Wifi in de trein

• 30 januari 2019
  • 54 reacties
  • 2488 Bekeken

De laatste maanden functioneert zowat 50% van de ritten de wifi in de trein niet. Wie ervaart dit ook?

54 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Bij mij was het in december 2018 100% van de treinen geen wifi
Hoi Meckkie. Welkom bij de Community!

Om welk traject gaat het precies? Ik heb namelijk begrepen dat in enkele treinstellen een ander systeem getest wordt namelijk.
Taject Ehv -Std betreft zowel de 3900 serie als de 800 serie
Hmm zover ik heb begrepen zitten er daar geen treinstellen tussen die nu een testfase hebben met een ander systeem. Kortom, de WiFi zou daar moeten werken. Is er überhaupt geen WiFi netwerk te vinden als je in de trein zit of lukt het verbinden niet?
Verbinden vaak wel maar het inloggen geeft een foutmelding een enkele keer is er zelfs geen wifi signaal
Wat de reden is dat je dan geen Wifi signaal krijgt kan ik helaas alleen naar gissen. Het beste maak je hier melding van met het specifieke treinstel nummer. Dat kan het beste via de Klantenservice en bij voorkeur onze Sociale Media kanalen of Live Chat. We maken dan direct melding bij de beheerders van de Wifi en zij kunnen het signaal dan controleren en eventueel de boel resetten.
Vrijdag 15 feb 13.35u tr 3950 trenstel 9566 1e klas boven GEEN WIFI
Bedankt voor het doorgeven van de gegevens, Meckkie. Ik heb de melding nu voor je doorgezet. Mocht het nou nog eens voorkomen, dan kan je het snelste via Twitter contact opnemen. Dan kunnen we direct voor je aan de slag. Moderators zijn namelijk niet altijd aanwezig.
Di 19 feb 06.30u trein 2915 stel 8653 1e klas boven weer geen wifi. Heb geen twitter dus maar via deze weg.
Wat irritant dat je weer geen verbinding kon maken met het WiFi netwerk op jouw traject.

Ik heb het opnieuw doorgegeven. Als ik voor 15.00 een terugkoppeling heb, dan laat ik dat weten.

Edit:

Er zijn in de laatste maanden geen problemen geweest met de Wifi in dit treinstel. Ook wordt er gevraagd naar welk rijtuig dit was. Omdat dit een 6 baks treinstel is en 3x de eerste klas aanwezig is, is het makkelijker om verder te kunnen zoeken. Zou je een volgende keer deze info mee willen sturen? Al hoop ik dat het niet meer voorkomt natuurlijk. ☺
Vr 22 feb 19 om 6.30u tr 2915 stel 9425 1e klas boven niet zijnde stilte coupe. Weer geen wifi
Bedankt voor de melding, ik ga het doorgeven!

Edit: Ik begrijp inmiddels dat de unit die in de trein aanwezig is inderdaad storing had. Dit wordt hersteld.
Do 7 mrt Ehv 6.30u tr 2915 ri Mt treinstel 9547 1e klas boven. Helaas weer geen wifi. Geen verbinding zelfs deze keer.
7 mrt den haag hs - Kruiningen. Wel signaal geen internet verbinding op WiFi in de trein. Treinstel 9554
Reputatie 7
Badge +3
Ik probeer het niets eens meer.
Inderdaad ook 9554 niet. Er is wel bereik, maar de inlogpagina laadt niet. Gisteren (6 maart) ook van Leiden naar Kapelle-Biezelinge van 12:45 tot 14:40 (weet niet welke trein).
Vij 8 mrt 6.30 2915 Ehv ri Mt helaas weer geen Wifi stel 9562 1e klas boven. Wel verbinding maar foutmelsing op inlogpagina
Zaterdag 9 maart geen signaal op wifi, treinstel 9407 richting Schiphol Airport. Ik reis elke zaterdag naar zwolle en meestal doet bij 1 van de 2 treinen het inloggen van de wifi het niet. Vandaag toevallig lastiger dan verwacht omdat ik mijn leesvoer vergeten ben, vandaar dat ik toch maar naar de forums ging.
Bedankt voor de meldingen, ik heb ze doorgezet. Hopelijk werkt het een volgende keer naar wens.
Vanorganische heilloo-sloterdijk en schiphol-Den Haag HS weer geen wifi
12 maart den haag Kruiningen. Na roosendaal geen WiFi meer treinstel 8733
Di 19 mrt 2019 Std 21.17u tr 2980 stelnr 8739 1e klas (enkel) bovenin 2e bak van voren : helaas weer geen Wifi
Reputatie 7
Badge +2
Afgelopen zondag een 100% score. Zowel heen als terug geen wifi. Treinnummers direct doorgegeven via Twitter.
Zou heel fijn zijn als alle wifi in alle treinen eens grondig nagekeken worden. Alles moet tegenwoordig met de NS app, maar zonder wifi kun je bij vertragingen geen alternatieve reisroute plannen.
Ik zie inderdaad ook steeds vaker meldingen voorbij komen, MoDe. Ik ga je voorstel intern doorgeven maar weet niet of dit haalbaar is.
De laatste maanden functioneert zowat 50% van de ritten de wifi in de trein niet. Wie ervaart dit ook?Ik zie inderdaad ook steeds vaker meldingen voorbij komen, MoDe. Ik ga je voorstel intern doorgeven maar weet niet of dit haalbaar is.

Ik heb ontdekt dat de update van Samsung de wifi blokkeerde. Wat ik heb gedaan is de app van de NS eraf gegooid en de app weer geïnstalleerd. En nu doet hij het prima. Nog iets geks, er moeten veel meer mensen zijn die een Samsung S8 of S8+ hebben die ook de laatste update kregen - de iconen zijn allemaal vet gemaakt en zien er niet uit. en die hebben vermoedelijk ook met andere zaken problemen zoals bellen of gebeld worden.

Reageer