Wifi werkt niet, alle mogelijkheden geprobeerd | NS Community
beantwoord

Wifi werkt niet, alle mogelijkheden geprobeerd

  • 16 September 2019
  • 27 reacties
  • 14665 Bekeken

Het verbinden met WiFi lukt niet, ik krijg geen popup. Als ik vervolgens naar nstrein.ns.nl ga lukt het ook niet en via Google.nl ook niet. Ik bevind mij nu in treinstel 8646, intercity van Heerlen naar Enkhuizen. Ik heb een lange afstand af te leggen meerdere malen per week en loop steeds vaker tegen dit probleem aan.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 16 September 2019, 16:35

Bekijk origineel

27 reacties

Hallo Danoontjepower en welkom bij de NS Community,

Begrijp ik goed dat je de WiFi wel ziet? Krijg je wel verbinding op andere trajecten?
Ik zit niet zo regelmatig op andere trajecten. Soms lukt het wel soms niet maar de afgelopen week en vandaag niet. Ik zie wifi, ik verbind, maar kan niet bij het voorwaarden scherm komen en dus ook niet gebruik maken van de WiFi.
Er zijn in dat geval een aantal acties die je kunt proberen, waardoor het mogelijk wordt opgelost. Zelf navigeren naar nstrein.ns.nl is daar een van (wat je al hebt geprobeerd), maar je kunt ook proberen om de cookies van je browser te verwijderen, of vliegtuigmodus aan en uit te zetten (dat laatste werkt bij mij zelf wel eens).

Mocht dit allemaal niet helpen dan kunnen we proberen om het netwerk te laten resetten, daarvoor hebben we dan het treinstelnummer nodig, zo dicht mogelijk bij het moment waarop je de problemen ondervond. In zo'n situatie kun je dat het beste sturen via een Tweet, gezien we die doorgaans het snelste oppakken.
Oke, bedankt! Vliegtuigmodus al geprobeerd maar dat werkte niet. Cookies zal ik ook eens proberen.

WiFi werkt hier totaal niks! Ik heb allerlei geprobeerd en elke keer zegt “unable to join the network WiFi in de trein”.  Ik heb ook cookies verwijdert en werkt niks! Ik zit momenteel in de trein vanuit Groningen naar Utrecht. Ik baal stekker. Echt niet normaal! Ik verplaatst ook naar andere plek en werkt niks! Hoe gaan jullie (NS) dan oplossen? Ik merk wel vaak als ik in de trein zit en vaak werkt niet met WiFi in de trein. Echt hopeloos!

Hi Snoopyfreak en welkom op onze NS Community. Heb je bovenstaand advies ook al opgevolgd? En is het druk in de trein?

Hi Snoopyfreak en welkom op onze NS Community. Heb je bovenstaand advies ook al opgevolgd? En is het druk in de trein?

Heb alles geprobeerd. Niks werkt! Nu wel druk in trein. Maakt niet uit als de trein druk is, werkt wel vaak. Maar vandaag niet! Totaal niks! 👎

Dus, om dingen uit te sluiten, verbind je met het netwerk, ga je naar nstrein.ns.nl, vink je aan dat je akkoord gaat en dán gaat het mis? Of eerder al? En heb je een screenshot van wat je ziet? Of een foto ervan in ieder geval? :)

Dus, om dingen uit te sluiten, verbind je met het netwerk, ga je naar nstrein.ns.nl, vink je aan dat je akkoord gaat en dán gaat het mis? Of eerder al? En heb je een screenshot van wat je ziet? Of een foto ervan in ieder geval? :)

Ook geprobeerd en niks. 

 

Reputatie 7
Badge +1

begin 'ns met gewoon logisch nadenken.

Zit je in een trein waar WiFi wel wordt aangeboden?

Zo ja-zijn er andere reizigers in dezelfde wagon die wel toegang hebben?

Tip: als die screens helemaal statisch zijn en geen treininfo tonen, dan ligt de WiFi in de hele trein eruit. Dan moet je dus via je provider op je tegoed of abo aansluting zoeken.

Als dat allemaal wel in orde is- je smartfone uitzetten en dan weer aan zodat ie opnw de beschikbare kanalen gaat afzoeken.

Dankjewel! Is je iPhone ingesteld een vast IP adres af te dwingen? Anders zou je kunnen proberen hem op statisch te zetten.

Dan staat er onder 'configureer IP adres’ handmatig. Dan dien je hem op automatisch in te stellen. Dan zou het moeten werken!

Badge +3

Geven de schermen in de trein wel actuele info? Zo niet, dan kan je via Twitter @NS_online het treistelnummer doorgeven zodat ze de boel een reset kunnen geven.

Gebeurt de laatste tijd nogal regelmatig, bij mij onlangs in 3 van 4 treinen geen of maar ‘half’ verbinding. Dan zie je dus wel wat info over je trein maar zonder opmaak, waardoor je de voorwaarden voor internet niet kunt accepteren.

Zoek vooral ook op https://community.ns.nl/search?q=wifi%20werkt%20niet

Ik heb ook sinds een paar weken geen WiFi meer. Ik heb de ns-cookies al verwijderd (of moet ik ze allemáal verwijderen, ook die van Google), vliegtuigmodus, naar die website van nstrein.ns.NL gaan werk niet (ook niet met mobiel internet trouwens).

Ik had al een tijdje dat ie niet automatisch dat aanvinkscherm gaf maar dat ik daar zelf via Safari naartoe moest, maar dat werk nu ook niet meer. Geen statische schermen in de trein dus internet zou het moeten doen. Wat gaat hier mis?

