beantwoord

wifi NS 8659 - 20/9/2021

• 20 September 2021
  • 20 reacties
  • 303 Bekeken

Jammer en ggrrmmbbll. Doet de wifi het in NS 8569 niet. Ik weet niet wat er aan te doen is. De kondukteur kan het aanzetten van de wifi kennelijk niet beïnvloeden. Waarom is het zo moeilijk? Komt in mijn beleving de laatste maanden steeds vaker voor. Wel goede sier maken op de website, presteren is wat anders.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 20 September 2021, 11:23

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4

NS moet hiervoor betalen en er zijn mensen die probeerden te streamen. Dan werd alles weggedrukt voor anderen dan zij en NS knijpt nu de verbinding af. De kosten werden veel te hoog. In principe kan er nog wat worden gemaild, geappt en is een licht gebruik van de browser mogelijk. Maken er te veel mensen gebruik van, dan valt het in de praktijk uit. Verder kunnen er nog gewoon storingen zijn. De treinen bewegen, en rijden van paal naar paal.

Het is geen compleet Internet. Als u dat wilt, kunt u beter een 4G-abonnement nemen. Vrijwel alle reizigers die wat meer capaciteit nodig hebben, doen dat inmiddels.

Het is niet zo moeilijk om het uit te breiden, het is gewoon veel te duur. De betalende reiziger moet dat ophoesten en om weinig opleverende studenten nu aan streamende filmpjes te helpen gaat ook wat ver. Prima dat ze dat willen, ik snap dat echt wel,  maar dat mag dan  op eigen kosten. Grrmbdbl naar mensen die streamen en veel verbruiken ten koste van anderen, lijkt me meer op zijn plaats.

Het is een beperkte, maar gratis service. In België redeneert men dat mensen die dat willen het abonnement zelf maar moeten kopen, bijvoorbeeld.

Beste Thom, lang verhaal maar u gaat niet in op klacht van TS. Deze doet melding van niet werkende wifi in genoemd treinstel. Daar komt bij dat NS aangeeft bij het plannen van een treinreis dat er wifi is, dit moeten ze dan ook waarmaken. 

Bedankt voor je melding, Kees Luteijn. Ik heb dit doorgezet. Hopelijk merk je snel verbetering.

Reputatie 7
Badge +3

Beste Thom, lang verhaal maar u gaat niet in op klacht van TS. Deze doet melding van niet werkende wifi in genoemd treinstel. Daar komt bij dat NS aangeeft bij het plannen van een treinreis dat er wifi is, dit moeten ze dan ook waarmaken. 

Uw doet uw naam eer aan,  maar er zijn grenzen aan de kosten van dit extraatje dat je ook gewoon zelf kunt aanschaffen bij je provider. Er is ook geen gratis koffie in de trein. 

Reputatie 7
Badge +3

Bij NS betaal je voor een reis van A naar B. WiFi is een leuk en handig extraatje maar als het om welke reden dan niet werkt dan is dat vervelend maar niet meer dan dat.

Er zijn nog steeds treinen die helemaal geen WiFi hebben.

Uw doet uw naam eer aan,  maar er zijn grenzen aan de kosten van dit extraatje dat je ook gewoon zelf kunt aanschaffen bij je provider. Er is ook geen gratis koffie in de trein. 

Gratis koffie zie ik ook nergens staan als faciliteit in de trein. Wifi daarentegen wel, dan dus ook leveren. 

Gratis koffie zie ik ook nergens staan als faciliteit in de trein. Wifi daarentegen wel, dan dus ook leveren. 

Precies dat dus. De NS claimt in de reclames en in de reisplanner dat het er is en maakt er mooie sier mee. Dan moet je ook zorgen dat het werkt. Dat jullie het minder nuttig vinden en liever zien dat de NS hier geen geld aan uit geeft mag natuurlijk, maar zolang de NS claimt dat er WIFI in de trein beschikbaar is moeten ze ook zorgen dat het werkt.

Reputatie 7
Badge +3

Het moet natuurlijk werken. Maar persoonlijk heb ik liever een trein met niet-werkende WiFi die wel rijdt dan een trein met werkende WiFi die niet rijdt.

Badge

Tja toch wel heel spijtig dat de Hc niet boven het plafond even de router wilde herstellen mits het in zijn macht lag om dat te doen d.m.v. een reset en dat het niet iets technisch was. Mogelijk dat deze vergeten was vanmorgen ook zijn/haar trapje mee te nemen zodat ze er bij konden.

Volgende keer zo'n trein zonder wifi maar uit de dienst halen zodat deze meteen voor reparatie kan en dan de reizigers maar een half uur laten wachten op de volgende trein want zonder wifi rijden kan natuurlijk niet in deze tijd …… :sunglasses:

Gelukkig hebben we hier Rizana die de trein aangemeld heeft voor de controle/reparatie van de wifi.

