beantwoord

Werkzaamheden Asb - Wel of geen stop op Naarden-Bussum?

• 23 juni 2015
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Nog een keer, in de hoop een reactie te krijgen van NS zelf.

Afgelopen zaterdag ben ik heen en terug gereisd op het traject Arnhem - Den Helder. Vanwege werkzaamheden tussen Bijlmer ArenA en Amsterdam centraal reden de intercity's Nijmegen-Den Helder tot Amsterdam en via Hilversum.
In de reisplanner heeft volgens mij donderdag en vrijdag gestaan dat deze treinen ook zouden stoppen op Naarden-Bussum. De borden op de stations gaven dat zaterdag ook aan (in het rijtje met stops), en het infopaneel in de treinen ook (ook in het rijtje, met een tijd erbij). Maar zowel op de heen- als op de terugweg is er geen stop geweest op Naarden-Bussum...
Ik had er zelf geen last van en heb niemand gehoord erover (het was erg rustig), maar wel mensen op Naarden-Bussum heel verbaasd zien kijken.

Wat was nu precies het plan, en is hier iets misgegaan? Puntje van aandacht om dit soort dingen de volgende keer wél goed te communiceren!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 25 juni 2015, 16:40

Van wat we nog terug kunnen vinden was het maar bij één trein het geval dat de stop op Naarden-Bussum gecommuniceerd werd, en dat was onterecht, de trein hoorde daar geen stop te hebben. Omdat het al een paar dagen geleden is kunnen we niet meer terugzoeken wat de reden hiervan is geweest. meestal wordt dit veroorzaakt door het gebruik van andere treinnummers bij werkzaamheden en het systeem herkent deze niet of onjuist.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Badge
Dit soort dingen is in de huidige tijd met al die computers vrijwel altijd het gevolg van een glitch (zo heet dat in nieuw-NL) of zoiets van wel bekwame, maar totaal geen idee hebbend van wat kan/niet kan in het NL-spoorwegstelsel. Als het voorbij is zal het NS in de praktijk ook geheel worst wezen. Leervermogen hebben ze nl. amper.
Van wat we nog terug kunnen vinden was het maar bij één trein het geval dat de stop op Naarden-Bussum gecommuniceerd werd, en dat was onterecht, de trein hoorde daar geen stop te hebben. Omdat het al een paar dagen geleden is kunnen we niet meer terugzoeken wat de reden hiervan is geweest. meestal wordt dit veroorzaakt door het gebruik van andere treinnummers bij werkzaamheden en het systeem herkent deze niet of onjuist.

Reageer