Heb je alle tips geplaatst in dit topic ook al geprobeerd? Hebben andere reizigers er in de treinen waar je in zit ook last van?

Reputatie 7
Badge +4

Overweeg een 4G-abonnement. Dat werkt. Bovendien kunt u dan het Internet gebruiken zoals u  gewend bent. Wifi in de trein is een afgeknepen verbinding, maar wel bruikbaar voor e-mail en wat browsen.

Badge +3

nstrein.ns.nl is grotendeels vervangen door een nieuwer ‘portaal’, en werkt sowieso hooguit via het Wi-Fi netwerk van de trein zelf.

Het ligt blijkbaar aan mijn eigen telefoon want met m’n werktelefoon doet hij het wel...

WiFi doet het in de NS-treinen niet altijd, maar overwegend wel op m’n telefoon. Ik zit momenteel echter in de trein tussen Leeuwarden en Rotterdam en daar werkt ‘ie nu helaas niet. Geen ramp, gelukkig ben ik vrij en heb ik een boek bij me. Wat ik daarbij na het lezen van al het bovenstaande wel duidelijk wil vermelden is dit: anno 2021 is WiFi een basisbehoefte geworden (geen extravagante bonus of iets dergelijks), zeker voor de zakelijke reiziger. Het hoort inmiddels onderdeel te zijn van de ‘package’ die NS als product aanbiedt. Net zoals in een hotel (ook hier: zeker zakelijk) alleen een bed niet meer voldoet. Laat staan als we straks in het 5G-tijdperk zitten. Inmiddels overweeg ik steeds meer een andere vorm van transport wanneer NS dit onvoldoende serieus neemt en oplost.

Badge +3

@Bartvwww met name een zakelijke reiziger zou daar niet van afhankelijk moeten zijn, want een unlimited (5 GB/dag of ‘fair use’) databundel kost tegenwoordig minder dan één retourtje Eindhoven - Amsterdam. Het 4G bereik in een trein is in de regel prima, en in tunnels doet de wifi het ook niet.

En dan heb je ook nog alle snelheid voor jezelf i.p.v. delen met anderen of ‘gecapped’ op 512 kbps. Dat nog afgezien van je veiligheid op een ‘open wifi’ netwerk, want lang niet alle VPN varianten werken op de wifi van een trein.

Ik snap dat dit als een basisbehoefte wordt gezien, maar ons doel is toch echt het vervoeren van reizigers van a naar b. Onze WiFi is een extra service.

Reputatie 6

Je hebt toch gewoon een databundel op je eigen mobiele abonnement? Hoezo ben je dan afhankelijk van de WiFi van de NS?

Reputatie 6

WiFi doet het in de NS-treinen niet altijd, maar overwegend wel op m’n telefoon. Ik zit momenteel echter in de trein tussen Leeuwarden en Rotterdam en daar werkt ‘ie nu helaas niet. Geen ramp, gelukkig ben ik vrij en heb ik een boek bij me. Wat ik daarbij na het lezen van al het bovenstaande wel duidelijk wil vermelden is dit: anno 2021 is WiFi een basisbehoefte geworden (geen extravagante bonus of iets dergelijks), zeker voor de zakelijke reiziger. Het hoort inmiddels onderdeel te zijn van de ‘package’ die NS als product aanbiedt. Net zoals in een hotel (ook hier: zeker zakelijk) alleen een bed niet meer voldoet. Laat staan als we straks in het 5G-tijdperk zitten. Inmiddels overweeg ik steeds meer een andere vorm van transport wanneer NS dit onvoldoende serieus neemt en oplost.

Ik gebruik nooit digitale apparaten in de trein en ik kan me nauwelijks voorstellen dat die voor ál de mensen die dat wel doen, van levensbelang is. Waarom moet ik daar dan wél aan meebetalen, want die WiFi in de trein zal toch door iemand betaald moeten worden.

WiFi doet het in de NS-treinen niet altijd, maar overwegend wel op m’n telefoon. Ik zit momenteel echter in de trein tussen Leeuwarden en Rotterdam en daar werkt ‘ie nu helaas niet. Geen ramp, gelukkig ben ik vrij en heb ik een boek bij me. Wat ik daarbij na het lezen van al het bovenstaande wel duidelijk wil vermelden is dit: anno 2021 is WiFi een basisbehoefte geworden (geen extravagante bonus of iets dergelijks), zeker voor de zakelijke reiziger. Het hoort inmiddels onderdeel te zijn van de ‘package’ die NS als product aanbiedt. Net zoals in een hotel (ook hier: zeker zakelijk) alleen een bed niet meer voldoet. Laat staan als we straks in het 5G-tijdperk zitten. Inmiddels overweeg ik steeds meer een andere vorm van transport wanneer NS dit onvoldoende serieus neemt en oplost.


Als zakelijk reiziger ben je toch gewend om er voor te zorgen dat je alles zelf in de hand hebt, ik had al snel geleerd dat ik altijd een backup plan had voor het geval dat.  Zelf maak ik helemaal geen gebruik van de NS wifi, buiten het feit dat er risico's zijn met gebruik van openbare wifi werkt mijn eigen wifi van de telefoon beter en wat kost dat tegenwoordig nou nog?  En zakelijk kun je de kosten nog opvoeren en aftrekken van de winst ook, scheelt je weer belasting betalen.

Hoi

Ik heb een vraag.

 Als ik geen wifi heb dan kan ik de dienstregeling in de mijn ns app ook niet zien hoe is dit mogelijk?

Ik vind dit erg vervelend.

 

Groet.

Reputatie 7
Badge

Zorgen dat je data hebt.

Reageer