beantwoord

Wettelijke verhoging €35

• 20 december 2014
  • 2 reacties
  • 255 Bekeken

Goedemiddag,

Gisteravond probeerde ik in te checken met mijn ov-chipkaart (voordeel abonnement)
Het apparaat weigerde en ook bij de opwaardeer-zuil reageerde het niet op mijn pas.
De trein die ik moest hebben, van Sassenheim naar Amsterdam kwam aan.
Ik ben direct (nog voor het vertrekken van de trein) naar de conductrice gelopen met de mededeling dat mijn pas defect is en ik dus niet kan inchecken.
Ze beantwoordde "geen probleem ik schrijf een kaartje voor je uit, ga maar alvast zitten"
Toen mevrouw klaar was met schrijven en mij het kaartje overhandigde zag ik dat ze mij ook een wettelijke verhoging van €35 had toegekend. Hierover ben ik zeer verbaasd en vind dit een hele vreemde gang van zaken.
Als mevrouw mij dit van tevoren had verteld had ik de volgende trein genomen en een ander kaartje gehaald.
Maar het ' geen probleem, ik schrijf een kaartje voor je uit' gaf mij en degene met wie ik reisde alle indruk dat ik zonder probleem mee kon reizen.

Nu is mijn vraag aan u hoe ik dit op kan lossen.
Ik hoor graag van u, Mvg Berend Marijnissen
icon

Beste antwoord door Pe_pe 20 december 2014, 16:22

Conducteurs moeten iedereen zonder kaartje behandelen als een zwartrijder door die verhoging te berekenen. U kunt daar bezwaar tegen maken zodra u de rekening ontvangt. Het idee is dat ze zo beter de moedwillige zwartrijders kunnen herkennen, door de hele historie van reizen zonder geldig vervoerbewijs te bekijken. De conducteur kan dat niet ter plekke inzien. Klantvriendelijk komt het inderdaad niet over en het brengt weer een hoop rompslomp met zich mee om dat achteraf in orde te maken.
Bekijk origineel

2 reacties

Conducteurs moeten iedereen zonder kaartje behandelen als een zwartrijder door die verhoging te berekenen. U kunt daar bezwaar tegen maken zodra u de rekening ontvangt. Het idee is dat ze zo beter de moedwillige zwartrijders kunnen herkennen, door de hele historie van reizen zonder geldig vervoerbewijs te bekijken. De conducteur kan dat niet ter plekke inzien. Klantvriendelijk komt het inderdaad niet over en het brengt weer een hoop rompslomp met zich mee om dat achteraf in orde te maken.
Welkom op het forum berend marijnissen!

De conducteur kan alleen een Uitstel van Betaling uitschrijven met een wettelijke verhoging van €35,-. Zodra je de acceptgiro binnen hebt, kan je bezwaar maken door contact op te nemen met de klantenservice. Je mag mij ook eventueel een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer en het kenmerknummer van de boete (begint met een D of H). Als je op mijn gebruikersnaam 'Inge NS' klikt, kom je op mijn profiel terecht waar je mij via de blauwe knop 'Stuur bericht' een privébericht kunt sturen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Reageer