beantwoord

Werkzaamheden AsdB - wel of niet stoppen op Naarden-Bussum?

  • 21 juni 2015
  • 2 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Afgelopen zaterdag ben ik heen en terug gereisd op het traject Arnhem - Den Helder. Vanwege werkzaamheden tussen Bijlmer ArenA en Amsterdam centraal reden de intercity's Nijmegen-Den Helder tot Amsterdam en via Hilversum.
In de reisplanner heeft volgens mij donderdag en vrijdag gestaan dat deze treinen ook zouden stoppen op Naarden-Bussum. De borden op de stations gaven dat zaterdag ook aan (in het rijtje met stops), en het infopaneel in de treinen ook (ook in het rijtje, met een tijd erbij). Maar zowel op de heen- als op de terugweg is er geen stop geweest op Naarden-Bussum...
Ik had er zelf geen last van en heb niemand gehoord erover (het was erg rustig), maar wel mensen op Naarden-Bussum heel verbaasd zien kijken.

Wat was nu precies het plan, en is hier iets misgegaan? Puntje van aandacht om dit soort dingen de volgende keer wél goed te communiceren!
icon

Beste antwoord door wsm 22 juni 2015, 19:40

Op ovtijden is te zien dat een aantal treinen uit de 3000-serie wel geplanned was om te stoppen te Ndb, maar dat deze stops vervolgens zijn opgeheven.



Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat het geven van reisinformatie een Zeer Ingewikkeld Proces is, waarbij het voor NS lastig is om af te stemmen welke informatie op welk kanaal ter beschikking wordt gesteld. Het is in laatste instantie aan de reiziger om zelf de juiste waarde van de aangeboden informatie in te zien en daarnaar te handelen. NS doet uiteraard héél erg haar best, maar is daarbij afhankelijk van systemen, processen, procedures en bevelen die ze zelf niet in de hand hebben.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Op ovtijden is te zien dat een aantal treinen uit de 3000-serie wel geplanned was om te stoppen te Ndb, maar dat deze stops vervolgens zijn opgeheven.

Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat het geven van reisinformatie een Zeer Ingewikkeld Proces is, waarbij het voor NS lastig is om af te stemmen welke informatie op welk kanaal ter beschikking wordt gesteld. Het is in laatste instantie aan de reiziger om zelf de juiste waarde van de aangeboden informatie in te zien en daarnaar te handelen. NS doet uiteraard héél erg haar best, maar is daarbij afhankelijk van systemen, processen, procedures en bevelen die ze zelf niet in de hand hebben.
Reputatie 6
Badge +1
Waarom is het antwoord van wsm als beste gemarkeerd? Het is geen antwoord van NS...

Reageer