-want met glijdende vakanties zijn er dus altijd mensen die net buiten die regio wonen en er moeten zijn de dupe.
Zelf woon ik ook langs een traject waar al minstens 10 weekenden de hele dienst gestremd is en waar het einde nog lang niet in zicht is van de langlopende werken. daarna gaan ze leuk nog een tunnel ergens onder het spoor aanleggen, zodat je dan hetzelfde om een andere reden krijgt.
Wat mij betreft, schaffen ze de vakantiespreiding inderdaad z.s.m. af!

Reageer