beantwoord

Werkzaamheden Eindh-Weert wel of niet 24/25 mei?

• 21 mei 2014
  • 8 reacties
  • 241 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Bij de lijst Werk aan het spoor staat 24/25 mei Eindh-Weert, maar volgens de Reisplanner is er dan niks aan de hand op de traject, zijn er komend weekend 24/25 mei WEL of GEEN werkzaamheden op dit traject?
icon

Beste antwoord door Loes 21 mei 2014, 18:15

Hoi Fiets,

Ik heb even in mijn railpocket gekeken en daar haal ik uit dat er geen sprinters rijden tussen Heeze en Weert. Er wordt vermeld dat er stopbussen rijden.

Verder staat er niets vermeld over de IC, dus ik ga er vanuit dat die gewoon kunnen rijden. De reisplanner verschillende opties opgevraagd en daar komt uit dat de IC gewoon rijden, de sprinter alleen tussen Eindhoven en Heeze rijdt. Tussen Heeze, Maarheeze en Weert rijdt men met stopbussen.

Dus als je niet afhankelijk bent van de sprinter, dan is er weinig aan de hand volgens mijn informatie.

De IC rijden volgens de normale dienstregeling, zoals ik het zie.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als de werkzaamheden zijn aangekondigd, kun je er rustig van uitgaan dat die ook zullen plaatsvinden. De reisplanner loopt daar wel eens wat vaker bij achter. NS kan uitsluitsel geven maar ik kan me haast niet voorstellen dat redelijk ver aangekondigde werkzaamheden niet doorgaan. Het plannen van die werkzaamheden steekt echt heel nauw.
Dit weekend met de bus tussen Eindhoven en Weert, vrees ik. Vorige week zondag liep het door een optelsom van bijkomende zaken rond Eindhoven even helemaal uit de hand maar de kans dat dat zich herhaalt, lijkt me niet groot vanwege de toevalsfactoren die toen speelden. Het is mij niet bekend of er daarbij vorige week zaken speelden, die Prorail zou hebben doen afzien van werkzaamheden.
Dankje Thom, maar zelfs na 2x bellen met de NS komen ze niet verder dan dat ik de reisplanner beter kan geloven dat het overzicht van werkzaamheden. Dat zou dus betekenen geen busvervoer dit weekend op dat traject. Maar echt duidelijk vind ik dat antwoord niet, vandaar mijn vraag op dit forum. De reis met mijn moeder van 84 laat ik afhangen van wel/geen busvervoer, zo'n stuk busvervoer kan ze gewoon niet meer aan. Vandaar dat ik graag absolute zekerheid wil.
Reputatie 7
Badge +4
Ik begrijp dat goed dat je niet met een bus wilt reizen en zeker niet met een vrouw van 84. Het had gewoon al in de reisplanner moeten staan. In principe is de reisplanner ook maatgevend. Je kunt je er ook op beroepen bij calamiteiten. Als men het bij de NS niet weet, proberen ze vaak een klantvriendelijk, tevredenstellend woord te spreken maar het enige waar je wat aan hebt, is natuurlijk de juiste informatie.

Mogelijk dat een NS-medewerker op dit forum, en die zijn hier om de paar uur, het wel kan achterhalen.

Vanavond nog maar even kijken :D
Hoi Fiets,

Ik heb even in mijn railpocket gekeken en daar haal ik uit dat er geen sprinters rijden tussen Heeze en Weert. Er wordt vermeld dat er stopbussen rijden.

Verder staat er niets vermeld over de IC, dus ik ga er vanuit dat die gewoon kunnen rijden. De reisplanner verschillende opties opgevraagd en daar komt uit dat de IC gewoon rijden, de sprinter alleen tussen Eindhoven en Heeze rijdt. Tussen Heeze, Maarheeze en Weert rijdt men met stopbussen.

Dus als je niet afhankelijk bent van de sprinter, dan is er weinig aan de hand volgens mijn informatie.

De IC rijden volgens de normale dienstregeling, zoals ik het zie.
Hallo fiets,

Ik heb het antwoord van Loes gemarkeerd als beste antwoord. Ik heb het namelijk ook even voor je uitgezocht en het klopt wat Loes zegt. Er rijden geen Sprinters tussen Heeze en Weert, daar zijn stopbussen voor ingezet. Tot zover lijken de IC's nog te gaan rijden, maar houdt wel rekening met eventuele wijzigingen. Kijk vlak van te voren nog even in de reisplanner, de werkzaamheden zullen dan ook in de reisplanner verwerkt zijn.

Ik heb je topic verplaatst naar In de trein om de vindbaarheid te vergroten.

Groet,
Laura
Reputatie 7
Badge +4
Ik keek zonet even bij de aankondigingen en zag inderdaad wat Loes al aangaf. Vreemd dat je voor de telefoon dan een ander antwoord kreeg maar je kunt nu gelukkig met je moeder op stap. Er zijn wel werkzaamheden maar je hebt er geen last van.
Dank jullie wel allemaal! Ik heb nu een helder antwoord en het is duidelijk dat ik zaterdag met mijn moeder op stap kan omdat de IC's gewoon rijden 🙂 . Ik zal vlak van tevoren de reisplanner nog even checken.
Dank jullie wel allemaal! Ik heb nu een helder antwoord en het is duidelijk dat ik zaterdag met mijn moeder op stap kan omdat de IC's gewoon rijden 🙂 . Ik zal vlak van tevoren de reisplanner nog even checken.

Dat lijkt me inderdaad een strak plan. Veel plezier zaterdag.

Reageer