beantwoord

Wifi werkt niet

Ik krijg melding: net::ERR_ADDRESS_UNREACHABLE Dit is in meerdere treinen vandaag en gisteren. Wifi vergeten of vliegtuigmodus aan en uit zetten helpt niet.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 2 juli 2019, 11:39

Goedemorgen CasZel en welkom bij de NS Community!

Balen om te lezen dat je problemen had met het verbinding maken met het netwerk. Ik veronderstel dat je op dit moment al niet meer in de betreffende trein zit, dus of ik je nog kan helpen weet ik niet zeker. Wat je in zo'n situatie in ieder geval nog kan proberen is de cookies van je browser verwijderen, mogelijk dat daar het probleem zit. Handmatig navigeren naar nstrein.ns.nl heb je al geprobeerd vermoed ik.

Het kan natuurlijk ook voorkomen dat er een storing gaande is in de trein met het netwerk. Had ik zelf laatst ook. In dat geval kun je ons het beste een berichtje sturen via Twitter met het treinstelnummer en de situatie. Een foto van een reisinformatiescherm kan ook helpen, gezien er bij een storing doorgaans een specifieke statische afbeelding wordt getoond, die specifiek is voor het type storing.
Bekijk origineel

13 reacties

Goedemorgen CasZel en welkom bij de NS Community!

Balen om te lezen dat je problemen had met het verbinding maken met het netwerk. Ik veronderstel dat je op dit moment al niet meer in de betreffende trein zit, dus of ik je nog kan helpen weet ik niet zeker. Wat je in zo'n situatie in ieder geval nog kan proberen is de cookies van je browser verwijderen, mogelijk dat daar het probleem zit. Handmatig navigeren naar nstrein.ns.nl heb je al geprobeerd vermoed ik.

Het kan natuurlijk ook voorkomen dat er een storing gaande is in de trein met het netwerk. Had ik zelf laatst ook. In dat geval kun je ons het beste een berichtje sturen via Twitter met het treinstelnummer en de situatie. Een foto van een reisinformatiescherm kan ook helpen, gezien er bij een storing doorgaans een specifieke statische afbeelding wordt getoond, die specifiek is voor het type storing.
Nu had ik vanmorgen prima verbinding in de eerste trein, maar in de tweede trein en nu de eerste trein weer terug is het panne. Deze keer komt de verbinding niet tot stand met ERR_NAME_NOT_RESOLVED als boodschap. Trein van Den Haag naar Utrecht, treinstel 4237.
Zelfde probleem maar nu naar Den Haag treinstel 4201.
Nu werkt het weer wel. Het probleem zit denk ik in de overgang van trein naar trein. De wifi signaal ontvanger lijkt verward te raken door de wissel in wifi provider die erg op de vorige lijkt, maar niet hetzelfde is. Is er ooit over gedacht elke trein een ander nummer te geven?
Je weet nu wel hoe je ervoor moet zorgen dat het wel lukt toch? 🙂
Nee, elke keer krijg ik een andere foutmelding. Vandaag is het dat ik geen ip adres kan krijgen. Nstrein.ns.nl geeft geen pagina weer als ik er heen surf. Cookies en browsgeschiedenis gewist, vliegtuigmodus en netwerk vergeten geprobeerd, maar de problemen blijven.
Wederom geen IP. Treinstel 9508. Hij maakt geen verbinding. Het inlogscherm verschijnt niet.

Dit is de boodschsp als ik naar nstrein.ns.nl ga:

Deze site is niet bereikbaar

Het IP-adres van de server van nstrein.ns.nl kan niet worden gevonden.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Opnieuw laden
Reputatie 6
Al eens aan 4G gedacht. Zoveel sneller en altijd werkend. WiFi in de trein is maar een gratis extraatje. Wees niet afhankelijk van anderen.
Verder zijn er gewoon dingen welke je beter niet via openbare WiFi kunt doen.
Dag Abbey, ja dat heb ik als het niet werkt. Sinds het onderdeel is van de service echter zou ik graag willen dat het een stuk beter zou werken.
Vorige week ging het een paar dagen goed. Vandaag is dit de foutmelding (treinstel 9591):

https://Webpagina niet beschikbaar

De webpagina op http://www.nstrein.ns.nl/?loginurl=http%3a%2f%2fwww.nstrein.ns.nl%2f%3fres%3dnotyet%26uamip%3d10.87.0.1%26uamport%3d3990%26challenge%3da388b20a587be957d7b91363d51eb56f%26called%3d02-C0-DE-01-01-01%26mac%3dC4-93-D9-EB-9B-57%26ip%3d10.87.2.232%26nasid%3d9591%26sessionid%3d5d2c99c100000024%26userurl%3dhttp%253a%252f%252fwww.samsung.com%252f%26md%3d5E2F7AFC1830ED3536E681E1486E3541kan niet worden geladen vanwege het volgende:
net::ERR_CONNECTION_REFUSED
In treinstel 9549 werkt het wel. (Ook maar eens een positieve er tussen zetten.)
Ik waardeer het ten zeerste dat je de moeite neemt om deze fouten telkens door te geven, CasZel, maar zoals ik in mijn eerdere bericht heb aangegeven kun je hierover het beste een Tweet sturen. Indien er werkelijk een storing is, is het hierbij namelijk van belang dat we de storing zo snel mogelijk na constatering doorgeven, zodat het ook direct opgelost kan worden. Via de Community kan er vrij veel tijd zitten tussen het plaatsen van je bericht en het moment dat we zo'n bericht oppakken, waardoor de melding weinig tot geen nut meer kan hebben. Via Twitter reageren we over het algemeen binnen het kwartier, waardoor een melding dus ook vrij snel bij IT kan worden doorgegeven.

Ik heb je constatering van treinstel 9591 bij deze alsnog doorgegeven, maar in hoeverre het nu nog veel verschil maakt weet ik niet.

Wel fijn om te lezen dat het internet werkte in treinstel 9549. 🙂

Reageer