wifi in de trein doet het niet, meestal

• 20 april 2016
  • 10 reacties
  • 13077 Bekeken

In 98% van de treinen doet wifi het niet. Er verschijnt dan de mededeling: "Verbonden, geen internet" of ERR EMPTY RES. In sommige nieuwere treinstellen werkt de verbinding wel: bv treinstel 7530 en 7625. Het ligt niet aan mijn browser Chrome maar aan de router of de instelling door T-mobile in de trein. Thuis, bij AH of waar dan ook heb ik een feilloze verbinding. NS wil steeds meer dat wij actueel de vertragingen en het uitvallen van treinen bijhouden, dat wil ik dan wel graag op kosten van NS doen en niet ten koste van mijn Mb's.

10 reacties

Wifi in de trein doet soms wel, soms niet, soms langzaam en een enkele keer redelijk snel. Het is ook bedoeld voor een email ophalen of een app nakijken. Streamen is iets als je een 4G abonnement hebt. Wil je een betrouwbare en snelle verbinding met redelijk wat dataverkeer dan kun je beter een 4G abonnement nemen. Zeker als je veel in de trein zit en van het Internet gebruik wilt maken zoals je thuis gewend bent. Dan is er nog nog wel eens uitval overigens.

Waar slaat dit nou op, deze mensen hebben waarschijnlijk niet genoeg geld, iedereen zeiken dat die mensen werk moeten gaan zoeken maar zonder vervoer kunnen ze ook niet bij hun werk komen of van A naar B komen, ik heb zelf dan studenten OV dus ik hoef me niet druk te maken over geld voor een treinreis, maar zelfs al zou je betalen wat maakt het dan uit dat iemand anders ook rijdt het is ook niet dat ze van het geld van zwartrijders een nieuw spoor ofzoiets dergelijks kunnen aanleggen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik weet niet precies wat u studeert, maar mijn vermogen tot tekstverklaren schiet te kort als ik hetgeen wat u leest, in bovenstaande reactie probeert terug te vinden.:innocent:

Reputatie 3

Ik heb vaak het idee dat het functioneren van WiFi in de trein samenhangt met de drukte in de trein. In een drukkere trein is het internet langzamer en zie ik vaker de bekende errorpagina in plaats van de inlogpagina www.nstrein.ns.nl. Op andere momenten kom je ook bij deze errorpagina, maar dat hangt dan vrijwel altijd samen met het niet functioneren van de informatieschermen (uit of een onschuldig lijkende treinfoto).

Ik vraag mij dan toch ten zeerste af waar de conclusie dat het aan "de router of T-mobile" ligt vandaan komt.

Probeer eens of je www.nstrein.ns.nl wel kunt bereiken als je verbonden bent in een NS-trein.

Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee, lijkt steeds beter te gaan, heb zonder probleem een RDP/SSH/vSphere-verbinding open staan. Werkt nog best stabiel. Heb enkel problemen gehad wanneer ik nog handmatig wat DNS-servers ingesteld had staan.
Reputatie 4
Dat Wifi functioneert is ook mijn ervaring. Meestentijds werkt het wel zij het niet al te snel. Zelfs in een VIRM. Wel heb ik de indruk dat het boven beter werkt dan beneden, maar dat kan gevoelsmatig zijn.
Reputatie 4
Bij mij werkt Wifi in de trein prima
Bij mijn nieuwe 4G telefoon met Chrome (javascript aan) doet wifi het gewoonweg niet (IE ook niet). De router stuurt een blanco pagina terug. (err empty respons). Ik heb heel het internet al afgestruind, en ben nog niemand tegengekomen die me kan uitleggen waar het aan ligt of welke instelling blijkbaar verkeerd staat.
En zoveel mogelijke instellingen zijn er niet.
Wie heeft een oplossing?
Overigens, klein dingetje 'on the side', ik liep gister op WidT ineens tegen een proxy (Squid 2.6) aan, dat is iets wat wel nieuw is voor mij? SSH- en VPN-tunnel werkte wel gewoon nog, dus veel last hoef je er niet van te hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Wifi in de trein doet soms wel, soms niet, soms langzaam en een enkele keer redelijk snel. Het is ook bedoeld voor een email ophalen of een app nakijken. Streamen is iets als je een 4G abonnement hebt. Wil je een betrouwbare en snelle verbinding met redelijk wat dataverkeer dan kun je beter een 4G abonnement nemen. Zeker als je veel in de trein zit en van het Internet gebruik wilt maken zoals je thuis gewend bent. Dan is er nog nog wel eens uitval overigens.
Ik heb ook al ongeveer een jaar het probleem dat ik wel direct met de trein wifi verbonden ben, maar bij de inlogpagina de foutmelding err-empty-response krijg. Alles geprobeerd. Wifi eerst vergeten, cache leegmaken van de browser. Niets helpt. In het afgelopen jaar heb ik steeds de app quickconnect gebruikt, maar de laatste 2 weken doet die het ook niet meer. Weet iemand hoe ik toch weer van wifi in de trein gebruik kan maken?

Reageer