beantwoord

Wifi: kan voorwaarden niet accepteren

• 14 maart 2018
  • 12 reacties
  • 5643 Bekeken

Hi,

Wanneer ik wil verbinden met ‘wifi in de trein’ krijg ik de popup zoals het hoort. Vervolgens vink ik de acceptatie van algemene voorwaarden aan. Als ik daarna op de knop ‘verbinden’ druk, wordt de pagina gereset en ben ik weer terug bij af. Het popup scherm is er nog, alleen zonder acceptatievinkje. Ik kan de voorwaarden dus niet accepteren...

Ik heb een Iphone 7, softwareversie 11.3 (het probleem deed zich in de voorgaande sofwareversies ook voor). Dit probleem heb ik in alle treinen op trajecten tussen Utrecht-Hoofddorp, Hoofddorp-Leeuwarden, Utrecht-Leeuwarden.

Eenmalig kreeg ik een popup met een andere vormgeving dan de ‘reguliere’ versie. Toen had ik geen probleem met het accepteren van de voorwaarden.

Weet iemand een oplossing? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 14 maart 2018, 18:05

Hallo geenwifiindetrein en welkom op het NS Serviceforum.

Een bekend probleem: iets wat wij meermaals hebben aangekaart bij de verantwoordelijke afdeling. De kortetermijnoplossing heb ik helaas niet. Ik maak jouw specifieke melding ook bekend. Het lijkt er vooralsnog op dat het toestel/updatespecifiek is en geen beperking is van bepaalde treinen. Bedankt voor het aangeven!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hallo geenwifiindetrein en welkom op het NS Serviceforum.

Een bekend probleem: iets wat wij meermaals hebben aangekaart bij de verantwoordelijke afdeling. De kortetermijnoplossing heb ik helaas niet. Ik maak jouw specifieke melding ook bekend. Het lijkt er vooralsnog op dat het toestel/updatespecifiek is en geen beperking is van bepaalde treinen. Bedankt voor het aangeven!
Badge +3
Zou het lukken via de link http://nstrein.ns.nl of krijg je dan ook dezelfde voorwaardenpagina :?
Ik heb ook last van dit euvel!! Heel vervelend. Hier ook een IPhone en versie 11.3. Ik denk dat het sinds de update naar 11.3 niet meer is gelukt. Zal daar mama mee te maken hebben?
Reputatie 7
Het probleem is bekend Kyra, maar er is ook een 'work-around' totdat we dit probleem getackeld hebben. De laatste update van iOS rijmt niet lekker met onze WiFi, maar het volgende stappenplan zou je hierbij moeten kunnen helpen.

1. Verbind op de normale manier met WiFi in de Trein
2. In de pop-up die getoond wordt, klik op annuleer
3. Klik op de rode tekst, doorgaan zonder verbinding (Op dit punt is de gebruiker wel verbonden met het OBIS netwerk, maar heeft nog geen toegang tot het internet)
4. Open Safari en ga naar nstrein.ns.nl
5. Klik akkoord op de voorwaarden en je kunt gebruik maken van het internet.
Reputatie 1
Het probleem is al minstens drie weken bekend, waarom is er nog geen oplossing?
Reputatie 7
Dat vind ik lastig om te beantwoorden Thor. Blijkbaar is het probleem dermate ingewikkeld dat het langer duurt dan we willen.
Reputatie 1
Dat zou kunnen, dan zou een status update wel fijn zijn.
Dank je wel! De work around werkt.
Thnx voor deze workarround.. ik ga het morgen proberen....
Welkom bij de NS Community, Denzel.

We lezen graag of het verbinden met de Wi-Fi vandaag gelukt is 🙂
Reputatie 1
Het probleem is bekend Kyra,

Is de oplossing ook al bekend?
Hallo Thor89, je reageert op een oud bericht. Dit is inmiddels opgelost inderdaad.

Reageer