beantwoord

wifi in de trein

• 5 augustus 2016
  • 19 reacties
  • 50076 Bekeken

Ik zit enkele malen p.w. in de trein. Ik ben verbonden met wifi met mijn smartphone, maar kan hier verder niets mee doen.
In het verleden met mijn laptop had ik altijd bereik en kon gebruik maken van het internet. Hoe kan dit nu??
icon

Beste antwoord door Pe_pe 5 augustus 2016, 18:22

Om precies te zijn is de link nstrein.ns.nl . Bij mij werkt het beter als ik zelf naar die pagina ga om het vinkje te zetten, in plaats van te proberen naar een willekeurige andere pagina te gaan om te worden doorgelinkt.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 5
Badge
@isaises Bent u ook naar uw browser gegaan en heeft u een willekeurige site opgezocht? U wordt dan namelijk automatisch doorgelinkt naar nstrein.nl waar u de voorwaarden voor de wifi kan accepteren en vervolgens het internet op kan.
Ik hoop uw vraag beantwoord te hebben.
Om precies te zijn is de link nstrein.ns.nl . Bij mij werkt het beter als ik zelf naar die pagina ga om het vinkje te zetten, in plaats van te proberen naar een willekeurige andere pagina te gaan om te worden doorgelinkt.

Ik ben al bezig geweest en lukte me niet in de trein. Ik heb nu een gratis app. geplaats van "NS trein QuickConnect." Is dit wat??? Wil het zondag uit gaan proberen. Ik baal er echt van geen verbinding te kunnen krijgen.
Reputatie 5
Badge
@isaises Ik heb geen idee of de app werkt. Ik zou het proberen. 😉
Nooit zomaar vage apps installeren ...
@isaises Ik heb geen idee of de app werkt. Ik zou het proberen. ;)
Ga ik zeker doen. Ze wilde eerst, dat ik betaalde, heb "nee" gevinkt....nu maar afwachten of het lukt haha
Reputatie 5
Badge
@isaises Het is inderdaad, zoals Pe-pe zegt, wel opletten ga sowieso nooit op de trein wifi bankzaken en dergelijke doen. Het is een open verbinding waarbij de veiligheid niet zo goed is als thuis.
Nooit zomaar vage apps installeren ...

🙂
Zo wie zo geen bankzaken alleen berichtjes of wordfeud. Lief dat jullie zo meedenken en reageren. Ben altijd erg huiverig om zo. Maar te doen
@isaises Het is inderdaad, zoals Pe-pe zegt, wel opletten ga sowieso nooit op de trein wifi bankzaken en dergelijke doen. Het is een open verbinding waarbij de veiligheid niet zo goed is als thuis.

Dat is op zich geen rare voorzorgsmaatregel, maar voor bankzaken gebruik je 'automatisch' een beveiligde verbinding. Je moet nog meer opletten met zaken die over een niet-beveiligde verbinding gaan, bijvoorbeeld een e-mailaccount dat geen gebruik maakt van SSL of TLS. Zodra je e-mailprogramma op de achtergrond denkt "Hoera, verbinding, lekker e-mails ophalen!" kan iedereen in je omgeving moeiteloos meelezen.
Reputatie 5
Badge
@Pe_pe Daar heb je helemaal gelijk in.
@Pe_pe Daar heb je helemaal gelijk in.
Vind ik ook niet leuk. Mijn verbinding is meer om te berichten of ik op tijd
bij mijn station kom voor mensen die mij op komen halen. NS heeft wel
eens vertragingen(haha) mensen op het spoor enz. enz. Niets ten nadelen van de NS,
maar wel voor de mensen die mij ophalen.
Reputatie 5
Badge
@isaises We proberen je zo goed mogelijk te helpen. Wat ik me nu afvraag, als je verbonden bent, ga je dan meteen berichten sturen via bepaalde apps of ga je eerst iets opzoeken in je browser? U weet ook dat niet elke trein wifi heeft. De treinen met wifi zijn treinen met boven de deuren een soort verbindingsteken. Het betreft metname IC treinen.
@isaises We proberen je zo goed mogelijk te helpen. Wat ik me nu afvraag, als je verbonden bent, ga je dan meteen berichten sturen via bepaalde apps of ga je eerst iets opzoeken in je browser? U weet ook dat niet elke trein wifi heeft. De treinen met wifi zijn treinen met boven de deuren een soort verbindingsteken. Het betreft metname IC treinen.

Ik zoek wifi op in de trein, ben dan verbonden wordt vermeldt, maar het blijft een grijs wifi teken, niet groen, dus kan ook nergens in. Ik weet, dat sprinters vaak geen wifi hebben. Ik ga zondag weer treinen,
dus ga aan de gang met jullie tips. Duimen.
ik kan dan ook nergens naar toe.
Reputatie 5
Badge
Ik wens u succes! Hier even een paar plaatjes van de treinen met wifi:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_Intercity_Dubbeldekker
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercitymaterieel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbeldeksinterregiomaterieel
Enkele treinen van andere vervoerders hebben ook wifi. Het betreft de treinen van Syntus, Arriva en Veolia. Dezen gebruiken een andere wifinaam.
Prettige reis gewenst!
Reputatie 5
Badge
@isaises Bedankt! U ook een prettig weekend gewenst!
Weer een NS reis achter de rug. Helaas...weer niet gelukt. Vinkje geplaatst en op de pijl gedrukt. Gebeurd niets en springt steeds weer terug. Heb de moed nu opgegeven. Zal wel aan mijn smartphone liggen.
Reputatie 5
Badge
@isaises Vervelend om te horen. Ik zou echt niet weten waar het aan ligt. U kan natuurlijk altijd een telefoonabonnement met internet afsluiten. (Is ook nog sneller, maar duurder) Of SMSen/Bellen.
Reputatie 6
Badge
Weer een NS reis achter de rug. Helaas...weer niet gelukt. Vinkje geplaatst en op de pijl gedrukt. Gebeurd niets en springt steeds weer terug. Heb de moed nu opgegeven. Zal wel aan mijn smartphone liggen.
Ik weet niet welke telefoon je hebt, maar probeer eens de geschiedenis, cache en cookies te wissen.

Reageer