WiFi met iOS 11.3 doet het niet meer na update

• 26 april 2018
  • 36 reacties
  • 10779 Bekeken

@ Miriam NS . Ik ga het volgende week proberen . Ik ondervind nog steeds problemen om op WiFi te komen . Het lukt vrijwel niet meer . Dit kost mij databundel. Gisteren een nieuwe iOS update ( op mijn iPhone 7+) geïnstalleerd . Geen verbetering .
Is er zicht op een structurele oplossing ?
groeten, Robert

36 reacties

Badge +3
Diverse berichten op Twitter dat verbinden met WiFi niet meer werkt op Apple apparatuur.

Je krijgt keurig de nstrein.ns.nl pagina met je trein te zien maar na het aanvinken van de voorwaarden ga je terug naar dezelfde pagina.

Zie hier en er was ook iemand met een filmpje, dat is deze. Op zijn iPhone werkte het wel maar de iPad zegt NO dus :(

Ik zie in dat filmpje wel een melding over JavaScript dat aan moet staan :?
Bedankt voor het aangeven, Robert B! Lastig dat dit daarom fout gaat. Ik geef het meteen door aan de verantwoordelijke afdeling.
Ik heb sinds de eerste beta van iOS 11.3 hier ook al last van, dit is een tijdelijke oplossing:

- Ga naar Instellingen > Wifi
- Tik op (i) bij het “Wifi in de trein”-netwerk
- Schakel “Log automatisch in” uit
- Ga in Safari naar nstrein.ns.nl

Ik heb een gevoel dat dit komt doordat de knop werkt met target=“_blank”, hoogstwaarschijnlijk ondersteunt de login popup van iOS dit niet meer. Dit is een wilde gok, maar ik zal het de eerstvolgende treinreis proberen uit te vogelen.

Met vriendelijke groet,
Timon
Badge +3
Klasse Timon, want die target=_blank" opent natuurlijk een nieuwe tab en daarom gaat het in Safari (of andere browser) prima uiteraard!

MAar browser tabs die met elkaar gaan communiceren is gevaarlijk en ongewenst. Dan liever met session cookies werken.

Overigens werkt op mijn laptop (Windows 10) bijv. www.nu.nl ook niet meer goed in Chrome. Die blijft maar verversen zodat je niets kan lezen. Onder Windows 7 gaat het goed.
Ook bij mij hetzelfde probleem . De tijdelijke oplossing van Timon heeft eenmalig ( erg) goed gewerkt. Heeft Iris NS al een oplossing van haar collega’s ontvangen ? Met vriendelijke groeten, Robert
Badge +3
het probleem is iOS 11.3 specifiek maar er wordt aan gewerkt.

Een andere workaround vind je hier.

Automatisch inloggen mag dan aan blijven staan. Dus dan in feite gewoon de pagina waar het mis gaat weg klikken en in Safari naar nstrein.ns.nl gaan (daar werkt het wel).
Reputatie 7
Twaalf uur later bedank ik je nog even voor het verwijzen naar dat topic Robert! 🙂
Bedankt voor de tip van de workaround @Robert B en @Thomas NS . Op mijn eerstvolgende treinreis ga ik deze workaround proberen . Hopelijk vindt NS snel een oplossing
Badge +3
Simpelste methode:

- Tik op Annuleer (rechtsboven) en eventueel de rode tekst.
- Open Safari en surf (indien je een blanco pagina krijgt) naar een willekeurige website.
- Je komt automatisch op nstrein.ns.nl en kan de voorwaarden accepteren.
@Robert B bedankt voor je advies maar het werkte bij mij niet . Ik kreeg de melding : server niet gevonden . Het goede nieuws is dat ik weer WiFi heb in de trein . Via de “ normale “ weg . Kennelijk heeft de NS het probleem kunnen verhelpen . @Thomas NS Waarvoor dank .
Hallo, bij mij werkt dat helemaal niet. Ik kan niet naar nstrein.ns.nl
Wat kan ik proberen?
Alvast bedankt!
Badge +3
Wellicht moet je https://nstrein.ns.nl tikken of juist geen https maar http, en vooral geen www ervoor!

In ieder geval zal je eerst die melding in het rood "doorgaan zonder verbinding" moeten aanklikken (als je die krijgt) om toch verbonden te blijven met het 'intranet' van de trein.

Een willekeurige pagina openen in Safari (zoals www.google.nl) zou je dan alsnog door moeten verwijzen naar de juiste nstrein.ns.nl pagina, waar je de voorwaarden alsnog kunt accepteren.

De vraag is natuurlijk of je bij het verbinden sowieso wel de pagina te zien kreeg in welke trein je zit en zo? Anders is de Wi-Fi stuk en gaat het ook andere mensen niet lukken.
Dus dat blijkt dat het probleem is niet opgelost
Robert, bedankt!
Ik alle stappen gevolgd maar ik krijg geen internet. Als ik naar nstrein.ns.nl in Safari ga, krijg ik gewoon een bericht safari coudnt open this server
Badge +3
De pagina nstrein.ns.nl is alleen op te vragen als je verbinding hebt met de Wi-Fi in de trein, OOK als je de voorwaarden voor het gebruik van internet nog niet geaccepteerd hebt.

Je bent dus op het moment dat je die foutmelding krijgt niet verbonden via Wi-Fi maar via 4G.

Het ligt er touwens ook aan in welk type trein je zit. Nieuwere treinen hebben een andere inlogpagina, die probleemloos zou moeten werken zonder omwegen.
Diverse berichten op Twitter dat verbinden met WiFi niet meer werkt op Apple apparatuur.

Je krijgt keurig de nstrein.ns.nl pagina met je trein te zien maar na het aanvinken van de voorwaarden ga je terug naar dezelfde pagina.

Ja heel irri. Dit heb ik ook vermeld in het 'wifi' topic. Morgen maar weer es proberen. Ten overvloede: uiteraard telefoon uit-en aangezet ed.
Zie hier en er was ook iemand met een filmpje, dat is deze. Op zijn iPhone werkte het wel maar de iPad zegt NO dus :(

Ik zie in dat filmpje wel een melding over JavaScript dat aan moet staan :?
@Yuliya Vervelend dat het stappenplan voor jou niet werkt. Heb je inmiddels al een oplossing gevonden?
Geen WiFi. Help. Nu van Groningen naar.....Niets helpt!
@Miriam ik heb geen oplossing gevonden en vandaag reis ik weer naar mijn werk en kan niet verbinden met WiFi in de trein
Heb je ook al geprobeerd verbinding te maken met nstrein.ns.nl terwijl de mobiele gegevens van je telefoon uitstaan, Yuliya?
Goedemorgen! De workaround heeft bij mij 1 dag gewerkt . We zijn nu een ongeveer week verder en ik heb nog steeds geen WiFi verbinding . Heeft de NS inmiddels een oplossing ? Groeten, Robert
Heb je ook al geprobeerd verbinding te maken met nstrein.ns.nl terwijl de mobiele gegevens van je telefoon uitstaan, Yuliya?

Ik wel. Hielp niet
Erg vervelend dat meerdere van jullie hier nog hinder van hebben. Ik ga eens even contact opnemen met de betreffende afdeling om na te gaan of hier misschien een oplossing voor is. Jullie horen nog van mij!
Ik heb een terugkoppeling ontvangen. De workaround werkt nog wel als het goed is. Zouden jullie eens willen proberen om het netwerk te 'vergeten' en de cache te legen? Als daarna de workaround wordt toegepast zou er verbinding moeten zijn met het netwerk.
Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn!

Reageer