beantwoord

Wifi werkt niet, alle mogelijkheden geprobeerd

  • 16 september 2019
  • 12 reacties
  • 343 Bekeken

Het verbinden met WiFi lukt niet, ik krijg geen popup. Als ik vervolgens naar nstrein.ns.nl ga lukt het ook niet en via Google.nl ook niet. Ik bevind mij nu in treinstel 8646, intercity van Heerlen naar Enkhuizen. Ik heb een lange afstand af te leggen meerdere malen per week en loop steeds vaker tegen dit probleem aan.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 16 september 2019, 16:35

Er zijn in dat geval een aantal acties die je kunt proberen, waardoor het mogelijk wordt opgelost. Zelf navigeren naar nstrein.ns.nl is daar een van (wat je al hebt geprobeerd), maar je kunt ook proberen om de cookies van je browser te verwijderen, of vliegtuigmodus aan en uit te zetten (dat laatste werkt bij mij zelf wel eens).

Mocht dit allemaal niet helpen dan kunnen we proberen om het netwerk te laten resetten, daarvoor hebben we dan het treinstelnummer nodig, zo dicht mogelijk bij het moment waarop je de problemen ondervond. In zo'n situatie kun je dat het beste sturen via een Tweet, gezien we die doorgaans het snelste oppakken.
Bekijk origineel

12 reacties

Hallo Danoontjepower en welkom bij de NS Community,

Begrijp ik goed dat je de WiFi wel ziet? Krijg je wel verbinding op andere trajecten?
Ik zit niet zo regelmatig op andere trajecten. Soms lukt het wel soms niet maar de afgelopen week en vandaag niet. Ik zie wifi, ik verbind, maar kan niet bij het voorwaarden scherm komen en dus ook niet gebruik maken van de WiFi.
Er zijn in dat geval een aantal acties die je kunt proberen, waardoor het mogelijk wordt opgelost. Zelf navigeren naar nstrein.ns.nl is daar een van (wat je al hebt geprobeerd), maar je kunt ook proberen om de cookies van je browser te verwijderen, of vliegtuigmodus aan en uit te zetten (dat laatste werkt bij mij zelf wel eens).

Mocht dit allemaal niet helpen dan kunnen we proberen om het netwerk te laten resetten, daarvoor hebben we dan het treinstelnummer nodig, zo dicht mogelijk bij het moment waarop je de problemen ondervond. In zo'n situatie kun je dat het beste sturen via een Tweet, gezien we die doorgaans het snelste oppakken.
Oke, bedankt! Vliegtuigmodus al geprobeerd maar dat werkte niet. Cookies zal ik ook eens proberen.

WiFi werkt hier totaal niks! Ik heb allerlei geprobeerd en elke keer zegt “unable to join the network WiFi in de trein”.  Ik heb ook cookies verwijdert en werkt niks! Ik zit momenteel in de trein vanuit Groningen naar Utrecht. Ik baal stekker. Echt niet normaal! Ik verplaatst ook naar andere plek en werkt niks! Hoe gaan jullie (NS) dan oplossen? Ik merk wel vaak als ik in de trein zit en vaak werkt niet met WiFi in de trein. Echt hopeloos!

Hi Snoopyfreak en welkom op onze NS Community. Heb je bovenstaand advies ook al opgevolgd? En is het druk in de trein?

Hi Snoopyfreak en welkom op onze NS Community. Heb je bovenstaand advies ook al opgevolgd? En is het druk in de trein?

Heb alles geprobeerd. Niks werkt! Nu wel druk in trein. Maakt niet uit als de trein druk is, werkt wel vaak. Maar vandaag niet! Totaal niks! 👎

Dus, om dingen uit te sluiten, verbind je met het netwerk, ga je naar nstrein.ns.nl, vink je aan dat je akkoord gaat en dán gaat het mis? Of eerder al? En heb je een screenshot van wat je ziet? Of een foto ervan in ieder geval? :)

Dus, om dingen uit te sluiten, verbind je met het netwerk, ga je naar nstrein.ns.nl, vink je aan dat je akkoord gaat en dán gaat het mis? Of eerder al? En heb je een screenshot van wat je ziet? Of een foto ervan in ieder geval? :)

Ook geprobeerd en niks. 

 

Reputatie 5
Badge

begin 'ns met gewoon logisch nadenken.

Zit je in een trein waar WiFi wel wordt aangeboden?

Zo ja-zijn er andere reizigers in dezelfde wagon die wel toegang hebben?

Tip: als die screens helemaal statisch zijn en geen treininfo tonen, dan ligt de WiFi in de hele trein eruit. Dan moet je dus via je provider op je tegoed of abo aansluting zoeken.

Als dat allemaal wel in orde is- je smartfone uitzetten en dan weer aan zodat ie opnw de beschikbare kanalen gaat afzoeken.

Dankjewel! Is je iPhone ingesteld een vast IP adres af te dwingen? Anders zou je kunnen proberen hem op statisch te zetten.

Dan staat er onder 'configureer IP adres’ handmatig. Dan dien je hem op automatisch in te stellen. Dan zou het moeten werken!

Badge +3

Geven de schermen in de trein wel actuele info? Zo niet, dan kan je via Twitter @NS_online het treistelnummer doorgeven zodat ze de boel een reset kunnen geven.

Gebeurt de laatste tijd nogal regelmatig, bij mij onlangs in 3 van 4 treinen geen of maar ‘half’ verbinding. Dan zie je dus wel wat info over je trein maar zonder opmaak, waardoor je de voorwaarden voor internet niet kunt accepteren.

Zoek vooral ook op https://community.ns.nl/search?q=wifi%20werkt%20niet

Reageer