beantwoord

Wie kan mij info geven over dit?

Hallo ik heb een boete gekregen op een hele rare en nare manier.moest de laatse trrin van uit leeuwarden pakken naar groingen, had geld zat op zak maar geen klein geld. dus ik netjes vragen om te kunnen wisselen bij de mensen van de Ns. zegge ze dood leuk het kan wel maar dan geven we je eerst een boete van 50 euro. wat een mega raar systeem zeg om je voor te schamen vind ik. mjn vraag is krijg ik nu een aceptgiro binnen? mijn bon van de boete die ik kreeg ben ik Verloren. en vraag 2 hoe maak je bezwaar? iemand die me wil helpen met info Graag. hartelijk dank.
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 juni 2016, 22:11

Tussen Leeuwarden en Groningen rijden treinen van Arriva. Als u de directe trein van Leeuwarden naar Groningen nam en daarin bekeurd werd, dan bent u bekeurd door controlepersoneel van Arriva. U moet dan contact opnemen met Arriva voor de afhandeling hiervan.

Op deze pagina vindt u meer informatie over wat u kunt doen nadat u een boete hebt gehad bij Arriva, ook over hoe u bezwaar kunt maken. Ik raad u aan om contact op te nemen met de klantenservice van Arriva (telefoonnummer 0900-2022022) om te achterhalen hoe u de boete kunt voldoen nu u de bon niet meer hebt.
Bekijk origineel

18 reacties

Badge +3
Tussen Leeuwarden en Groningen rijden treinen van Arriva. Als u de directe trein van Leeuwarden naar Groningen nam en daarin bekeurd werd, dan bent u bekeurd door controlepersoneel van Arriva. U moet dan contact opnemen met Arriva voor de afhandeling hiervan.

Op deze pagina vindt u meer informatie over wat u kunt doen nadat u een boete hebt gehad bij Arriva, ook over hoe u bezwaar kunt maken. Ik raad u aan om contact op te nemen met de klantenservice van Arriva (telefoonnummer 0900-2022022) om te achterhalen hoe u de boete kunt voldoen nu u de bon niet meer hebt.
Reputatie 7
Badge
Ik snap er niet veel van.....Leeuwarden-Groningen wordt gereden door Arriva, daar kan een NS conducteur geen uitstel van betaling voor uitschrijven.
Ik sluit mij aan bij Tochjo en Edwin, daar rijdt Arriva en niet NS. Ik hoop dat u uw verhaal kunt doen bij Arriva.
oke heb het gevonden.wel erg slecht zeg het openbaar vervoer is een puinhoop als je zo eventjes wat rond kijkt op het net. dat mensen dat allemaal maar acepteren. niet gezond,
Badge +3
Het is toch al een behoorlijke tijd zo dat je in Nederland een geldig vervoerbewijs bij je dient te hebben wanneer je gecontroleerd wordt. Wanneer je dat bij controle niet kunt tonen, wordt er meteen een Uitstel van Betaling met wettelijke verhoging uitgeschreven.
De verkoop van kaartjes op de trein is al jaren gelelden afgeschaft. De wetgever heeft bepaald dat je als reiziger zelf verantwoordelijk bent voor het kunnen tonen van een geldig vervoerbewijs.
Het is natuurlijk ontzettend vervelend wanneer je dit voor de eerste keer overkomt. Je kunt hooguit aan de vervoerder Arriva vragen of de wettelijke verhoging kan worden kwijtgescholden omdat je van goede wil was en wilde betalen.
Het is toch al een behoorlijke tijd zo dat je in Nederland een geldig vervoerbewijs bij je dient te hebben wanneer je gecontroleerd wordt. Wanneer je dat bij controle niet kunt tonen, wordt er meteen een Uitstel van Betaling met wettelijke verhoging uitgeschreven.
De verkoop van kaartjes op de trein is al jaren gelelden afgeschaft. De wetgever heeft bepaald dat je als reiziger zelf verantwoordelijk bent voor het kunnen tonen van een geldig vervoerbewijs.
Het is natuurlijk ontzettend vervelend wanneer je dit voor de eerste keer overkomt. Je kunt hooguit aan de vervoerder Arriva vragen of de wettelijke verhoging kan worden kwijtgescholden omdat je van goede wil was en wilde betalen.
dat snap ik maar als je niet kunt wisselen en mensen van de trein vraagt om te mogen wisselen zeggen ze dood leuk dan geven we je eerst een boete en dan kunnen we voor je een kaartje maken. ik noem dat ziek.
dat snap ik maar als je niet kunt wisselen en mensen van de trein vraagt om te mogen wisselen zeggen ze dood leuk dan geven we je eerst een boete en dan kunnen we voor je een kaartje maken. ik noem dat ziek.
Waarom kon je niet een kaartje halen uit de automaat met met je bankpas?
Rafaelooo, welkom op het forum. Vervelend dat je een boete hebt gehad. Hopelijk lukt het om via Arriva restitutie te ontvangen. Succes!
om dat de tein al kwam. gaat er niet om of of of ik vroeg netjes zij zij jahwel geef ik je eerst een boete. dat was dus nog buiten niet in de trein dat ik dat vroeg. dat mensen dit normaal vinden hier. ik noem het ziek,
Reputatie 7
Badge +3
Sorry, maar als je nog een kaartje moet kopen moet maar zorgen dat je op tijd op het station bent.
Reputatie 6
Badge +1
oke heb het gevonden.wel erg slecht zeg het openbaar vervoer is een puinhoop als je zo eventjes wat rond kijkt op het net. dat mensen dat allemaal maar acepteren. niet gezond,

Als ik op zoek naar feedback op autogarages, restaurants of de MediaMarkt kom ik ook veel negatieve verhalen tegen. Zou het zo kunnen zijn dat mensen hun negatieve verhaal sneller publiceren op het net dan een positief verhaal?
om dat de tein al kwam. gaat er niet om of of of ik vroeg netjes zij zij jahwel geef ik je eerst een boete. dat was dus nog buiten niet in de trein dat ik dat vroeg. dat mensen dit normaal vinden hier. ik noem het ziek,

Waarom had je geen OV Chipkaart op zak?
omdat veel mensen geen OV Chipkaart hebben ??
Badge +3

Als ik op zoek naar feedback op autogarages, restaurants of de MediaMarkt kom ik ook veel negatieve verhalen tegen. Zou het zo kunnen zijn dat mensen hun negatieve verhaal sneller publiceren op het net dan een positief verhaal?

Goed nieuws is geen nieuws?
Badge +3
omdat veel mensen geen OV Chipkaart hebben ??
Misschien bedoelt Michiel een eenmalige chipkaart? 😃
Wanneer je met de trein gaat reizen is het altijd verstandig je goed voor te bereiden. Wanneer je in de auto stapt zorg je ook voor benzine. Ik zou rafaelooo willen aanraden om voortaan zijn kaartje vooraf aan te schaffen middels een eticket. Die kun je thuis aanschaffen en uitprinten of binnen de NS App kopen en bewaren.
Jij gooit vooraf al benzine in de auto ? Of neem je een jerrycan mee ?

Slecht voorbeeld, want de meeste mensen zullen onderweg tanken net zoals ze onderweg een kaartje kopen (wat in dit geval niet ging wegens te weinig kleingeld).
Ik heb geen rijbewijs :D

Het gaat mij om de voorbereiding. Ik heb zelf ook ooit eens op een zondagochtend op een Italiaans station gestaan. Geen balie, alleen een automaat die geen 50-euro biljetten accepteerde. Kon toen wel door de grond zakken; had ik me maar beter voorbereid.

Reageer