Wifi in trein ontoereikend

• 17 oktober 2014
  • 8 reacties
  • 1036 Bekeken

Gisteren vanaf Schiphol de intercity in op weg naar huis. Ben een tijd niet meer met de trein geweest. Jaar geleden meerdere keren per week gereisd. Toen met spotify op, websites checken, mail beantwoorden, kortom gewoon aan het werk in de trein.
Gisteren tot mijn grote schrik stotterde spotify 3seconden muziek met daarna 20 seconden stilte, duurde het laden van sites minuten, als ze al laden, en was mail checken onmogelijk.
Redenen om met de trein te reizen zijn voor mij dat ik niet in die klotenauto hoef, ik goed zit en een boek kan lezen, ik altijd wifi heb en daardoor lekker kan werken.

Die laatste reden vervalt nu???
Is de nieuwe aanbieder zoveel slechter dan de oude T mobile?

Baalde als een stekker!

8 reacties

Streamen van media legt een flinke belasting op de capaciteit. Het is in een ander topic al eens uitgelegd dat niet alles kan met WiFi in de trein.
dus als een service succesvol is dan beperk je de service.........

Valt gewoon een reden om de trein te nemen weg.....
Het is geen beperking van de service, maar een toename van het aantal reizigers dat zich niet aan fair use weet te houden.
Nee hoor; het is je service niet aanpassen aan de behoefte van je klanten. Sterker, wifi is nu totaal onbruikbaar
Je zegt "nee hoor" en bevestigt vervolgens wat ik daarvoor zei: De service is gelijk gebleven, maar meer reizigers proberen er meer van te gebruiken dan hen toekomt. Als ze mensen zoals jij zouden blokkeren wegens overmatig gebruik, of het dataverbruik per reiziger per dag zouden beperken, zou wifi spoedig weer bruikbaar zijn als voorheen.
Service is absoluut niet gelijk gebleven. Trein was gister super rustig. Voorheen kon ik wel spotify-en, websites openen en mailen. Als ergens veel gebruik van wordt gemaakt breid je toch je capaciteit uit.
Welkom op het forum bats!

We zijn ons er van bewust dat de WiFi in onze treinen de laatste tijd onstabiel is en hopen dit z.s.m. te verbeteren. Verder wordt streamen inderdaad geblokkeerd, omdat we de verbinding gelijkmatig willen verdelen over onze treinreizigers. Streaming-diensten zijn grote datavreters en maken het netwerk significant trager voor andere gebruikers. Dit willen we graag zoveel mogelijk voorkomen, vandaar deze keuze.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Lieve Inge,

Ik reis altijd ' s avonds. Als de data dan gelijkmatig verdeeld zou worden zou ik voldoende data moeten hebben. Zit soms Rémy alleen in een heel compartiment. Al stream ik op drie iPads tegelijk, zou er voldoende capaciteit moeten zijn.
Het is toch van de gekke dat NS kiest om gebruik te beperken. Durf als compleet digibeet nu al te voorspellen dat reizigers over een paar jaar alleen maar meer data tot zich zullen nemen.
Denk eens vanuit de klant en niet vanuit de strenge juffrouw.

Prettig weekend.

Reageer