beantwoord

Wifi in de trein werkt niet

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Dit is de 4e reis waarmee ik dit heb en ik kan geen wifi gebruiken in de trein. Dit allemaal achter elkaar trouwens. Ik zal een bijlage toevoegen met wat ik zie als ik wil verbinden.

icon

Beste antwoord door Robert B 12 april 2019, 19:29

Welkom bij de NS Community!

Dit is een bekend probleem. Je hebt verbinding met de Wi-Fi maar krijgt de text-only versie, waarbij je de voorwaarden voor internet niet kunt accepteren.

Als het na een paar keer pagina verversen nog niet lukt, dan wis je browser-historie en cookies en probeer het nogmaals.
Bekijk origineel

20 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Dit is een bekend probleem. Je hebt verbinding met de Wi-Fi maar krijgt de text-only versie, waarbij je de voorwaarden voor internet niet kunt accepteren.

Als het na een paar keer pagina verversen nog niet lukt, dan wis je browser-historie en cookies en probeer het nogmaals.
Dit is een bekend probleem. Je hebt verbinding maar krijgt de text-only versie, waarbij je de voorwaarden niet kunt accepteren. Als het na een paar keer verversen nog niet lukt, dan wis je browser-historie en cookies.
Yes dankjewel 👍
Hallo T_N en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat Robert B je al een passende oplossing heeft gegeven. Kun je nu wel lekker streamen in de trein?
Hallo T_N en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat Robert B je al een passende oplossing heeft gegeven. Kun je nu wel lekker streamen in de trein?

Nu gelukkig wel ja
Reputatie 6
Badge +1
Werkt de wifi weer volgens de instructies van @Robert B ?

Wanneer je dit op je scherm hebt en de tvschermen in de trein laten geen reisroutes zijn maar bollenvelden o.i.d. dan is er geen wifi in de trein. De instructies zullen dan niet werken.
Geef wanneer je weer geen wifi hebt het treinnummer door via Twitter, men zal dan proberen de wifi weer werkend te krijgen.

moderators: kan er geen algehele wifi reset komen voor alle treinen? Zoniet, dan graag wifi-tekens van treinen zonder wifi weg plakken en belangrijke NS-mededelingen weer via SMS sturen, want zonder wifi geen app.
Wifi wordt geregeld per trein, een reset wat effect heeft op alle treinen is voor zover ik weet niet mogelijk, maar ik denk ook niet dat dit wenselijk is. Waarom zou je een trein resetten die probleemloos werkt?

Daarnaast is Wifi in de trein een service, geen verplichting of recht. Als de wifi niet werkt, kunnen reizigers altijd nog gebruik maken van hun eigen 4G verbinding. Dat er geen wifi in de trein beschikbaar is, is geen argument om geen updates meer te sturen in de app.
Reputatie 6
Badge +1
Wifi wordt geregeld per trein, een reset wat effect heeft op alle treinen is voor zover ik weet niet mogelijk, maar ik denk ook niet dat dit wenselijk is. Waarom zou je een trein resetten die probleemloos werkt?

Daarnaast is Wifi in de trein een service, geen verplichting of recht. Als de wifi niet werkt, kunnen reizigers altijd nog gebruik maken van hun eigen 4G verbinding. Dat er geen wifi in de trein beschikbaar is, is geen argument om geen updates meer te sturen in de app.

Het afgelopen half jaar zijn er heel veel meldingen van niet werkende wifi. Met reset voor alle treinen, bedoel ik dat er per trein een reset gegeven wordt.

Gebruik maken van een eigen 3 of 4G verbinding is niet altijd mogelijk: Soms werkt deze niet in de trein of heeft men geen internetbundel. Bij storingen/vertragingen is het dan niet mogelijk om actuele reisinfo op te zoeken. Mede omdat in de treinen waar wifi niet werkt ook geen reisinfo op de schermen wordt getoond.
Merk het laatate tijd veel dat mijn mobiel niet kan inloggen maar mijn laptop wel, vond het fijn voor schoolwerk en ik reis regelmatig meer dan 2 uur en om al die tijd een hotspot aan te zetten voor mijn laptop is ook niet ideaal. Maar kan het noet zijn dat de modems het gewoon hebben begeven na zoveel gebruik?
Hoi Debbiereistveel, welkom bij de Community!

Wat vervelend dat dit niet lukt. Wat betreft de modems, ik heb uitgevraagd hoe vaak dit wordt gecontroleerd. Want natuurlijk zullen modems het heus wel eens begeven.
Ik hoop dat ik dit snel aan je kan terugkoppelen.
Ik heb inmiddels een terugkoppeling gehad. Belangrijk is om het treinstel nummer en het traject door te geven. Dan kan de verbinding worden gecheckt.
Misschien helpt het in jouw geval om de cache leeg te maken van je browser? Heb je dat al geprobeerd?
Reputatie 6
Badge +1
Afgelopen weekend kon ik geen wifi op mijn telefoon krijgen. Hoorde mensen achter mij constant over het niet op internet kunnen praten (in de 1e klas stilte coupe 😉) Dus blijkbaar was ik niet de enige. Zowel heen als,terug trein Utrecht-Sittard.
Gisteren trein Utrecht - Schiphol heen en terug ook geen wifi.
Vraag mij inmiddels af of het aan gewijzigde instellingen van het modem ligt of dat zoveel modems gewoon niet meer werken.
Reputatie 7
Badge +3
@MoDe
Heb je een toestel met een oude Android versie?
Ik heb inmiddels een terugkoppeling gehad. Belangrijk is om het treinstel nummer en het traject door te geven. Dan kan de verbinding worden gecheckt.
Misschien helpt het in jouw geval om de cache leeg te maken van je browser? Heb je dat al geprobeerd?

Waar kan ik het treinstelnummer en traject doorgeven? 🙂 Dan zal ik daarop letten
Dat mag hier gewoon hoor Debbiereistveel!
Reputatie 6
Badge +1
@MoDe
Heb je een toestel met een oude Android versie?

ik heb een windows 10 smartphone. Tot november 2018 geen problemen.
Afgelopen weekend kon ik geen wifi op mijn telefoon krijgen. Hoorde mensen achter mij constant over het niet op internet kunnen praten (in de 1e klas stilte coupe 😉) Dus blijkbaar was ik niet de enige. Zowel heen als,terug trein Utrecht-Sittard.
Gisteren trein Utrecht - Schiphol heen en terug ook geen wifi.
Vraag mij inmiddels af of het aan gewijzigde instellingen van het modem ligt of dat zoveel modems gewoon niet meer werken.

Misschien eens, indien mogelijk, een andere vervoerder proberen. Heb uitstekende ervaringen met de nieuwe treinen van Arriva.
Treinstel 8681 traject Heerlen - Enkhuizen denk ik, uberhaupt geen wifi in -> Schermen staan op grasveld. Verder reisde ik afgelopen dagen in de treinen met uitstekende wifi 🙂
Kan je me vertellen of je een foutmelding hebt gekregen op het device?
Kan je me vertellen of je een foutmelding hebt gekregen op het device?
Als ik het goed heb onthouden kon mijn mobiel geen verbinding maken met de wifi
Bedankt voor je terugkoppeling. Er blijkt inderdaad iets aan de hand te zijn. Dit is aangemeld. Er is aangegeven dat het wellicht dit weekend hersteld wordt.

Reageer