Ach, niet iedere reiziger kan natuurlijk inschatten wat de werkzaamheden zijn in zo’n geval. Het had ook prima een stotz omzetten o.i.d. kunnen zijn natuurlijk.

Badge

Ach, niet iedere reiziger kan natuurlijk inschatten wat de werkzaamheden zijn in zo’n geval. Het had ook prima een stotz omzetten o.i.d. kunnen zijn natuurlijk.

Helaas staat er geen vermelding van wifi bij de zekeringen in de trein dus dan wordt het gokken :D

Zover zijn jij en ik inderdaad, maar ik vond je reactie wat lomp tegenover mensen die geen idee hebben wat de handelingen zijn natuurlijk. De fix van de gemiddelde gebruiker thuis is immers ook puur stekkertje trekken, kan me voorstellen dat men denkt dat het in de trein ook een schakelaar is die treinpersoneel even kan bedienen.

Badge

Mijn reactie was sarcastisch bedoeld :grinning: dacht dat dat wel duidelijk was aangezien een trappetje niet tot de standaard uitrusting behoort.

Reputatie 7
Badge +3

Helaas staat er geen vermelding van wifi bij de zekeringen in de trein dus dan wordt het gokken :D

Dan doe je ze toch allemaal? Eentje zal dan vast wel de goede zijn. :laughing:  

Reputatie 6
Badge +1

Nu ik zelf de laatste tijd wat op reis ben en her en der ook probeer wat van de wifi mee te pakken:

excellent; DK, overal en snel, trein en banegaard. IN alle kleinere plaatsen is een 7-11 ´gemaksshop´ (denk aan AH toGo) met DSB service en je kan er ook zelf achter een computer je reis bestellen en eventueel billed drykker. Hoewel er ook een landelijke chipkaart=rejsekort is, heeft in de trein zeker 80/90% van de klanten het op de smartefone. EN konduktoren komt echt langs na elke stop ´ ny pastigende?´

beperkt, maar als het er is goed; DE (enkel ICE, NIET die ouwe IC, her en der wat lokaaltjes, ook prima in vrijwel alle grote BHFe). En dat is -helaas- wel nodig ook gezien de enorme gigantische hoeveelheid Verspaetung/Zugausfall en nog meer reisende-ongemak.

het was goed/prima, maar ik heb enkel de RailJet benut: AT

zoeken, proberen, omwegen vinden; FR. In de trein enkel TGV en sommige splinternwe lokale stellen. In TGV wordt je buitenlands nr altijd eerst verworpen, maar met een omweg via chatbot moet je melden dat je een billet etranger hebt en dan kan het-je moet wel opgeven tot hoever je gaat

Op les gares: buitenlands nr wordt altijd verworpen

Opmerkelijk gezien bovenstaande: de allernwste treinen die Paris-Normandie rijden hebben een uitsparing in de hoofdsteun voor je met rekband, waarin je precies die smarte fone kan plaatsen en dus-tja, dan kan je niks anders doen als filmpjes kijken, toch? Maar daar zijn geen studenten die gratis reizen-hoewel er van de zomer wel een uitzonderlijk goedkope soort juniortoer was (heel FR 1 maand voor 29 of 39 eur-enkel non -TGV)

BE; is er wel in nieuwe treinen en op grote staties, maar je moet ook nog van alles opgeven, incl @mail en dat gaf ik maar op.

Badge

Dan doe je ze toch allemaal? Eentje zal dan vast wel de goede zijn. :laughing:  

Een goede collega heeft me dat ooit afgeraden omdat je dan risico loopt op stranden met je trein. :rofl:  Dus ik zit alleen aan zekeringen waarvan ik weet dat het op dat moment geen kwaad kan.

Reputatie 7
Badge +3

Ja maar dan is er wel wifi, en dat is toch veel belangrijker dan dat de trein rijdt?? :rofl: Wat moet je in hemelsnaam doen in een trein zonder wifi? Naar buiten kijken? Een boek lezen? (zeg ik terwijl ik vorige week weer een halve boekenplank aan boeken heb besteld). :grin:

Reputatie 6

Ja hoor eens even, ik wil gewoon wifi als ik in de trein zit.

Reputatie 6
Badge

Zomaar een idee:
Valt dat niet onder OBIS? Want die heeft wel Stotzen.

Maar ik snap ook het punt dat je niet zomaar aan Stotzen moet zitten tijdens de actieve dienst.

Natuurlijk hangt het achter een automaat, maar het is niet iets op zelf aan te gaan rommelen. 

Reageer