WiFi in de, ja geen idee eigenlijk.....

• 14 oktober 2016
  • 11 reacties
  • 286 Bekeken

Laten we de kracht van het forum eens testen.

Treinstel 7646. Een DDZ6. Deze zou WiFi aan boord moeten hebben. Helaas, het WiFi-netwerk is in zijn geheel niet vindbaar. Probleem, een melding uitzetten via de reguliere weg lukt niet, de applicatie springt telkens terug naar deurstoring.

Via de Twittert werd ik erop gewezen dat dit al sinds augustus 2016 een probleem is. Ik zat hier woensdag ook, en nu weer, en beide keren hetzelfde probleem gezien.

Wie o wie gaat dit probleem oplossen :8

11 reacties

Ik ga mijn best voor je doen Henk! Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.
Ik heb bericht terug ontvangen en er zijn problemen geweest met het access point. Waarschijnlijk was er daardoor geen verbinding mogelijk. Inmiddels doen alle access points het weer en vindt er een goede doorvoer van data plaats. Met andere woorden, de WiFi zou het weer moeten doen.
Dankje Laura, als ik het stel weer tref zal ik het eens testen 🙂
Een MODBREAK. Moderator, wilt u niet zoveel breken? Dan hoef ik mij hier niet opnieuw te melden.

Maar helaas, stel 4231 is sinds twee dagen digitaal dood. Schermen zijn zwart, Wifi-verbinding wel vindbaar maar niet verbindbaar. Laatste update die ik zie is van 26 oktober 2016, 19.01h.
Haha, ik doe mijn best. Ik heb in ieder geval even contact opgenomen met de afdeling die over de WiFi gaat, zodat zij de verbinding in treinstel 4231 kunnen checken.
Niet alleen de wifi, de gehele uplink lijkt dood 🙂 Koersrolaansturing e.d. heeft immers ook een internetverbinding nodig, die er duidelijk niet is. Idem voor de GPS-updates. Lopen allemaal al twee dagen achter.
Niet alleen de wifi, de gehele uplink lijkt dood 🙂 Koersrolaansturing e.d. heeft immers ook een internetverbinding nodig, die er duidelijk niet is. Idem voor de GPS-updates. Lopen allemaal al twee dagen achter.

Geen idee wat je hier nu zegt, zo technisch ben ik niet :?. Ik heb het in ieder geval doorgegeven aan de juiste personen. Als het goed is kunnen zij hier wel wat mee.
Haha, alright 😉
Ik krijg in ieder geval nu bericht dat er een monteur op af wordt gestuurd. Die weet dit vast wel op te lossen. Denk niet dat ik nog bericht ontvang als de monteur is geweest maar ik ga ervan uit dat de verbinding het daarna weer doet.
Helemaal prima. Ik tref het stel vast wel weer, dan merken we snel genoeg of het opgelost is.
Ja, laat maar even weten!

Reageer