beantwoord

werkzaamheden op vrijdag

• 24 november 2019
  • 15 reacties
  • 276 Bekeken

Reputatie 1

Waarom zijn er werkzaamheden gepland op vrijdag 29 nov. tussen Leiden en Schiphol? Geen handige dag, lijkt me. Nu moet ik met een snelbus! Niet echt fijn.

icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 24 november 2019, 10:53

Vervelend, maar heeft een simpele reden. Er zijn meer werkzaamheden nodig dan dat er tijd in de nacht en weekenden beschikbaar is.

Daarnaast is werken overdag veiliger, gezonder, en goedkoper en kan men het personeel en apparatuur beter verspreid over de week  inzetten @Ingedepaus 

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge

Vervelend, maar heeft een simpele reden. Er zijn meer werkzaamheden nodig dan dat er tijd in de nacht en weekenden beschikbaar is.

Daarnaast is werken overdag veiliger, gezonder, en goedkoper en kan men het personeel en apparatuur beter verspreid over de week  inzetten @Ingedepaus 

Reputatie 7
Badge +3

ProRail wil steeds meer werkzaamheden op werkdagen overdag, dan hoeven ze het personeel geen toeslag te betalen.

Reputatie 5

Nou, ik denk dat dat laatste zeker meetelt maar niet de voornaamste reden is. Het is gewoon ongezond om (vaak) ‘s-nachts te werken. Ik vermoed dat de kans op ongelukken ook beduidend groter is dan.

Waarom zijn er werkzaamheden gepland op vrijdag 29 nov. tussen Leiden en Schiphol? Geen handige dag, lijkt me. Nu moet ik met een snelbus! Niet echt fijn.

De meeste mensen hier verdedigen bijna alles wat de NS/ProRail doet. De ongemakken die mensen zoals jij en ik ervaren kan ze niet veel schelen.

Het heeft niet veel zin hier je ongenoegen te uiten, maar mijn sympathie/empathie heb je (voor wat het waard is).

Reputatie 7
Badge

Het is zo ie zo ruim voordeliger, handiger en beter in te plannen dat er langere werkzaamheden zijn dan enkele korte. Dan zijn de aannemers meer bezig met het inrichten en ontruimen werkplek, dan met het echte werk.

De personeelskosten tellen zeker mee, maar zijn vaak maar één fractie van de totale kosten.

Reputatie 5

@fatsoen

Ja goed idee, plaats hier je ongenoegen en laat de mensen van NS en ProRail lekker hun werk doen.

@fatsoen

Ja goed idee, plaats hier je ongenoegen en laat de mensen van NS en ProRail lekker hun werk doen.

Precies. Zo hoort het, want ik kan niets doen. En de meeste mensen die hun ongenoegen/ongemakken uiten ook niet. Doe jij dan maar iets daaraan :wink:

De NS/Prorail is een winstgevend bedrijf dat in het recente verleden ontzettend veel geld heeft verloren door foute beslissingen. Veel reizigers zijn daarvan het slachtoffer.

Het is terecht dat zij (die een hoop geld aan de NS geven) hun ongenoegen/ongemakken ergens kwijt kunnen. Het is aan de NS/Prorail/overheid om deze ongemakken te voorkomen/verhelpen/compenseren/...

Reputatie 7
Badge +3

Nou, ik denk dat dat laatste zeker meetelt maar niet de voornaamste reden is. Het is gewoon ongezond om (vaak) ‘s-nachts te werken. Ik vermoed dat de kans op ongelukken ook beduidend groter is dan.

Daarom is het ook extreem gevaarlijk om in het ziekenhuis te liggen.

Het is zo ie zo ruim voordeliger, handiger en beter in te plannen dat er langere werkzaamheden zijn dan enkele korte. Dan zijn de aannemers meer bezig met het inrichten en ontruimen werkplek, dan met het echte werk.

De personeelskosten tellen zeker mee, maar zijn vaak maar één fractie van de totale kosten.

Zo ie zo schrijf je als sowieso. 

Reputatie 7
Badge

Taalgrapje @Dwarsligger 😀 

Reputatie 7
Badge +3

@AbbeyRoad Leuke poging. Hier nog wat achtergrondinformatie: https://onzetaal.nl/taaladvies/sowieso

Ik kan me voorstellen dat je ontzettend baalt van de werkzaamheden en vrijdag liever met de trein je reis maakt dan met de bus, Ingedepaus. Werkzaamheden zijn helaas een noodzakelijk kwaad. Ik zie dat AbbeyRoad een helder antwoord heeft gegeven. 

De meeste mensen hier verdedigen bijna alles wat de NS/ProRail doet. De ongemakken die mensen zoals jij en ik ervaren kan ze niet veel schelen.

Het heeft niet veel zin hier je ongenoegen te uiten, maar mijn sympathie/empathie heb je (voor wat het waard is).

Dit is een klant-helpt-klant kanaal. Jouw reactie is minder informatief dan die van bijvoorbeeld AbbeyRoad. Kritisch zijn mag, en niemand hier verdedigt zonder uitzondering alles wat er gebeurt. Dat ongemakken hen niet uitmaakt ben ik niet met je eens. Vragen enkel met empathie beantwoorden lijkt me verder ook niet praktisch. Er zijn hier ontzettend waardevolle gebruikers met superveel kennis en het is juist fijn dat ze er zijn. Het lijkt me ook een persoonlijk een stuk fijner om actief te zijn op een community waarmee je een beetje affiniteit hebt dan waarover je geen goed woord te zeggen hebt. Erg fijn dat je zo met Inge meevoelt, maar laat andere leden alsjeblieft in hun waarde. 

Voor velen is dit een klant-helpt-ns kanaal. Ik wil Inge daarvan op de hoogte stellen. Zo help ik een andere klant, maar ik begrijp dat jij dat niet erg fijn vindt. Sorry, hoor.

Ik zal het niet meer doen.

Reputatie 5
Badge

Blijkbaar zijn er 3 dagen aangesloten werkzaamheden. Opvallend is dat ik ooit had vernomen dat het om zaterdag, zondag en maandag zou gaan. Blijkbaar is dat nu vrijdag, zaterdag en zondag. Dat lijkt een prima keuze, want vrijdag is in de spits altijd rustiger dan maandag. Hoe hinderlijk ook, lijkt er toch wel over nagedacht welke dag er uiteindelijk gekozen is. Nu maar hopen dat busdienstregeling op maat is en dat de eerste/laatste reismogelijkheden niet vervallen. Want daar zijn mijn ervaringen niet zo best mee.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn vaker werkzaamheden vrijdag, zaterdag en zondag. Dit weekend is er bv gewerkt bij Rijswijk en Delft Zuid.

Bij werkzaamheden zijn er altijd mensen die last van hebben. Is het alleen in het weekend dan zijn alleen de reizigers die er in het weekend op uit gaan de dupe en moet er mogelijk vaker een weekend gewerkt worden. Bij 3 dagen achter elkaar kan er meer gedaan worden en wordt de overlast nog een beetje verdeeld. Vrijdag lijkt me in ieder geval een betere keuze dan werkzaamheden op maandag.

Is het leuk? Nee.  Maar wel nodig.

Reageer