Wifi in de trein werkt sinds kort niet meer op mijn telefoon

• 24 september 2014
  • 8 reacties
  • 1175 Bekeken

Al ruim een jaar maakte ik gebruik van wifi in de trein. Sinds deze week krijg ik alleen nog maar "connection error". Dit terwijl ik de gewone inlogprocedure volg zoals ik altijd gedaan heb (eerst vebinding met wifi maken en daarna inloggen). Op alle andere locaties kan ik gewoon met wifi internetten met hetzelfde device (Samsung SIII mini). Wat kan er aan de hand zijn?

8 reacties

Reputatie 6
Badge
Blijkbaar is de WiFi-apparatuur in de trein defect? Via @NS_Online en via dit forum kan je het treinstelnummer geven waarna de NS de WiFi kan laten repareren. Het schijnt dat er de laatste tijd vaker problemen zijn, en ik heb op dit forum vernomen dat de NS dit laat onderzoeken.
Ik heb het probleem in alle treinstellen sinds deze week. Verder werkt mijn wifi prima.
Beste andre4r,

Welke trajecten reis je en heb je toevallig treinstelnummers hiervan? En heb je het netwerk al eens 'verwijderd' uit je lijst met bekende netwerken en vervolgens weer toegevoegd?
Vriendelijke groet, Robby
Ik heb hetzelfde probleem, sinds kort. Mijn IPhone en Ipad tonen niet meer het scherm om akkoord te gaan met de voorwaarden, maar maken ipv daarvan direct contact met de WIFI (ik krijg het WIFI symbool te zien). Er kan echter geen gebruik gemaakt worden van de WIFI verbinding. Verwijderen en weer toevoegen van het netwerk helpt helaas ook niet.
Reputatie 7
Badge
Ik heb hetzelfde probleem, sinds kort. Mijn IPhone en Ipad tonen niet meer het scherm om akkoord te gaan met de voorwaarden, maar maken ipv daarvan direct contact met de WIFI (ik krijg het WIFI symbool te zien). Er kan echter geen gebruik gemaakt worden van de WIFI verbinding. Verwijderen en weer toevoegen van het netwerk helpt helaas ook niet.Direct contact maken klopt, maar je moet evengoed de voorwaarden accepteren, anders heb je alleen de verbinding en meer niet.

Overigens ondervind ik ook in praktisch alle treinstellen en trajecten (kom bijna door het hele land) dat WiFi in de trein niet werkt. Het accepteren van de voorwaarden gaat snel, het doorladen naar de bevestigingspagina ook maar daarna is het afgelopen. Bij de stellen waar wél een verbinding tot stand komt is deze vreselijk traag (ook 's avonds laat met misschien 30 reizigers aan boord).
Dat ik de voorwaarden moet accepteren begrijp ik. Het issue wat ik sinds een week heb is dat ik niet meer dat scherm krijg waar ik de voorwaarden kan accepteren.
Ik heb de problemen met WiFi intern even nagevraagd bij de afdeling die hierover gaat. En die gaven aan dat er deze week inderdaad meer meldingen zijn binnengekomen dan normaal. Er is gistermiddag rond 16.00 een wijziging doorgevoerd, die WiFi-problemen moeten oplossen. Mochten er nog steeds problemen zijn horen we dat graag.
Reputatie 4
Badge
Deze week doet de Wifi het op verschillende trajecten niet meer: Utrecht - Leiden, Amsterdam -Utrecht en Leiden - Amsterdam heb ik de afgelopen week bereisd.

Gisterenavond van Utrecht naar Amsterdam gereisd en weer terug. In beide gevallen ook weer: geen Wifi.

Het is steeds hetzelfde: de welkomstpagina verschijnt, daar staat dat de verbinding goed is, ik zet het vinkje en accepteer de voorwaarden en dan verschijnt een pagina dat op dit moment helaas geen verbinding mogelijk is.

Gezien de vele klachten lijkt het er toch op dat er ergens een algemene fout is.

Reageer