beantwoord

WiFi "maak verbinding" knop kapot?

• 16 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 278 Bekeken

Op verschillende trajecten kan ik geen verbinding maken met de NS-wifi. Ik kom dan op het toegangsscherm waarbij ik de voorwaarde moet accepteren, dit doe ik dan ook. Daarna als ik op ‘maak verbinding’ klink gebeurt er niks, de website laadt geen eens verder . Het lijkt net alsof de knop geblokkeerd is terwijl ik wel op alle andere links kan klikken op het toegangsscherm van Internet In de Trein. Hebben meerdere treinreizigers hier last van??

icon

Beste antwoord door Danny NS 16 oktober 2020, 12:29

Hi Jasperwolfs en welkom bij de NS Community!

Er is ons hier zo geen storing mee bekend. Ik wacht inderdaad even af of meerdere reizigers zich melden met dit probleem. Je cookies en cache legen, helpt dat wellicht? Dat is een plek waar je device enkele gegevens en instellingen opslaat. Door dat te verwijderen vraagt je device de nieuwste instellingen op waarmee de kans bestaat dat het dan wel werkt. Mijn excuus dat je tijdelijk geen gebruik kan maken van de WiFi in de trein, hopelijk lost het bovenstaande het voor jou op.

Bekijk origineel

7 reacties

Hi Jasperwolfs en welkom bij de NS Community!

Er is ons hier zo geen storing mee bekend. Ik wacht inderdaad even af of meerdere reizigers zich melden met dit probleem. Je cookies en cache legen, helpt dat wellicht? Dat is een plek waar je device enkele gegevens en instellingen opslaat. Door dat te verwijderen vraagt je device de nieuwste instellingen op waarmee de kans bestaat dat het dan wel werkt. Mijn excuus dat je tijdelijk geen gebruik kan maken van de WiFi in de trein, hopelijk lost het bovenstaande het voor jou op.

Reputatie 5
Badge

Het gebeurt de laatste tijd nogal eens dat in die wagon waar je zit de wifi gewoon niet werkt. Tips: enkel als op de screens OOK de tijden etc. komen, werkt het. Maakte dit zelf enige tijd terug mee dat enkel die reclamefilmpjes werden afgespeeld. Dode of geheel zwarte screens zijn duidelijk zat, maar dit had ik ook niet meteen door. Tip2: het is dan meestal toch niet de hele trein die uitgevallen is, als het essentieel voor je is, loop dan verder naar andere wagon. Of wees zo bijdehand dit eerst te checken voor je neerploft.

Goeie opmerking bahnrider! De trein is opgedeeld in meerdere routers, grote kans dat even verderop je met een router bent verbonden die wel werkt.

Reputatie 7
Badge +3

Op verschillende trajecten kan ik geen verbinding maken met de NS-wifi. Ik kom dan op het toegangsscherm waarbij ik de voorwaarde moet accepteren, dit doe ik dan ook. Daarna als ik op ‘maak verbinding’ klink gebeurt er niks, de website laadt geen eens verder . Het lijkt net alsof de knop geblokkeerd is terwijl ik wel op alle andere links kan klikken op het toegangsscherm van Internet In de Trein. Hebben meerdere treinreizigers hier last van??

Dit probleem bestaat al jaren en is een kwestie van routers regelmatig resetten. Alleen dat gebeurt niet automatisch. Wanneer je geen wifi hebt in een trein kun je dit als je Twitter hebt het best via dat doorgeven met vermelding van traject, trein nummer en tijd.

lol

Die accepteer-knop is een stukje JavaScript logica, dat is al sinds jaar en dag horror. Je krijgt niet direct feedback, maar soms springt hij na 15+ seconden alsnog door. Je krijgt het portaal wel, dat is an sich goed nieuws. Als je routers, wat dat in deze context ook moge zijn, zou moeten herstarten klinkt het als een heel ander probleem 🤔 Maar waarschijnlijk wordt de term router hier misbruikt haha

Inderdaad de knop die niet reageert.

Duidelijke taal, dank voor de bevestiging. Ik heb er niet meer aan gedacht eens verder te kijken als ik in een trein zit :grinning:

Reageer