WIFI in de trein

• 18 april 2018
  • 3 reacties
  • 1085 Bekeken

Reputatie 2
Ik reis dagelijks met de trein tussen Deventer en Rotterdam CS. WIFI in de trein is zeer belangrijk voor me vanwege de groot aantal reisuren. Maandagmorgen (16042018) jl. ging het mis tussen Deventer en Amersfoort (Treinstel 4241: 6.48 uur; Kan IP adres niet verkrijgen.). Daarnaast merk ik dat op stations onderweg (Utrecht CS/Amersfoort) WIFI permanent uitvalt. Een paar honderd meter buiten Amersfoort doet ie het weer.

3 reacties

Het is vervelend dat Internet in de trein niet altijd werkt. Dat komt gewoon door overbelasting van het Wifi-netwerk van de trein, in een drukke trein wel honderd of meer mensen welke elkaat verdringen op één Wifi punt.
Tsja het is gratis hè.
Als goed internet belangrijk voor je is, schakel je over op 4G. Veel sneller en stabieler dan Wifi.
Zelf gebruik ik treinwifi alleen als er amper medereizigers zijn, dan werkt het redelijk goed.
Voor een paar euro extra per maand kan je vaak al je 4g abbo verdubbelen, en als je voor je werk reist kan je aan je baas een bundel vragen. En tegenwoordig heb je al abbonementen met oneindig 4g, kan je ook overwegen als dat is je budget past.

Persoonlijk vind ik dat de NS de wifi beter kan schrappen, kost bakken met geld, het is traag en als het niet werkt gaat men alleen maar klagen. Het bespaarde geld kan men dan beter uitgeven aan het beter schoonhouden van de treinen.
Reputatie 2
Ik heb over het algemeen prima ervaringen met WIFI in de trein, misschien omdat ik vaak buiten het Westen van ons land reis. Maar er is een aantal zwakke plekken.

Reageer