De laatste tijd word ik steeds vaker geconfronteerd met het feit dat je of geen verbinding kunt maken met de WiFi in de trein of , zoals nu in treinstel 9520 , er gewoon geen WiFi is. Tijd voor de NS om eens naar te kijken lijkt me.
Het lijkt me een kwestie van beter plannen. Een hoop dingen kun je voor de treinreis downloaden en dan offline bekijken.
Voor de zoveelste keer geen werkende WiFi in de trein. Erg vervelend als je gepland had wat te werken. Nu op het traject van Rotterdam naar Vlissingen, maar ik durf wel te zeggen dat ik dit probleem heb bij 75% van mijn treinreizen. Ik kan wel verbinding maken, maar internet is er vervolgens niet. Is daar niet eens wat aan te doen, lieve mensen bij NS?
Voor de zoveelste keer geen werkende WiFi in de trein. Erg vervelend als je gepland had wat te werken. Nu op het traject van Rotterdam naar Vlissingen, maar ik durf wel te zeggen dat ik dit probleem heb bij 75% van mijn treinreizen. Ik kan wel verbinding maken, maar internet is er vervolgens niet. Is daar niet eens wat aan te doen, lieve mensen bij NS?
Er is vast wel iets aan te doen als je het treinnummer meldt. Maar als je wilt werken in de trein kun je beter voor een eigen internetbundel zorgen, internet in de trein is een extraatje en niet inbegrepen bij een vervoersbewijs.
In de laptop van mijn werk zit een sim-kaart zodat ik altijd mobiel kan werken. We mogen niet eens gebruik maken van onbeveiligde wifi.
In de laptop van mijn werk zit een sim-kaart zodat ik altijd mobiel kan werken. We mogen niet eens gebruik maken van onbeveiligde wifi.
Tja en als je niet zo’n hippe laptop hebt gewoon een goedkoop ‘unlimited’ (of 10 GB voor een tientje) abonnement en je telefoon als hotspot.
Unlimited EU roaming hoeft op zich ook niet veel te kosten, wel vaak limieten (bijv. 10 GB per dag, die je met een sms gratis kunt upgraden met 2 GB per keer).
Ook bij de IC nieuwe generatie werkt de WiFi niet goed op mijn Android. Er is wel signaal, maar bij het inloggen komt er connection timed out. Icng treinstel 3226 vandaag. De ns chaoot loopt weer vast. Die denk alleen aan een OV-chipkaart probleem.
Ook bij de IC nieuwe generatie werkt de WiFi niet goed op mijn Android. Er is wel signaal, maar bij het inloggen komt er connection timed out. Icng treinstel 3226 vandaag. De ns chaoot loopt weer vast. Die denk alleen aan een OV-chipkaart probleem.
Met de WiFi in de ICNG is het al helemáál treurig gesteld. Bij mij werkt het in dit materieel vrijwel nooit. En dit dan bij spliksplinternieuw en modern materieel, zo ontzettend jammer allemaal.
En ja, natuurlijk snap ik dat de NS als vervoersaanbieder geen verplichting heeft om werkende WiFi aan te bieden aan de reiziger, maar als de NS reizen met de trein gaat promoten met zinnetjes als “Wij laten reistijd voor ons werken” dan siert het ze wel om dit probleem wat grondiger aan te pakken.
Je deelt dezelfde wifi netwerk met tientallen mensen, op een gegeven moment is het gewoon klaar en kan bijna niemand meer gebruik maken van de wifi omdat er zoveel mensen op hetzelfde netwerk zitten.
Iemand besluit even iets te downloaden en hoppa de netwerksnelheid daalt naar een paar kbps.
In een bijna lege trein doet de wifi het meestal prima, maar ik pak sinds kort ook gewoon mijn mobiele data er maar bij.
Voor de gein wilde ik eens kijken hoeveel mensen er op dit moment gebruik maakte van WiFi in de trein, dat waren er 20 inclusief mijzelf. En dat was dan terwijl ik op een relatief rustig traject reed.
Mijn hotspot heet dan ook:
Je deelt dezelfde wifi netwerk met tientallen mensen [...]
Dat is áls de WiFi überhaupt functioneert, maar daar gaat het dus al mis. Zelfs in een ‘lege trein’ opent de inlogportal meestal niet eens.
Je deelt dezelfde wifi netwerk met tientallen mensen [...]
Dat is áls de WiFi überhaupt functioneert, maar daar gaat het dus al mis. Zelfs in een ‘lege trein’ opent de inlogportal meestal niet eens.
Ik merk vaak dat als de treininformatie op de schermen niet zichtbaar is de wifi ook niet werkt. Ik weet niet of de reisinformatie en wifi een verband met elkaar hebben, maar het lijkt er wel op.
Ook merk ik dat de wifi in de achterste treinstellen soms niet zichtbaar is, het zal wel iets met bereik te maken hebben.
Vaak lost resetten problemen met openbare netwerken wel op, maar dan moet je wel iemand vinden die het kan resetten .
Dat de inlogportal niet werkt is een vrij algemeen probleem met openbare netwerken, ik heb er op heel veel plekken last van.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.