beantwoord

WiFi in de trein werkt niet

• 2 september 2014
  • 7 reacties
  • 12753 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik krijg WiFi in de trein niet aan de praat. Ik heb gewoon volle sterkte qua signaal, maar de portal opent niet. Als ik handmatig op internet www.nstrein.ns.nl invoer, krijg ik ook een foutmelding.
Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server waar www.nstrein.ns.nl zich op bevindt, zo luidt de melding.

Dit probleem doet zich voor op mijn Macbook, ik heb het geprobeerd met de browsers Safari en Mozilla Firefox.
Op mijn iPhone is er geen enkel probleem.

Toen het netwerk nog door T-Mobile werd geleverd heb ik ook problemen met mijn Macbook gehad, die heb ik na een tijdje kunnen verhelpen. Hoe ik dat gedaan heb weet ik niet meer.
Maar het lijkt er dus op alsof die problemen teruggekomen zijn sinds NS de WiFi zelf regelt.

Ik ben benieuwd, ik kijk uit naar jullie antwoorden.
Alvast bedankt,
Robin
icon

Beste antwoord door Herman NS 3 september 2014, 09:22

Je kunt inderdaad handmatig naar de inlogpagina gaan. Dit doe je door naar nstrein.ns.nl te gaan, zoals jij al aangeeft Robinsev. Als dit niet werkt kun je ook het treinstelnummer via twitter doorgeven. Wij zullen dan proberen de verbinding te resetten.
Bekijk origineel

7 reacties

Geef rechtsboven eens de zoekopdracht "WiFi" ,en je zult versteld staan hoe vaak dat onderwerp al in dit forum ter sprake is geweest. Honderden reacties.
Geef rechtsboven eens de zoekopdracht "WiFi" ,en je zult versteld staan hoe vaak dat onderwerp al in dit forum ter sprake is geweest. Honderden reacties.

Bedankt voor je reactie. Ik heb me rot gezocht, niet alleen om dit forum, maar de oplossing heb ik nog steeds niet.
Reputatie 7
Badge +4
NS zal de bandbreedte aan moeten passen. Ze zijn wel bezig, gezien een ander bericht, dus het is even afwachten. Zelf heb ik naast de mogelijkheid van Wifi in de trein voor de zekerheid ook maar 4G maar dat zou niet nodig moeten zijn.

Een internetverbinding hoort bij het huidige reizigersgedrag en bevordert ook de rust in de trein. De capaciteit (per gebruiker) is onvoldoende.
NS zal de bandbreedte aan moeten passen. Ze zijn wel bezig, gezien een ander bericht, dus het is even afwachten. Zelf heb ik naast de mogelijkheid van Wifi in de trein voor de zekerheid ook maar 4G maar dat zou niet nodig moeten zijn.

Bedankt voor je reactie. Zelf heb ik ook 4G op mijn telefoon, dus daarop is het geen must. (Overigens werkt het wel gewoon op mijn telefoon.) Ik wil in de toekomst ook graag op mijn laptop kunnen werken in de trein, maar daar heb ik wel internet voor nodig. Ik betwijfel zelf of het aan de bandbreedte ligt, ik denk dat het iets met een instelling te maken heeft. (Firewall oid.) Firewall heb ik al eens uitgezet, dit bleek niet te helpen.
Je kunt inderdaad handmatig naar de inlogpagina gaan. Dit doe je door naar nstrein.ns.nl te gaan, zoals jij al aangeeft Robinsev. Als dit niet werkt kun je ook het treinstelnummer via twitter doorgeven. Wij zullen dan proberen de verbinding te resetten.
Het is nu een week geleden dat ik dit topic heb aangemaakt. Echter werkt het internet op mijn laptop nog steeds niet. Een netwerk reset in de trein zal niet uitmaken want op mijn telefoon werkt het gewoon. Er is ergens een miscommunicatie tussen mijn laptop en het netwerk. Verbinding heb ik wel, maar de inlogpagina krijg ik niet te pakken. Iemand antwoorden?? Alvast bedankt
Wat de NS ook zegt nadat ze het zelf hebben overgenomen is er veel veranderd. Niet het minste de snelheid. Het lijkt zelfs per dag erger te worden. Ik probeer het dagelijks tussen Roosendaal en Amsterdam dus genoeg meetpunten, maar de snelheid en de keren dat je verbinding hebt zijn desastreus. Iemand had het over een extra service, dus we moeten blijven zijn dat het er is, als het er is. Ik denk dan, die het niet of doe het goed. Dit is frustratie ten top.

Reageer