beantwoord

Wifi op telefoon

Mijn wifi in de trein heeft het altijd gedaan op mijn vorige mobiel. Sinds kort heb ik een nieuwe telefoon ( Samsung Galaxy J5, die verder prima werkt). Echter wanneer ik verbinding wil maken met de wifi in de trein, komt wel de ''accepteer de gebruikersvoorwaarden'' in beeld. Als ik die dan aanklik en op volgende druk, komt er in plaats van de pagina, 'je hebt nu verbinding'', telkens dezelfde pagina in beeld waar ik de gebruikersvoorwaarden moet accepteren. Die pagina lijkt zich maar te herladen, maar een verbinding komt niet tot stand..
Weten jullie hoe dit komt?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 9 juni 2016, 18:24

@Lauren
Staat er een plugin of een optie aan in de browser die de werking van die pagina kan belemmeren? Ik weet zo niet waar die pagina precies gebruik van maakt, maar in het algemeen kunnen zulke verschijnselen wel voorkomen als javascript of cookies geblokkeerd worden.
Bekijk origineel

16 reacties

Ha Laura,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het bekeken, maar dit helpt me niet veel verder
de stap: ''Follow the directions on the authentication page to connect to the public network.'' onder Can not connect to a public WIFI, kan dus niet, omdat de pagina blijft herladen op het moment dat ik de gebruiksvoorwaarden accepteer en op volgende of akkoord druk..
Jammer, Lauren. Ik heb het nagevraagd bij en ik kom er z.s.m. op terug. Misschien kan het nog helpen om het via een andere browser te proberen?
@Lauren
Staat er een plugin of een optie aan in de browser die de werking van die pagina kan belemmeren? Ik weet zo niet waar die pagina precies gebruik van maakt, maar in het algemeen kunnen zulke verschijnselen wel voorkomen als javascript of cookies geblokkeerd worden.
Bedankt voor je toevoeging, Pe_pe 🙂
Hallo, heeft iemand inmiddels al ontdekt wat er aan te doen is? Ik heb hetzelfde probleem als Lauren met mijn Samsung J5. Dank alvast
Om de verbinding tot stand te brengen en te onderhouden, moet er een connectie opgezet worden tussen de telefoon en de systemen in de trein. Hiervoor gebruikt de browser javascript. Het kan zijn dat een optie in de browser het opzetten van de connectie met WiFi in de trein blokkeert. We hebben ook nog niet vernomen of het Lauren inmiddels wel is gelukt om verbinding te krijgen.
Voor een computerleek als ik, klinkt bovenstaand bericht als abracadabra. Wat ik eruit kan opmaken is dat je vermoedt dat er een optie in mijn browser de verbinding blokkeert. Ik heb al eerder gecontroleerd of mijn telefoon een bepaalde browser blokkeert (waaronder javascript). Dit was niet het geval. Dus al zou bovenstaande constatering waar zijn, daarmee heb ik het nog niet verholpen. Heb jij een idee hoe ik het kan verhelpen (aangezien het bij andere telefoons geen probleem oplevert)?
Alweer geen Wifi in de trein mijn MB's vliegen er uit dit is de zoveelste reis zonder Wifi(Amsterdam- Nijmegen 9.53!!!!!
Heb een Iphone 5s
Dat is vervelend Inge2022. Waar in het proces gaat dit mis? Kun je bijvoorbeeld wel de voorwaarden accepteren?
Er wordt gezocht tandwieltje draait maar vindt niks. Geen log in geen voorwaarden gewoon niks o,o nada!!
@Inge2022

Hebt u geprobeerd om in de browser naar www.nstrein.ns.nl te gaan?
Hey, Ik heb hetzelfde probleem als @Lotte Evers (ook een Samsung J5). Zo te zien nog geen oplossing voor?
Ik ga dit intern aankaarten Kelsey. Het lukt je in geen enkele trein om verbinding te maken met wifi?
Zie bij topic : "Geen wifi verbinding met samsung j5 2016".
Welkom op het NS serviceforum Lauren!

Wat vervelend om te lezen dat het niet lukt om verbinding te maken met de WiFi. Heb je al op deze pagina gekeken? Ik zou je willen adviseren dat eens te proberen en ik lees graag of dit helpt.

Reageer